kralen-opberg-manieren

Tips en vragen over hoe je je kralen en/of sieraden efficient en mooi kan opbergen. Laat ook een foto zien van de plek waar je altijd knutselt!
Gebruikersavatar
Magic-Woman
Bead Dreamer
Berichten:613
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 01:11
Locatie:Roosendaal

Bericht door Magic-Woman » zo 13 jun 2004 16:01

nu doet hij het wel...ziet er mooi uit hoor
-=Liefs Wendy=-

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » zo 13 jun 2004 16:16

ahh, gaaf hoor... ook een goed idee.. ik dacht vraag het even hoe het zit... ik ben namelijk ook op zoek naar een kamer, maar er zijn veel maars aan de kamers... ( of ik ben zon muts)..

Gebruikersavatar
Pee
Bead Aholic
Berichten:4328
Lid geworden op:zo 25 jan 2004 23:10
Locatie:Breskens
Contacteer:

Bericht door Pee » zo 13 jun 2004 16:39

Pienjo schreef:ahh, gaaf hoor... ook een goed idee.. ik dacht vraag het even hoe het zit... ik ben namelijk ook op zoek naar een kamer, maar er zijn veel maars aan de kamers... ( of ik ben zon muts)..
je bent helemaal geen muts, hooguit een beetje kieskeurig hahaha... maar dat was ik ook. Je moet gewoon goed weten wat je wilt! Maar als je een jaartje nog op kamers wilt is zo'n kraakpand niet eens zo'n slecht idee volgens mij...
Moet je je daar ergens speciaal voor inschrijven eigenlijk?
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » zo 13 jun 2004 18:01

Pee schreef:
Pienjo schreef:ahh, gaaf hoor... ook een goed idee.. ik dacht vraag het even hoe het zit... ik ben namelijk ook op zoek naar een kamer, maar er zijn veel maars aan de kamers... ( of ik ben zon muts)..
je bent helemaal geen muts, hooguit een beetje kieskeurig hahaha... maar dat was ik ook. Je moet gewoon goed weten wat je wilt! Maar als je een jaartje nog op kamers wilt is zo'n kraakpand niet eens zo'n slecht idee volgens mij...
Moet je je daar ergens speciaal voor inschrijven eigenlijk?
Jeroen(docent van school) zei van wel maar geen idee waar.... heb jij dat gedaan en zo ja waar?

Liesje
Bead Reader
Berichten:13
Lid geworden op:za 22 mei 2004 18:37
Locatie:Eindhoven

Bericht door Liesje » zo 13 jun 2004 19:28

het werkt in iedere stad weer anders
hier in eindhoven kun je inschrijven bij een woningbouwvereninging, di eeen aantal huizen en kamers heeft speciaal voor studenten. via hen ben ik aan dit antikraakhuis gekomen.
maar antiktaakpanden zijn er niet zoveel, als een leuke kamer wilt moet gewoon goed zoeken.
oja en niet inschrijven bij kamerzoek buro's ddie je een maand huur moetn betalen als ze iets voor vinden ofzo, diezelfde kamers kun je nl ook zelf vinden.
Liefs van Liesje

Gebruikersavatar
hadewijch
Bead Chatter
Berichten:3794
Lid geworden op:zo 25 jul 2004 09:44
Locatie:Boechout-Belgie

Bericht door hadewijch » ma 30 aug 2004 17:47

Hallo,

Misschien raar maar ik sorteer mijn kralen op mm
bv. die van 3mm bijelkaar,4mm bij elkaar
De rocailles dan weer in andere dozen .
De andere verschillende kralen heb ik ook een beetje bij elkaar gesorteerd.
Allemaal in de dozen van pipoos kosten 2.50 euro en zijn heel handig.
Ga binnenkort wel een keer bestellen van de duitse ebay.
Lijken mij ook heel handige dozen en is het zelfde genre dan die van pipoos.
Heb ze allemaal op mijn kralen kamer staan naast mijn bureau en heb zo alles direkt bij de hand.
Als ik na mijn werk even tijd heb maak ik me van zoon-en manlief even apart en ga ik op mijn kralenkamer rustig met de radio aan even kralen.
Lekker ontspannen en het voordeel is als het stuk nog niet af is,deurtje dicht en er kan niet mee gebeuren.
Zo dat is mijn verhaal een beetje.
groetjes

Gebruikersavatar
Naomi
Bead Producer
Berichten:1143
Lid geworden op:wo 03 dec 2003 23:35
Locatie:Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Naomi » ma 30 aug 2004 22:28

Ik heb 32 van die duitse dozen (dus 320 vakjes) en die zitten op 4 lege doosjes na bijna helemaal vol. Alle kralen en onderdelen die erin passen, doe ik er in. Ik heb alleen de doorzichtige zodat ik zo kan zien wat er in zit. Aan de voorkant plak ik een etiketje met wat er in zit. bv. tjechische kralen 4 mm, 6 mm, 8mm, venetiaanse kralen, indische kralen, metalen kralen enzovoorts. (dus sommige doosjes zijn nog niet helemaal vol) Bovenop plak ik boven elk vakje een etiketje met de stuksprijs.
voor de swarovski heb ik nog een oude sorteerdoos van mijn schoonvader en die zit vol met kleine zakjes en met doosjes van die frisse mintblaadjes. Maar daar ga ik binnenkort nieuwe dozen voor kopen ivm de meeting.

tja, de grotere dingen en de kleine rocailles zitten allemaal in gripzakjes en die heb ik weer in tupperwaredozen. De hele handel aan hulpstukken (tangetjes, vijltjes, lijm, verf, kwasten en een potje met cocktailprikkers, zitten ook in tupperwaredozen. Van die ladedozen, de blauwe (kon ik goedkoop aan komen) En alles bij elkaar past bijna in een grote rolopruimkist, of hoe noem je zoiets. En dan nog 2 tassen die ik vaak in gebruik heb. Ramon wordt er gek van. Maar ja, ik word gek van de koi-spullen in de kamer en de schuur. Het vangnet in de gang en de bakken in de tuin. zo houden we elkaar nog een beetje in balans. :lol: :lol: :lol:
liefs,

Naomi

Gesloten