van en voor alle kralengekken!
Forumregels
Wegens te weinig activiteit is het forum gesloten. Het blijft wel online zodat alle uitgewisselde tips & trucs beschikbaar blijft.
Wegens te weinig activiteit is het forum gesloten. Het blijft wel online zodat alle uitgewisselde tips & trucs beschikbaar blijft.
- 100%Kraal
- Bead Intelligent
- Contacteer:
Volgens mij is het best te doen, als het tenminste geen "hardcover" hoeft te worden, meer zo iets als die "kralenmagie" boekjes of zo...
Dan hoef je niet eens een echte uitgever te vinden, dan heb je aan een drukkerij/uitgeverij wel genoeg, gewoon een kwestie van bellen en een offerte aanvragen. Ik gok dat een boekje van 84 pagina's A5 formaat, redelijk zwaar/glanzend papier en een leuke cover in een oplage van 250 stuks iets van 15-20 euro's kost.
En kwa verkoop: als we Sandra nou gewoon vragen of zij het via creadream.nl zou willen verkopen, als ze dan 1-2 euro per boekje of zo krijgt...
Dan zou ik dus nu een of twee mensen aanwijzen die straks de inhoud gaan verzamelen, die beslissen wien's sieraden erin mogen en welk sieraad het dan wordt, wat voor verhaaltje mensen erbij kunnen zetten... maar ook hoeveel sieraden je erin wilt en of je ook nog op zoek gaat naar reclame(bijvoorbeeld voor aan de binnenkant van de cover en de achterkant) om de kosten te verlagen.
Daarnaast zou ik een topic openen met een poll om erachter te komen of er ook mensen zijn die het zouden kopen ook al staan hun eigen sieraden er niet in en wat voor bedrag ze daarvoor dan uit zouden willen geven.
En als vraag en aanbod(offerte van de drukker) nou een beetje op elkaar aansluiten dan zou ik aan het werk gaan...
-x-x-x-
ik zou er wel op letten dat de sieraden die erin komen te staan niet al drie jaar lang op internet staan, want dan wil je er ook echt voro betalen, je zou zelfs kunnen afspreken dat mensen er iets voor "moeten" maken...
Dan hoef je niet eens een echte uitgever te vinden, dan heb je aan een drukkerij/uitgeverij wel genoeg, gewoon een kwestie van bellen en een offerte aanvragen. Ik gok dat een boekje van 84 pagina's A5 formaat, redelijk zwaar/glanzend papier en een leuke cover in een oplage van 250 stuks iets van 15-20 euro's kost.
En kwa verkoop: als we Sandra nou gewoon vragen of zij het via creadream.nl zou willen verkopen, als ze dan 1-2 euro per boekje of zo krijgt...
Dan zou ik dus nu een of twee mensen aanwijzen die straks de inhoud gaan verzamelen, die beslissen wien's sieraden erin mogen en welk sieraad het dan wordt, wat voor verhaaltje mensen erbij kunnen zetten... maar ook hoeveel sieraden je erin wilt en of je ook nog op zoek gaat naar reclame(bijvoorbeeld voor aan de binnenkant van de cover en de achterkant) om de kosten te verlagen.
Daarnaast zou ik een topic openen met een poll om erachter te komen of er ook mensen zijn die het zouden kopen ook al staan hun eigen sieraden er niet in en wat voor bedrag ze daarvoor dan uit zouden willen geven.
En als vraag en aanbod(offerte van de drukker) nou een beetje op elkaar aansluiten dan zou ik aan het werk gaan...
-x-x-x-
ik zou er wel op letten dat de sieraden die erin komen te staan niet al drie jaar lang op internet staan, want dan wil je er ook echt voro betalen, je zou zelfs kunnen afspreken dat mensen er iets voor "moeten" maken...
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!
Dagmar
- Kraaltjes
- Bead Intelligent
- Contacteer:
Wow kralenenquete je hebt het goed erover nagedacht. Ik vind je idee harstikke goed. Ik denk ook dat we eerst maar eens een offerte moeten aanvragen om een idee te krijgen van de koste van z'on boekje
en dan kijken of het haalbaar is.
Ook slim bedacht van de reclame, ik denk dat shops zoals kraaltjes.nl bijvoorbeeld misschien wel erin wil staan. Ze staan namelijk ook bijv in de Trendcreatief.
Mij lijkt me het erg leuk als ik een sieraad ervoor mag maken die er dan misschien in komt. Ik beschik over een digitale camara dus een foto is geen probleem.

Ook slim bedacht van de reclame, ik denk dat shops zoals kraaltjes.nl bijvoorbeeld misschien wel erin wil staan. Ze staan namelijk ook bijv in de Trendcreatief.
Mij lijkt me het erg leuk als ik een sieraad ervoor mag maken die er dan misschien in komt. Ik beschik over een digitale camara dus een foto is geen probleem.

- 100%Kraal
- Bead Intelligent
- Contacteer:
nou eigenlijk gaat het best goed: heb nu een vriendin van mij ingeschakeld om als afstudeeropdracht de huisstijl, layout en positioneringsplan te maken, dus dat schiet aardig op.
[best raar want een jaar geleden liep ik zelf nog stage]
ik heb intussen een cursus webdesign gedaan, de nodige apparatuur gekocht en me in de digitale macrofotografie verdiept. ik heb alvast wat modellen bedacht die in het eerste nummer komen en een aantal thema's die ik erin wil hebben. binnenkort ga ik naar de kvk, daarna ga ik de website bouwen mijn kaartjes laten printen etc...
ik heb intussen een cursus webdesign gedaan, de nodige apparatuur gekocht en me in de digitale macrofotografie verdiept. ik heb alvast wat modellen bedacht die in het eerste nummer komen en een aantal thema's die ik erin wil hebben. binnenkort ga ik naar de kvk, daarna ga ik de website bouwen mijn kaartjes laten printen etc...
-xxx-
Dagmar
Dagmar
- Kraaltjes
- Bead Intelligent
- Contacteer:
Klinkt allemaal erg goed, tja als je het zo bekijkt komt er nog veel bij kijken zeg. Verzin je de ontwerpen zelf die in je blad komen? Ik neem aan dat je blad dan ook in de supermarkt komt te liggen?kralenenquete schreef:nou eigenlijk gaat het best goed: heb nu een vriendin van mij ingeschakeld om als afstudeeropdracht de huisstijl, layout en positioneringsplan te maken, dus dat schiet aardig op.
kralenenquete schreef:maar hoe dan ook komt het eerste nummer op zijn vroegst pas in het najaar uit hoor!

- 100%Kraal
- Bead Intelligent
- Contacteer:
ja een tijdschrift uitbrengen is zeker niet iets wat je zomaar doet en het is idd wel meer werk dan ik had verwacht, maar ik vind het heeeeeeel erg leuk om te doen, dus is't niet ergKraaltjes schreef:Klinkt allemaal erg goed, tja als je het zo bekijkt komt er nog veel bij kijken zeg. Verzin je de ontwerpen zelf die in je blad komen? Ik neem aan dat je blad dan ook in de supermarkt komt te liggen?
het is natuurlijk niet de bedoeling dat er alleen maar mijn onderwerpen/ontwerpen in het blad komen te staan, maar bij de eerste 2-3 uitgaves kan het waarschijnlijk niet anders, gelukkig zijn er een heleboel mensen om mij heen die mij met raad en daad ter zijde staan en dat vind ik natuurlijk alleen maar leuk...
ik ben bang dat het blad(tenminste in het begin) niet in de supermarkt te koop zal zijn omdat het dan echt onbetaalbaar wordt, maar je kunt wel een abonnement nemen of via internet (of een kaart) een los exemplaar bestellen, dus je hoeft er niet eens de deur voor uit...
-xxx-
Dagmar
Dagmar
- Kraaltjes
- Bead Intelligent
- Contacteer:
Lijkt me erg leuk om er een abonnement op te kunnen nemen, de andere hobbybladen hebben soms maar 1 a2 dingetjes erin staan over sieraden. Ik ken het systeem dat je beschrijft wel, een paardenblas doet hetzefde. Wel handig maar je moet wel weten dat je blad er is, in de winkel zou je het kunnen zien op internet is dat moeilijker.kralenenquete schreef: ik ben bang dat het blad(tenminste in het begin) niet in de supermarkt te koop zal zijn omdat het dan echt onbetaalbaar wordt, maar je kunt wel een abonnement nemen of via internet (of een kaart) een los exemplaar bestellen, dus je hoeft er niet eens de deur voor uit...
Weer even ontopic

- 100%Kraal
- Bead Intelligent
- Contacteer:
daar heb je natuurlijk wel gelijk in, maar geloof me: mensen zullen wel weten dat ie er is 
wat de offerte betreft: in principe zijn er wel een aantal bedrijfen die het mogelijk maken om online een offerte op te stellen, maar daar heb je eigenlijk niet zo veel aan omdat het vaak om brochures voor bedrijven en zo gaat en dan heb je het meteen over 5000 stuk a 6 pagina's of zo en dat is natuurlijk niet wat je wiltAls je toch niewusgierig bent, kijk dan kun je het beste even googelen)
ik heb toen maar gewoon via de gouden gids een aantal drukkerijen gezocht die aan tijdschriften deden en er eentje opgebeld. toen kreeg ik heel netjes een schriftelijke offerte thuis en daardoor weet ik nu wat voor papier en afwerking ik wil(dat maakt vaak echt heeeeeeeeel veeel verschil uit!) en met deze gegevens heb ik toen nog een paar offertes aangevraagt, dus daar heb je op eerste [inksterdag natuurlijk niet veel aan, sorry

wat de offerte betreft: in principe zijn er wel een aantal bedrijfen die het mogelijk maken om online een offerte op te stellen, maar daar heb je eigenlijk niet zo veel aan omdat het vaak om brochures voor bedrijven en zo gaat en dan heb je het meteen over 5000 stuk a 6 pagina's of zo en dat is natuurlijk niet wat je wiltAls je toch niewusgierig bent, kijk dan kun je het beste even googelen)
ik heb toen maar gewoon via de gouden gids een aantal drukkerijen gezocht die aan tijdschriften deden en er eentje opgebeld. toen kreeg ik heel netjes een schriftelijke offerte thuis en daardoor weet ik nu wat voor papier en afwerking ik wil(dat maakt vaak echt heeeeeeeeel veeel verschil uit!) en met deze gegevens heb ik toen nog een paar offertes aangevraagt, dus daar heb je op eerste [inksterdag natuurlijk niet veel aan, sorry
-xxx-
Dagmar
Dagmar
Ahum, als nou kralenenquete al zo verschrikkelijk bezig en ver is met haar eigen kralenblad, waar ongetwijfeld heel veel inspiratie uit te halen valt, waarom dan nog een boekje of blaadje proberen te maken, hoe leuk het idee ook is. Misschien ziet Dagmar wel iets in een periodieke of éénmalige bijlage ofzo? Ik zeg maar wat. 

Groetjes Wendy