Waar laat ik mijn sieraden?

Tips en vragen over hoe je je kralen en/of sieraden efficient en mooi kan opbergen. Laat ook een foto zien van de plek waar je altijd knutselt!
Gebruikersavatar
Mandy
Bead Believer
Berichten:255
Lid geworden op:za 29 jan 2005 15:59
Locatie:Oss
Contacteer:
Waar laat ik mijn sieraden?

Bericht door Mandy » za 29 jan 2005 16:03

Hai...

Wie van jullie weet er een creatieve oplossing om de sieraden die ik maak en zelf wil houden op kan bergen? Het liefst wel zichtbaar.

Ik heb namelijk zo ontzettend veel kettingen dat ik niet weet waar ik er mee heen moet. Ik had ze in een paar sieradenkistjes zitten, maar daar raken ze in de knoop (en in zo'n gripzakje is ook geen oplossing, want na verloop van tijd liggen ze er toch allemaal weer uit).

Ik dacht meer aan een soort standaard waar je heel veel sieraden aan kunt hangen of zo.

Heeft iemand van jullie ooit wel eens zelf iets gemaakt met papier mach? of zo?

Ik ben benieuwd. Als jij nou iets leuks hebt, kun je dan een foto mee plaatsen?

Groetjes, Mandy

Gebruikersavatar
Serena
Bead Fanatic
Berichten:1874
Lid geworden op:ma 13 sep 2004 11:15
Locatie:Houten / College Station (Texas, USA)
Contacteer:

Bericht door Serena » za 29 jan 2005 16:24

ik hoorde dat mokkenrekjes daar heel handig voor zijn!
van die rekjes waar je normaal gesproken bekers aan kunt hangen,
bij de blokker of xenos.
wij zelf bewaren onze sieraden in koffers.

groetjes Serena
Afbeelding *SHABBY**

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » za 29 jan 2005 16:30

gebruik even de zoekfunctie... er zijn meerder topic's over geweest....

ikzelf heb 2 van zulke rekjes:

http://groups.msn.com/Pienjo/shoebox.ms ... &PhotoID=3" onclick="window.open(this.href);return false;


http://groups.msn.com/Pienjo/shoebox.ms ... &PhotoID=4" onclick="window.open(this.href);return false;

http://groups.msn.com/Pienjo/shoebox.ms ... &PhotoID=5" onclick="window.open(this.href);return false;
Liefs
Linda

Jolanda van soest
Bead Professional
Berichten:1581
Lid geworden op:di 13 jan 2004 14:51
Locatie:Rhenen
Contacteer:

Bericht door Jolanda van soest » zo 30 jan 2005 08:59

Je kunt ook een stuk houten plaat kopen, deze heb je geplastificeerd en soms kunnen ze het zelfs op maat zagen in de bouwmarkt (mocht dat een probleem zijn) . Als je dan allemaal mooie rvs spijkertjes inslaat ( wel goed uitmeten anders ziet het er natuurlijk nie uit) kun je er aardig wat op kwijt. Je kan het zonder standaard doen aan de achterkant , maar dan moet je het altijd ergens tegenaan zetten, maar de kunt ook van die kleine ijzeren schappendragers aan de achterkant schroeven zodat hij uit zichzelf kan blijven staan. Ik heb ze zelf allebei en ik vindt het heel makkelijk.
succes!!
Groetjes van jolanda

Gebruikersavatar
tinus
Bead Designer
Berichten:959
Lid geworden op:ma 11 okt 2004 11:25
Locatie:Heerhugowaard

Bericht door tinus » ma 31 jan 2005 15:12

Zelf ben ik bezig met zo'n kaartenhouder, en daar dan haakjes in draaien
http://www.la-bigiotteria.com/images/di ... nrekje.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
foto even gepikt van Esther.

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » ma 31 jan 2005 15:29

tinus schreef:Zelf ben ik bezig met zo'n kaartenhouder, en daar dan haakjes in draaien
http://www.la-bigiotteria.com/images/di ... nrekje.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
foto even gepikt van Esther.
Dat is geen kaartenhouder hoor, hij ziet er alleen zo uit. Als je een kaartenhouder gebruikt en je hangt daar zware kettingen aan, dan kunnen de latjes scheuren omdat ze niet massief zijn (zijn 3 latjes op elkaar geplakt). Mijn rekje is wel massief, en dus kan er meer aan hangen.

Gebruikersavatar
tinus
Bead Designer
Berichten:959
Lid geworden op:ma 11 okt 2004 11:25
Locatie:Heerhugowaard

Bericht door tinus » ma 31 jan 2005 15:31

Esther schreef:
tinus schreef:Zelf ben ik bezig met zo'n kaartenhouder, en daar dan haakjes in draaien
http://www.la-bigiotteria.com/images/di ... nrekje.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
foto even gepikt van Esther.
Dat is geen kaartenhouder hoor, hij ziet er alleen zo uit. Als je een kaartenhouder gebruikt en je hangt daar zware kettingen aan, dan kunnen de latjes scheuren omdat ze niet massief zijn (zijn 3 latjes op elkaar geplakt). Mijn rekje is wel massief, en dus kan er meer aan hangen.
Aaaaaah, ik snap hem.
Ik zal de mijne niet te vol hangen dus....
heb er btw ook minder oogjes aan gemaakt.

Gebruikersavatar
Britt
Bead Lover
Berichten:444
Lid geworden op:vr 14 jan 2005 12:39

Bericht door Britt » ma 31 jan 2005 18:02

ik heb een kast in de huiskamer met een vierkante deur op borst hoofd hoogte en in die kast heeft mijn man een soort kapstok gehangen 2 lagen waar ik mooi al mijn creaties kan ophangen.
dus komt er een klant dan doe ik mijn deurtje open en dan kan ze die bewonderen en tevens in de deur hangt een spiegel.
nu nog eigenlijk een lampje erin en dan ben ik helemaal happy met mijn kast. :lol:

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » ma 31 jan 2005 18:36

Britt schreef:ik heb een kast in de huiskamer met een vierkante deur op borst hoofd hoogte en in die kast heeft mijn man een soort kapstok gehangen 2 lagen waar ik mooi al mijn creaties kan ophangen.
dus komt er een klant dan doe ik mijn deurtje open en dan kan ze die bewonderen en tevens in de deur hangt een spiegel.
nu nog eigenlijk een lampje erin en dan ben ik helemaal happy met mijn kast. :lol:
foto! :D

Gebruikersavatar
allema
Bead Producer
Berichten:1221
Lid geworden op:di 13 jul 2004 14:48
Locatie:Weesp
Contacteer:

Bericht door allema » ma 31 jan 2005 19:56

ik heb egt een super lange kast in mijn kamer dat is zewat het enige wat in mijn kamer past maar goed.
het is z'n stelling kast en dus tussen de poten die overgens tot het plafon zijn.
nagoed tussen die poten zitten tussen schotjes en daar hangen al mijn kettingen aan gelukkig zijn het er nog niet zo veel :oops:
maar goed snapt iemand het ?? anders als ik opgeruimd heb maar ik wel een foto maar goed daar moeten jullie wel effies op wachten hoor :wink:

groetjes sharon

Gebruikersavatar
Britt
Bead Lover
Berichten:444
Lid geworden op:vr 14 jan 2005 12:39

Bericht door Britt » ma 31 jan 2005 20:01

oke ! ik zal proberen er morgen een goede foto van te maken.
al weet ik nog niet hoe ik hier een foto kan laten zien,maaaarrrrr daar kom ik ook wel uit.

Gebruikersavatar
poing
Bead Hysteric
Berichten:3061
Lid geworden op:ma 06 okt 2003 19:53
Locatie:Izegem-België

Bericht door poing » za 05 feb 2005 16:41

en, is er al een foto?
ipoingtudut

Gebruikersavatar
yvon
Bead Lover
Berichten:474
Lid geworden op:di 16 nov 2004 15:26
Locatie:apeldoorn
Contacteer:

Bericht door yvon » za 05 feb 2005 17:09

ik heb mijn kettingen aan het grootste formaat prikbord hangen.
daar heb ik met purschuim een rand omheen gespoten en goudkleur geverf ,het bord zelf heb ik een zilverkleur gegeven. :idea: :idea:

Maar aan 2 prikborden en 20 halsjes heb ik nog niet genoeg dus hangt de rest aan de rand van de plank.
En daar kan ik nog wel even mee vooruit heb er 3 van ongeveer 3 meter breed.

groetjes yvonne

Gebruikersavatar
Naomi
Bead Producer
Berichten:1143
Lid geworden op:wo 03 dec 2003 23:35
Locatie:Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Naomi » di 08 feb 2005 23:38

Allemaal hele goede idee?n, maar als je je sieraden mooi wilt houden, kan je ze beter stof- en lichtvrij opbergen. De sieradenrollen die eerder genoemd zijn, zijn erg goed daarvoor en kijk anders eens voor zo'n mooie hutkoffer (in diverse maten) die met fluweel bekleed zijn. Desnoods knip je voor elk sieraad een eigen fluwelen lapje. Ik berg ze echter per stuk in bubbeltjesfolie op.


Ik vond die kast met die spiegel trouwens ook een erg goed idee zeg!!!! Leuk!
liefs,

Naomi

Simone
Bead Starter
Berichten:98
Lid geworden op:wo 11 jun 2003 14:19
Locatie:Vaassen

Bericht door Simone » do 10 feb 2005 20:05

Bij de stoffenwinkel dik (wollenstof) kopen en die in stukken knippen (misschien zin er wel couponnetjes). Dan kun je ze makkelijk oprollen en in een doos bewaren. Heel handig!
Groetjes Simone

Gesloten