Materiaal opbergen

Tips en vragen over hoe je je kralen en/of sieraden efficient en mooi kan opbergen. Laat ook een foto zien van de plek waar je altijd knutselt!
Gesloten
OrnamentoPuella
Bead Dreamer
Berichten:691
Lid geworden op:za 28 apr 2012 08:16
Materiaal opbergen

Bericht door OrnamentoPuella » do 17 mei 2012 11:32

Er zijn hier wel heel veel verschillende opties om je kralen op te bergen, maar ik vraag me eigenlijk af hoe je handig je tangetjes enzo kan opbergen? :roll:
Carpe Diem
Leer uit je fouten

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: Materiaal opbergen

Bericht door JMHols » do 17 mei 2012 11:36

Oeps, die heb ik altijd gewoon ergens los liggen, maar er zijn handige opbergtasjes voor, kan zo even niet opkomen waar te koop. Je kunt zelf ook iets maken, van een brede lap, er lusjes op naaien waar je de 'poten' in kunt steken. Die lap kun je dan oprollen en heb je een tang nodig dan rol je hem open.
Zoals deze, maar dan de lussen wat wijder uit elkaar:
http://www.rt-trading.nl/magento/media/ ... ergzak.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: Materiaal opbergen

Bericht door Algante » do 17 mei 2012 11:43

Liefs en groetjes, Algante :geluk:

OrnamentoPuella
Bead Dreamer
Berichten:691
Lid geworden op:za 28 apr 2012 08:16

Re: Materiaal opbergen

Bericht door OrnamentoPuella » do 17 mei 2012 16:38

Een pot is misschien nog niet zo slecht. :) Momenteel bewaar ik ze gewoon los in een doos, maar omdat daar nog wat andere spulletjes bij inzitten, is dat wel redelijk rommelig. :?
Carpe Diem
Leer uit je fouten

createss
Bead Designer
Berichten:827
Lid geworden op:zo 02 jul 2006 15:51

Re: Materiaal opbergen

Bericht door createss » do 17 mei 2012 16:49

Ik gebruik een toilettasje voor mijn tangetjes (zoiets als deze van Ikea: klik).

Gebruikersavatar
KralenHebbedingetjes
Bead Fan
Berichten:393
Lid geworden op:za 21 aug 2010 20:32
Locatie:Lisse
Contacteer:

Re: Materiaal opbergen

Bericht door KralenHebbedingetjes » do 17 mei 2012 18:16

Ik heb o.a. deze van de Hema

http://www.hema.nl/winkel/hobby/knutsel ... (81024261)

Bovenin heb ik me tangetjes, schaartje, kralenruimer etc. en in de andere doosjes me klein materiaal zoals, ringetjes, slotjes, veterklemmetjes, nietstiften, kettelstiften etc.

Is niet groot maar o zo ideaal en heel makkelijk mee te nemen.
Pluk de dag, no one promised you tomorrow!

KimLee
Bead Believer
Berichten:206
Lid geworden op:di 27 mar 2012 18:41
Contacteer:

Re: Materiaal opbergen

Bericht door KimLee » do 17 mei 2012 19:36

Waauuww.. die koffer van de hema is echt super.. ik ga meteen morgen even kijken of ze hem hier ook hebben...
Liefs,
Kimmie

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: Materiaal opbergen

Bericht door Algante » do 17 mei 2012 19:40

Het is zeker een heel tof koffertje, wel klein, hoor: ■afmeting: 28 x 16 x 26 cm (l x b x h)
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Gebruikersavatar
KralenHebbedingetjes
Bead Fan
Berichten:393
Lid geworden op:za 21 aug 2010 20:32
Locatie:Lisse
Contacteer:

Re: Materiaal opbergen

Bericht door KralenHebbedingetjes » do 17 mei 2012 19:49

Algante schreef:Het is zeker een heel tof koffertje, wel klein, hoor: ■afmeting: 28 x 16 x 26 cm (l x b x h)

Klopt, maar ik heb hier alles inzitten wat je bij meerdere sieraden gebruikt, ik mag dan wel een hobby kamer hebben maar met kinderen zit ik dus ook regelmatig beneden te kralen. Ik zoek dan bij mekaar wat ik wil gebruiken en met dat koffertje erbij, fantastisch en geen sta in de weg beneden. :mrgreen:
Pluk de dag, no one promised you tomorrow!

Tinkywinky
Bead Interested
Berichten:195
Lid geworden op:do 19 feb 2009 13:43

Re: Materiaal opbergen

Bericht door Tinkywinky » do 17 mei 2012 22:47

Als je niet te veel tangetjes hebt, dan zijn daar leuke mapjes voor te koop.

OrnamentoPuella
Bead Dreamer
Berichten:691
Lid geworden op:za 28 apr 2012 08:16

Re: Materiaal opbergen

Bericht door OrnamentoPuella » vr 18 mei 2012 07:32

Mapjes?!? :shock: :? Heb je daar misschien een afbeeldinkje van ofzo? :roll:

En hoeveel tangetjes hebben jullie eigenlijk?
Ikzelf heb er 4 en voor mij is dat perfect voldoende. :)
Carpe Diem
Leer uit je fouten

Elise25
Bead Starter
Berichten:74
Lid geworden op:zo 17 jun 2012 12:46

Re: Materiaal opbergen

Bericht door Elise25 » zo 22 jul 2012 21:31

@Algante: even off-topic: mijn blik viel onmiddellijk op de rondbektangen die je gebruikt. Ik zoek al een tijdje naar een goede rondbektang met gladde bekken (zodat de draad niet gekrast wordt) en met een fijne punt. Die van jou lijken me helemaal te voldoen aan deze beschrijving. Mag ik vragen van welk merk ze zijn en waar je ze hebt gehaald?

@ OrnamentoPuella: ik denk dat het gaat om zo'n soort (namaak)lederen mapjes met elastiekjes waar je de tangen in kan vastzetten en met een rits of klitband om te sluiten. Meestal verkopen het etui samen met een set tangen. Ik heb ze nog niet los te koop gezien. Lijkt me heel handig, maar ik denk dat de tangetjes dan wel allemaal ongeveer dezelfde grootte moeten hebben. Zie bv. hier: http://www.sayila.nl/kralen/budgetpack/ ... gen-l18095" onclick="window.open(this.href);return false;

Die koffer van Hema ziet er wel super uit! En de prijs valt ook goed mee. Zijn de lades uitneembaar?

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: Materiaal opbergen

Bericht door Algante » zo 22 jul 2012 22:34

Elise25 schreef:@Algante: even off-topic: mijn blik viel onmiddellijk op de rondbektangen die je gebruikt. Ik zoek al een tijdje naar een goede rondbektang met gladde bekken (zodat de draad niet gekrast wordt) en met een fijne punt. Die van jou lijken me helemaal te voldoen aan deze beschrijving. Mag ik vragen van welk merk ze zijn en waar je ze hebt gehaald?
Nou... het was helaas geen foto van mijn werkplek, maar eentje van www. geplukt.
Ik heb wat zitten surfen en kwam bij Sayila :D best wel goede tangen tegen, geloof ik:
http://www.sayila.nl/shopmenusearch.asp ... hbykeyword
Een kniptang, een rondbektang en een platbektang. Zo te zien van goede kwaliteit met gladde bekjes.

Dit is de rondbektang:
Afbeelding
Veel succes met je jacht op goede tangen!
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Elise25
Bead Starter
Berichten:74
Lid geworden op:zo 17 jun 2012 12:46

Re: Materiaal opbergen

Bericht door Elise25 » zo 22 jul 2012 23:31

:oops: Goed het jouw werkplek niet is... ik werd een beetje ontmoedigd door al die foto's van superprofessionele werkplekken, terwijl ik zelf maar enkele doosjes met materiaal en kralen heb [img]http://forum.creadream.nl/images/smiles/tongue3.gif[/img]

Dankjewel voor de link! Ziet er een tang met een zeer fijne punt.
Ik heb al gelezen dat Lindstrom tangen super zijn, maar het prijskaartje dat daaraan hangt, is toch wel een beetje over mijn budget :shock:
Beadsmith zou ook een goed (en meer betaalbaar) merk zijn, maar de losse tangen van dat merk ben ik in België nog niet tegengekomen.

Gebruikersavatar
Algante
Moderator
Berichten:2847
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 13:30

Re: Materiaal opbergen

Bericht door Algante » ma 23 jul 2012 00:21

Ik zie dat Sandra ook een rondbektang met een glad bekje heeft:
http://www.creadream.nl/tang-rondbektang-hulpmiddelen4/
Liefs en groetjes, Algante :geluk:

Gesloten