kralen-opberg-manieren

Tips en vragen over hoe je je kralen en/of sieraden efficient en mooi kan opbergen. Laat ook een foto zien van de plek waar je altijd knutselt!
Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » zo 06 jun 2004 16:38

Liesje schreef:ik heb boven mn buro een hele hoop spijkers in de muur geslagen en daar mn kralen in van die doorzichtige plastik zakjes met sluitstrip aan gehangen. ik heb ze gesorteerd op kleur en per kleur hangt boven aan glas, dan kunststof, en onderaan hout. heel over zichtelijk en het neemt weinig ruimte in. je moet alleen wel een stuk muur over hebben.
hmmm ik wil weleens een foto zien... geloof alleen niet dat mams en paps het goed vinden als ik spijkers in mijn muurtjes sla...

Gebruikersavatar
Pee
Bead Aholic
Berichten:4328
Lid geworden op:zo 25 jan 2004 23:10
Locatie:Breskens
Contacteer:

Bericht door Pee » zo 06 jun 2004 17:32

Uhm neej hier ook niet denk ik... maar wat je dan wel kan doen is een bord maken met spijkers erop.... dan sla je het niet in de muur is paps ook weer blij :wink:
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » zo 06 jun 2004 18:47

Pee schreef:Uhm neej hier ook niet denk ik... maar wat je dan wel kan doen is een bord maken met spijkers erop.... dan sla je het niet in de muur is paps ook weer blij :wink:
hehe ik zie mams al :twisted: :evil: :twisted: :twisted: :evil: wat doet dat bord hier... nog meer troep word tijd dat je op kamers gaan... :cry:

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » zo 06 jun 2004 18:54

Hoihoi,

Ik sorteer mijn kralen ook allemaal op kleur.
En dan heb ik van die postit briefjes (zelf klevende) daar heb ik het aantal hokjes op overgetekent en in die hokjes schrijf ik wat de kralen mij gekocht hebben.de briefjes plak ik in het deksel zodat als je hem open doet je meteen de prijzen kunt zien.
En omdat de briefjes iets kleiner zijn dan het deksel zie je toch nog de kralen door het transparante deksel..
Voor mij werkt dit heel goed..
eerst had ik alles ook in zakjes maar dat was gewoon niet meer te doen ;-)
Want ja zon verzameling groeit he ;-)

Ik zit er nu over te denken om weer nieuwe doosjes te bestellen...
Want ik heb ze op 1 na allemaal vol en nog een boel zakjes liggen..
Groetjes Eelke

Gebruikersavatar
ellytje
Bead Believer
Berichten:261
Lid geworden op:zo 29 feb 2004 18:24

Bericht door ellytje » zo 06 jun 2004 19:09

allemaal spijkers in de muur lijkt me niet zo geweldig, geen ruimte voor ook trouwens...
Maar het lijkt me ook niet handig als je t achterste zakje wil hebben eerst alles ervoor van de spijker af moet halen, of valt dat wel mee?

De dozen van Pipoos lijken me wel handig, iemand had het daarover in een andere topic. Heeft iemand een foto van zo'n doos?
groetjes Elly

Gebruikersavatar
poing
Bead Hysteric
Berichten:3061
Lid geworden op:ma 06 okt 2003 19:53
Locatie:Izegem-België

Bericht door poing » zo 06 jun 2004 20:43

ik heb een grote gele doos met allemaal vakjes in ik weet niet meer waar ik em vandaan heb, maar je vind ze in doe het zelf zaken, geloof ik. ondertussen zit ie weeral heel tijdje vol, en had ik allemaal zakjes en doosjes van filmpjes, niet erg handig, en klein ook....
ipoingtudut

Liesje
Bead Reader
Berichten:13
Lid geworden op:za 22 mei 2004 18:37
Locatie:Eindhoven

Bericht door Liesje » ma 07 jun 2004 15:43

hoi allemaal

ik woon in een antikraakwoning, samen met mn vriend, we studeren nog, maar hebben nu een eensgezinswoning (tijdelijk). veel te veel ruimte voor ons tween en in een van de twee slaapkamers die we over hadden heb ik een werkkamer gemaakt. een heeel groot buro met al mn kraaltjes erboven, echt heerlijk. ik heb ieder zakje een eigen spijker gegeven. (van de andere overe slaapkamer hebben we een inloopkast gemaakt :wink: ) ik zal morgen proberen om foto's te plaatsen, ik moet eerst ff alles op ruimen, mn katje had mn legbord met heeeeeel veel kraaltjes erop over de vloer heen gegooid. :(
Liefs van Liesje

Gebruikersavatar
Pee
Bead Aholic
Berichten:4328
Lid geworden op:zo 25 jan 2004 23:10
Locatie:Breskens
Contacteer:

Bericht door Pee » ma 07 jun 2004 16:00

Ik ben benieuwd!
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

marieken
Bead Discoverer
Berichten:39
Lid geworden op:vr 11 apr 2003 11:23
Locatie:Dalfsen
Contacteer:

Bericht door marieken » di 08 jun 2004 08:34

He allemaal tips voor opbergen van kralen.

Ik berg al mijn kralen op in glazen potjes. Deze neem ik mee van mijn werk als ze zijn gebruikt. Ik heb twee handige dozen gekocht bij een doe het zelf zaak. Daar heb ik de potjes in staan, op de kop, ik kan precies zien welke kleur waar zit. Ideaal.

Groetjes
Marieke

Liesje
Bead Reader
Berichten:13
Lid geworden op:za 22 mei 2004 18:37
Locatie:Eindhoven

Bericht door Liesje » zo 13 jun 2004 14:44

nou eindelijk dan de foto's van mijn kralen hoekje, met kralen aan de muur
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Liesje op zo 13 jun 2004 14:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Liefs van Liesje

Gebruikersavatar
Magic-Woman
Bead Dreamer
Berichten:613
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 01:11
Locatie:Roosendaal

Bericht door Magic-Woman » zo 13 jun 2004 14:48

Liesje schreef:nou eindelijk dan de foto's van mijn kralen hoekje, met kralen aan de muur
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
de link kun je niet aanklikken :roll:
-=Liefs Wendy=-

Liesje
Bead Reader
Berichten:13
Lid geworden op:za 22 mei 2004 18:37
Locatie:Eindhoven

Bericht door Liesje » zo 13 jun 2004 14:53

als het goed is zie je nu wel plaatjes
Liefs van Liesje

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » zo 13 jun 2004 15:14

ziet er erggg goed uit, hoe ben je eignelijk aan zon antikraak woning gekomen??

Gebruikersavatar
Jacqie
Bead Producer
Berichten:1173
Lid geworden op:vr 03 okt 2003 10:53
Locatie:Zaandam
Contacteer:

Bericht door Jacqie » zo 13 jun 2004 15:30

Ziet er heel leuk uit zo, gezellig maar toch genoeg ruimte en overzicht

Liesje
Bead Reader
Berichten:13
Lid geworden op:za 22 mei 2004 18:37
Locatie:Eindhoven

Bericht door Liesje » zo 13 jun 2004 15:45

het zijn gewone rijtjeshuizen in een woonhuis, die ooit gesloopt gaan worden. mensen die hier wonen gaan dus opzoek naar nieuwe woningen, maar. eerst kwamen er gheen nieuwe mensen in de lege huizen te wonen, maar toen is een van die leegstaande huizen een drugspand geworden, en dat vonden de mensen die nog wel in deze wijk woonden niet zo leuk. dus nu worden alle leegstaande huizen via de studentenhuisvestiging aan studenten aangeboden. je weet alleen niet wanneer je er uit moet, en als je bericht krijgt dat je eruit moet, moet je binnen 2 maanden weg zijn, en verder krijg je geen nieuwe woning geregeld ofzo. de sloop staat nu gepland voor eind 2005 dus dat duurt nog wel even :wink:
Liefs van Liesje

Gesloten