Tips en vragen over (nieuwe) boeken en/of tijdschriften kun je hier kwijt.
Forumregels
Wegens te weinig activiteit is het forum gesloten. Het blijft wel online zodat alle uitgewisselde tips & trucs beschikbaar blijft.
-
Miss B
- Bead Brilliant
-
Contacteer:
Bericht
door Miss B » zo 21 aug 2005 18:44
Thanks!

Wel een beetje duur

maar het is wel leuk voor een verjaardag ofzo (ahum, dat is volgend jaar 10 juli weer

)

-
ThaGaby
- Bead Lover
Bericht
door ThaGaby » di 23 aug 2005 17:57
Ik heb het boek vandaag binnen gekregen! Er staan echt ontzettend veel dingen in. En het is dus best dik. Ziet er heel mooi uit. Echt goed heb ik nog niet gekeken, omdat ik nog voor school bezig moest enzo. Maar ik vind het een goede aankoop

-
Gitta
- Bead Fan
Bericht
door Gitta » di 23 aug 2005 18:08
Ik heb hem ook besteld.
En nu ik jou zo hoor kan ik niet wachten tot ik hem ook binnen heb.
Ik brand mijn eigen kralen
Groetjes Gitta
-
ThaGaby
- Bead Lover
Bericht
door ThaGaby » do 25 aug 2005 12:00
Gitta schreef:Ik heb hem ook besteld.
En nu ik jou zo hoor kan ik niet wachten tot ik hem ook binnen heb.
Haha succes met wachten! Want dat duurt best lang! Al met al viel het nog mee, er stond namelijk 5-7 werkdagen. En ik kreeg em op de 5e werkdag. Dus best netjes! Wanneer heb jij em besteld?
-
Gitta
- Bead Fan
Bericht
door Gitta » do 25 aug 2005 12:11
Ik heb hem zaterdag besteld, dus hij zal eerdaags wel komen.
Ik ren vanaf nu iedere dag naar de postbode

Groetjes Gitta
-
ThaGaby
- Bead Lover
Bericht
door ThaGaby » do 25 aug 2005 12:50
Gitta schreef:Ik heb hem zaterdag besteld, dus hij zal eerdaags wel komen.
Ik ren vanaf nu iedere dag naar de postbode

ja morgen is het dan de 5e dag he! ik hoop echt voor je dat ie morgen komt! anders wordt het pas maandag of dinsdag. dan moet je helemaal zolang wachten!
het is echt een mooi boek. het is ook ingedeeld in gekleurde hoofdstukken! erg mooi opgemaakt (ja daar let ik altijd op, omdat ik zelf een opleiding grafisch vormgeven doe) en boordevol inspiratie! ben benieuwd wat jij ervan vindt!
-
hennie
- Bead Hysteric
-
Contacteer:
Bericht
door hennie » za 27 aug 2005 12:36
Ik vind het een geweldig mooi boek. Er staat veel en goede uitleg in. Af en toe koop ik het blad maar daar staat wel heel veel reclame in.
-
ThaGaby
- Bead Lover
Bericht
door ThaGaby » za 27 aug 2005 15:31
hennie schreef:Ik vind het een geweldig mooi boek. Er staat veel en goede uitleg in. Af en toe koop ik het blad maar daar staat wel heel veel reclame in.
had jij em al Hennie of heb je em ook besteld via bol.com? het is echt een super mooi boek om te hebben en inspiratie uit te halen. ik koop beadstylemag ook wel eens, maar ik vind zo'n boek veel handiger. heb je allerlei ideeen bij elkaar.
-
hennie
- Bead Hysteric
-
Contacteer:
Bericht
door hennie » za 27 aug 2005 15:39
Ja ik heb het boek al ( via bol.com). Uit het blad had ik al geleerd hoe je een ketting mooi kunt afwerken met knijpkralen en zonder kalotjes, met de beadalon crimper en buisjes van 3 mm. Op mijn site staat een fotootje bij Gereedschap en benodigdheden. Ik vind het een heel goed en mooi boek voor beginners maar ook voor gevorderden.
-
ThaGaby
- Bead Lover
Bericht
door ThaGaby » za 27 aug 2005 16:01
hennie schreef:Ja ik heb het boek al ( via bol.com). Uit het blad had ik al geleerd hoe je een ketting mooi kunt afwerken met knijpkralen en zonder kalotjes, met de beadalon crimper en buisjes van 3 mm. Op mijn site staat een fotootje bij Gereedschap en benodigdheden. Ik vind het een heel goed en mooi boek voor beginners maar ook voor gevorderden.
ja ik zag net jouw idee op je site staan. wat een goede oplossing, was ik zelf nog niet achter (maar ik ben nog niet zo heel lang bezig)

misschien een stomme vraag, maar je knijpt die knijpkralen/buisjes die je dan tussen de kralen doet niet fijn?
-
hennie
- Bead Hysteric
-
Contacteer:
Bericht
door hennie » za 27 aug 2005 18:35
Nee, eerst wordt de knijpkraal platgeknepen, dan moet je de knijpkraal een stukje verder in de tang doen en dan wordt hij eigenlijk omgevouwen, de knijpkraal wordt dan mooi rond. Bij de tang op mijn site kun je zien hoe het werkt.
-
ThaGaby
- Bead Lover
Bericht
door ThaGaby » zo 28 aug 2005 08:49
hennie schreef:Nee, eerst wordt de knijpkraal platgeknepen, dan moet je de knijpkraal een stukje verder in de tang doen en dan wordt hij eigenlijk omgevouwen, de knijpkraal wordt dan mooi rond. Bij de tang op mijn site kun je zien hoe het werkt.
ik heb het gezien op jouw site. erg duidelijk voorbeeld! bedankt! (nu alleen nog even zo'n tang kopen om knijpkralen dicht te maken

).
Heb jij het boek al ontvangen Gitta?
-
Gitta
- Bead Fan
Bericht
door Gitta » zo 28 aug 2005 17:10
Jahoor ik heb hem gisteren (zaterdag) ook ontvangen.
Moet je zeggen heb nog weinig tijd gehad om er in te lezen.
De kids hebben hier nog vakantie zodoende.
Maar heb even vluchtig er doorheen gebladerd en hij is super.
Dit boek is echt zijn geld wel waard.
Groetjes Gitta
-
ThaGaby
- Bead Lover
Bericht
door ThaGaby » zo 27 nov 2005 12:46
ik zag dat er nu ook easy beading volume 2 bestaat. de beste projecten van het 2e jaar van beadstylemag.
http://www.leesgigant.nl/cgi-bin/shop/1 ... s/856.html
helaas kan ik em op internet niet vinden (ik heb em alleen op deze site gevonden maar dan moet je eerst een abonnement nemen).
is iemand dit boek toevallig al ergens tegen gekomen?
-
hennie
- Bead Hysteric
-
Contacteer:
Bericht
door hennie » zo 27 nov 2005 19:58
Ik ben het nog niet tegengekomen. Het eerste boek vind ik echt een aanrader, ik heb er al veel plezier van gehad.