Steeds meer spullen, hoe ruim je dat op?

Tips en vragen over hoe je je kralen en/of sieraden efficient en mooi kan opbergen. Laat ook een foto zien van de plek waar je altijd knutselt!
Gebruikersavatar
nienkesieraden
Bead Fanatic
Berichten:1775
Lid geworden op:vr 19 feb 2010 19:23
Locatie:Breda
Contacteer:
Steeds meer spullen, hoe ruim je dat op?

Bericht door nienkesieraden » ma 28 mar 2011 13:19

Ik ben vast niet de enige die regelmatig met nieuwe spullen thuiskomt. Kralen, sluitinkjes, pakketten van FMG, bloemen, lint etc.Nu heb ik het een tijdje te druk gehad om te kralen, dus mijn hele bureau ligt vol met van alles en nog wat. maar hoe bergen jullie je spullen op. Want hetgeen waar mijn sluitingen inzaten was vol, dus dat wil ik in een andere doos doen. En de bak voor paarse kralen, heeft nog vakjes over. Maar de blauwe bak is te klein geworden. Ik heb in principe genoeg opbergruimte, maar het is gewoon niet juist meer ingedeeld.
Hoe pakken jullie zoiets aan? Ik heb ook geen zin om alles uit de bakken te halen, in zakjes te doen en opnieuw in te delen. ik heb 20-30 bakken en dan nog kleine bakjes, stapelboxen, grote kralenkast met vakjeslades etc.
Ik kon nog niet echt op dit forum vinden hoe jullie dit doen. Dus hopelijk heeft iemand tips voor me.

Groetjes Nienke.

creakaatje
Bead Interested
Berichten:102
Lid geworden op:di 02 sep 2008 20:58
Locatie:veldhoven
Contacteer:

Re: Steeds meer spullen, hoe ruim je dat op?

Bericht door creakaatje » ma 28 mar 2011 14:45

ik heb een kralenwinkel, en heb dat probleem in het groot.
Ik wil graag de kralen gesorteerd op kleur hebben
wat de kraaltjes betreft heb ik een maniertje gevonden om ze gemakkelijk uit de bakjes te krijgen:
trek een lap strak over de zuigmond van de stofzuiger, daarmee zuig je de kralen uit de bakjes. Dat gaat stukken sneller dan grabbelen, en het scheelt zere vingers....

Gebruikersavatar
nienkesieraden
Bead Fanatic
Berichten:1775
Lid geworden op:vr 19 feb 2010 19:23
Locatie:Breda
Contacteer:

Re: Steeds meer spullen, hoe ruim je dat op?

Bericht door nienkesieraden » ma 28 mar 2011 14:52

Ojee, nog voller dus :p Die met de stofzuiger ken ik idd. Ik zit toh sterk te twijfelen om alle bakken leeg te halen, in zakjes te doen en alles opnieuw in te richten.
Ik heb eht toen geprobeerd met panyty idd. Maar waar laat je die kralen dan? Hoe doe jij dat?
Groetjes!!

Gebruikersavatar
beertje
Bead Professional
Berichten:1724
Lid geworden op:wo 09 jun 2010 12:30
Contacteer:

Re: Steeds meer spullen, hoe ruim je dat op?

Bericht door beertje » ma 28 mar 2011 15:09

ik heb al mijn grote kralen en de goedkope kralen opgeruimd en hier weg gegeven dit scheeld heel veel ruimte . :D dit zijn kralen waar ik niet meer mee wou werken maar waar andere weer blij mee zijn .zo schep je een hoop ruimte de rest heb ik in curver boxen gesoorteert met op elke doos wat er in zit al heb ik na fmg een doos erbij moeten kopen :D en had daar ook bakken gekocht maar dit was teweinig . zo zet ik alles in mijn kast en wordt mijn vooraad tegroot gaat hier weer de bezem door .zo hou ik het in de hand en overzichtelijk. en werk ik alleen met matriaal waar ik echt mee wil werken . :wink:

Gebruikersavatar
nienkesieraden
Bead Fanatic
Berichten:1775
Lid geworden op:vr 19 feb 2010 19:23
Locatie:Breda
Contacteer:

Re: Steeds meer spullen, hoe ruim je dat op?

Bericht door nienkesieraden » ma 28 mar 2011 15:22

Heb je grote curverboxen dan? maar hoe hou je alles overzichtelijk, want je hebt dan toch geen vakjes/

Gebruikersavatar
beertje
Bead Professional
Berichten:1724
Lid geworden op:wo 09 jun 2010 12:30
Contacteer:

Re: Steeds meer spullen, hoe ruim je dat op?

Bericht door beertje » ma 28 mar 2011 15:28

nienkesieraden schreef:Heb je grote curverboxen dan? maar hoe hou je alles overzichtelijk, want je hebt dan toch geen vakjes/
het zit allemaal in flip top doosjes .en dan in curver boxen wel de kleinste hoor en op de doos staat dan op wat er in zit 6.0/8.0 - derlica/cube - 11,0/15.0 -divers/parels- bicone.facet zo heb ik dat gesoorteerd.dus ik pak dan de doos die ik nodig heb ! en graai lekker in de doos en zoek zo uit wat ik nodig heb . :D

Gebruikersavatar
nienkesieraden
Bead Fanatic
Berichten:1775
Lid geworden op:vr 19 feb 2010 19:23
Locatie:Breda
Contacteer:

Re: Steeds meer spullen, hoe ruim je dat op?

Bericht door nienkesieraden » ma 28 mar 2011 15:37

Ow dat is wel lekker jah :) slim zeg

Gebruikersavatar
nienkesieraden
Bead Fanatic
Berichten:1775
Lid geworden op:vr 19 feb 2010 19:23
Locatie:Breda
Contacteer:

Re: Steeds meer spullen, hoe ruim je dat op?

Bericht door nienkesieraden » ma 28 mar 2011 17:13

Ik heb zojusit een paarhonderd gripzakjes in diverse maten gehaald bij postkantoor (nou ja 2 maten) en wil nu aan tafel gaan zitten met een bananendoos naast me. En dan bak voor bak leegmaken en per soort kraal in een zakje doen. met resultaat een bananendoos vol met hodnerden gripzakjes kralen en materialen en een boel lege verdeeldozen e.d.

Dan kan ik beginnen alles te sorteren opnieuw en weer in te richten. Zo zie ik van welke kleur ik het meeste heb en de grootste bak voor kan pakken.

Denken jullie dat dit een goed plan is? Ik weet niet hoe het anders kan.

Gebruikersavatar
beertje
Bead Professional
Berichten:1724
Lid geworden op:wo 09 jun 2010 12:30
Contacteer:

Re: Steeds meer spullen, hoe ruim je dat op?

Bericht door beertje » ma 28 mar 2011 17:35

en dan kan je soort bij soort doen ja dat kan

Gebruikersavatar
nienkesieraden
Bead Fanatic
Berichten:1775
Lid geworden op:vr 19 feb 2010 19:23
Locatie:Breda
Contacteer:

Re: Steeds meer spullen, hoe ruim je dat op?

Bericht door nienkesieraden » ma 28 mar 2011 17:38

ja dat is al, maar sommige bakken zijn te vol, en neit meeer goed gesorteerd enzo...

Gebruikersavatar
AnitaD
Bead Fan
Berichten:368
Lid geworden op:wo 02 dec 2009 22:25

Re: Steeds meer spullen, hoe ruim je dat op?

Bericht door AnitaD » ma 28 mar 2011 17:49

Misschien een tip: schrijf op het zakje/etiket de bestelcode, dan kun je de voorraad weer makkelijk aanvullen. Mensen met een webshop zetten er soms nog de inkoopprijs bij, is makkelijker bij het bepalen van de verkoopprijs.

Gebruikersavatar
beertje
Bead Professional
Berichten:1724
Lid geworden op:wo 09 jun 2010 12:30
Contacteer:

Re: Steeds meer spullen, hoe ruim je dat op?

Bericht door beertje » ma 28 mar 2011 17:51

dat doe ik ook altijd dan plak ik dat op de flip top doosjes

Gebruikersavatar
nienkesieraden
Bead Fanatic
Berichten:1775
Lid geworden op:vr 19 feb 2010 19:23
Locatie:Breda
Contacteer:

Re: Steeds meer spullen, hoe ruim je dat op?

Bericht door nienkesieraden » ma 28 mar 2011 17:59

Is wel slim maar koop bij evrschillende zaken en telkens weer andere dingen dus bestelcode is niet nodigf. :P

DZG
Bead Designer
Berichten:868
Lid geworden op:zo 08 nov 2009 19:16
Locatie:Zaandam
Contacteer:

Re: Steeds meer spullen, hoe ruim je dat op?

Bericht door DZG » ma 28 mar 2011 20:15

Is het niet handiger om een paar extra dozen te halen, waarin je vanuit de dozen die je al hebt makkelijker kunt sorteren? Dan hoef je niet alles in zakjes te doen, en vervolgens weer alles te gaan vullen, maar kun je gewoon overhevelen in de juiste bak.
Anders loop je misschien het risico dat je weer met hetzelfde probleem komt te zitten dat je de ene bak overvol hebt, en de andere bak halfleeg.

Maar ik snap je probleem. Ik heb dit ook, en weet ook van ellende niet meer hoe ik het moet uitsorteren. Heb daarom het merendeel nog steeds in gripzakjes in etosbakken in de kamer staan, tot ik ooit eens een ander helder idee krijg :)

Groetjes Bianca

Gebruikersavatar
nienkesieraden
Bead Fanatic
Berichten:1775
Lid geworden op:vr 19 feb 2010 19:23
Locatie:Breda
Contacteer:

Re: Steeds meer spullen, hoe ruim je dat op?

Bericht door nienkesieraden » ma 28 mar 2011 21:25

Kheb nu toch alles in zakjes, ben er iig mee bezig. Heb al 5 dozen leeggemaakt. En welke kleur is straks de meeste zakjes van heb, neem ik de doos voor met de meeste vakjes. Snappie.

Gesloten