kralen-opberg-manieren

Tips en vragen over hoe je je kralen en/of sieraden efficient en mooi kan opbergen. Laat ook een foto zien van de plek waar je altijd knutselt!
Gebruikersavatar
ellytje
Bead Believer
Berichten:261
Lid geworden op:zo 29 feb 2004 18:24
kralen-opberg-manieren

Bericht door ellytje » do 03 jun 2004 16:17

Hallo allemaal,

Wat vinden jullie nou de beste manier om je kralen op te bergen? Zie zo vaak tips voorbij komen als tic-tacdoosjes, assortimentsdozen, kisten....

Zelf heb ik echt alles door elkaar; zakjes, dozen, gamma-kastje met laadjes. En een paar weken geleden besloot ik om tic-tac doosjes te gaan sparen omdat daar meerdere van in een vak van een assortimentsdoos passen....maar....nou heb ik toch wel weer het gevoel dat ik de kralen toch liever los in vakjes wil doen omdat je de kralen dan beter ziet en dan kan je er lekker in rommelen....

Ik wil graag 1 soort opbergmanier.... Zie door de dozen en zakjes de kralen niet meer.....
groetjes Elly

Gebruikersavatar
Magic-Woman
Bead Dreamer
Berichten:613
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 01:11
Locatie:Roosendaal

Bericht door Magic-Woman » do 03 jun 2004 16:21

ik heb zelf twee roze torens met drie laden voor mijn spulletjes en ook heb ik nog van die transparate/witte dozen die vele van hier ook hebben en voor mijn plaksteentjes en zo heb ik zon kleine doosje met een hoop vakjes een keer bij pipoos gekocht :wink:
-=Liefs Wendy=-

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » do 03 jun 2004 16:53

ik herken je verhaal. Ik had eerst 3 doosjes in een grote doos dus daar konden mijn tangen bij in... toen een grote opbergdoos met 6 grote vakken, 1 schuif en een aantal kleine vakjes in het midden(rechtomhoog staand) toen een doos gemaakt door paps erbij met buisje erin voor alle kralen en dan nog overal zakjes met kralen in plasticzaken en euhmzzz nog een paar ijsdozen met daar in losse kralen en zakjes met daarnaast kleine doosjes met vakjes voor kleine materialen, een doos van de blokker voor sluitinkjes, draad ect.... ik heb ook totaal geen orde en moet vaak lang zoeken voor ik iets vind.. niet echt handig dus...

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » do 03 jun 2004 17:48

Hoihoi,

Ik heb van die doosjes waarvan al eens een topic was bij budgettips , van ebay van Azmarkt.
Ik heb ze in meerdere kleuren besteld. zo heb ik de rode kralen in rode bakjes de groene in groene enz.. Ik vind het erg handig je kan ze goed opstapelen. schuiven niet van elkaar af.
en ik neem steeds die bakjes mee naar de tafel die ik nodig heb.

Verder een paar andere vakjes bakken voor kralen die in minder gebruik of die groter zijn..

Bevalt mij goed.

Groetjes Eelke

Gebruikersavatar
Pee
Bead Aholic
Berichten:4328
Lid geworden op:zo 25 jan 2004 23:10
Locatie:Breskens
Contacteer:

Bericht door Pee » do 03 jun 2004 18:56

Ik heb nog niet veel, maar ik heb 2 van die doorzichtige vakjes dozen met iets van 18 vakjes erin.
Die berg ik op in die doos die laatst hier stond van de Wibra, daar heb ik er inmiddels 2 van.
Ik heb ook ijsbakjes, yoghurtemmertjes met deksel, pillendoosjes enzo.
Veters in een zakje en dus zitten die 2 dozen alweer vol.
Misschien dat ik nog om zo'n vakjes doos ga bij de Karwei (uhm Lin doet dat voor me :wink: )
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jacqie
Bead Producer
Berichten:1173
Lid geworden op:vr 03 okt 2003 10:53
Locatie:Zaandam
Contacteer:

Bericht door Jacqie » do 03 jun 2004 19:04

Sinds een paar weken heb ik 3 van die grote ladenkastjes van de bouwmarkt in een kast staan, ik had alles door mekaar in verschillende dozen. Nu is het allemaal gesorteerd en netjes, ben er tevreden mee.

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » do 03 jun 2004 19:49

Jacqie schreef:Sinds een paar weken heb ik 3 van die grote ladenkastjes van de bouwmarkt in een kast staan, ik had alles door mekaar in verschillende dozen. Nu is het allemaal gesorteerd en netjes, ben er tevreden mee.
hmm ik zie die al op mijn kamer staan het enige plekje is op mijn tv ;)

Marianne
Bead Interested
Berichten:140
Lid geworden op:wo 02 jun 2004 20:16
Locatie:Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Marianne » do 03 jun 2004 20:23

Ik lees hier over allerlei systemen om je kralen ?n op te bergen, maar hoe bergen jullie je kralen op? Vooral als je van plan bent om wat van je sieraden te gaan verkopen is het toch ook wel handig als je weet wat je kralen hebben gekost.

Bij mij liggen dus allerlei soorten en kleuren kralen door elkaar maar wel
op prijs, zeg maar. Maar eigenlijk vindt ik dit niet echt handig en zou ik het bijv. wel op kleur gesorteerd willen hebben maar dan krijg je alle kralen van alle prijzen door elkaar heen. En dan heb je misschien ook wel
weer meer bakjes nodig voor alle kleuren.

Hoe is dat bij jullie, daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

Groeten Marianne.

Gebruikersavatar
Pee
Bead Aholic
Berichten:4328
Lid geworden op:zo 25 jan 2004 23:10
Locatie:Breskens
Contacteer:

Bericht door Pee » do 03 jun 2004 20:47

Als ik iets voor mezelf koop dan geeft dat nix :wink:
Ik ga soms per creatie naar de winkel, dan bewaar ik het bonnetje en weet ik hoeveel iets gekost heeft.
Of ik schrijf het op een briefje totdat de creatie klaar is.
En soms als ik toch beslis nog iets te verkopen dan gok :oops: ik wel eens!
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » vr 04 jun 2004 09:43

Marianne schreef:Ik lees hier over allerlei systemen om je kralen ?n op te bergen, maar hoe bergen jullie je kralen op? Vooral als je van plan bent om wat van je sieraden te gaan verkopen is het toch ook wel handig als je weet wat je kralen hebben gekost.

Bij mij liggen dus allerlei soorten en kleuren kralen door elkaar maar wel
op prijs, zeg maar. Maar eigenlijk vindt ik dit niet echt handig en zou ik het bijv. wel op kleur gesorteerd willen hebben maar dan krijg je alle kralen van alle prijzen door elkaar heen. En dan heb je misschien ook wel
weer meer bakjes nodig voor alle kleuren.

Hoe is dat bij jullie, daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

Groeten Marianne.
Ik laat d ekralen in de gekochte zakjes zitten met de prijs erop of ik bewaar de bon bij het zakje... zodra die af is reken ik het uit en hup op intternet..

Gebruikersavatar
ellytje
Bead Believer
Berichten:261
Lid geworden op:zo 29 feb 2004 18:24

Bericht door ellytje » za 05 jun 2004 12:42

eelkehas schreef:Hoihoi,

Ik heb van die doosjes waarvan al eens een topic was bij budgettips , van ebay van Azmarkt.
Ik heb ze in meerdere kleuren besteld. zo heb ik de rode kralen in rode bakjes de groene in groene enz.. Ik vind het erg handig je kan ze goed opstapelen. schuiven niet van elkaar af.
en ik neem steeds die bakjes mee naar de tafel die ik nodig heb.

Verder een paar andere vakjes bakken voor kralen die in minder gebruik of die groter zijn..

Bevalt mij goed.

Groetjes Eelke
Ik zit er ook aan te denken om een aantal van die doosjes te bestellen, helaas is mn duits een ramp en heb geen flauw idee hoe ik dan moet betalen, maar misschien wil mn vader wel een handje helpen...

Ik vraag me eigenlijk ook af wat nou het handgst is:
kralen sorteren op kleur, of op soort....
wat doen jullie als je van dezelfde soort kraal meerdere kleuren hebt?
groetjes Elly

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » za 05 jun 2004 12:51

ellytje schreef:
eelkehas schreef:Hoihoi,

Ik heb van die doosjes waarvan al eens een topic was bij budgettips , van ebay van Azmarkt.
Ik heb ze in meerdere kleuren besteld. zo heb ik de rode kralen in rode bakjes de groene in groene enz.. Ik vind het erg handig je kan ze goed opstapelen. schuiven niet van elkaar af.
en ik neem steeds die bakjes mee naar de tafel die ik nodig heb.

Verder een paar andere vakjes bakken voor kralen die in minder gebruik of die groter zijn..

Bevalt mij goed.

Groetjes Eelke


Ik zit er ook aan te denken om een aantal van die doosjes te bestellen, helaas is mn duits een ramp en heb geen flauw idee hoe ik dan moet betalen, maar misschien wil mn vader wel een handje helpen...

Ik vraag me eigenlijk ook af wat nou het handgst is:
kralen sorteren op kleur, of op soort....
wat doen jullie als je van dezelfde soort kraal meerdere kleuren hebt?
ik sorteer ze op kleur!

Gebruikersavatar
Magic-Woman
Bead Dreamer
Berichten:613
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 01:11
Locatie:Roosendaal

Bericht door Magic-Woman » za 05 jun 2004 14:06

ikke ook op kleur
-=Liefs Wendy=-

Gebruikersavatar
Pee
Bead Aholic
Berichten:4328
Lid geworden op:zo 25 jan 2004 23:10
Locatie:Breskens
Contacteer:

Bericht door Pee » zo 06 jun 2004 11:22

Ik sorteer mijn kralen ook op kleur.
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

Liesje
Bead Reader
Berichten:13
Lid geworden op:za 22 mei 2004 18:37
Locatie:Eindhoven

Bericht door Liesje » zo 06 jun 2004 16:05

ik heb boven mn buro een hele hoop spijkers in de muur geslagen en daar mn kralen in van die doorzichtige plastik zakjes met sluitstrip aan gehangen. ik heb ze gesorteerd op kleur en per kleur hangt boven aan glas, dan kunststof, en onderaan hout. heel over zichtelijk en het neemt weinig ruimte in. je moet alleen wel een stuk muur over hebben.
Liefs van Liesje

Gesloten