rocailles opbergen

Tips en vragen over hoe je je kralen en/of sieraden efficient en mooi kan opbergen. Laat ook een foto zien van de plek waar je altijd knutselt!
liessie
Bead Believer
Berichten:247
Lid geworden op:di 02 nov 2010 23:16
rocailles opbergen

Bericht door liessie » wo 10 nov 2010 22:24

Aangezien ik nooit zo handig ben met die gripzakjes en ik het daarbij handig vind om in 1 opslag de voorraad van meerdere kleurtjes te zien heb ik een andere manier bedacht.

Ik heb een aantal goed-sluitende kleine vakkendoosjes met 8 vakjes. Op het dekseltje heb ik per vakje een nummer gezet.
Bakje 1: nummer 1 t/m 8
Bakje 2: nummer 9 t/m 16
Bakje 3: nummer 17 t/m 24

Op een apart vel heb ik de stickertjes van de grip-zakjes geplakt en met daarnaast weer dezelfde nummering als op de bakjes.

in 1 doosje zit maar 1 grootte en die grootte bv 8/0 heb ik ook weer met een marker op de doosjes gezet.

En als ik dan een kleur bij wil bestellen kan ik zo op het val papier kijken welke kleur het was. :D

Ben er van de week pas mee beginnen, maar tot nu toe ben ik erg blij met deze ordening :lol:

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Re: rocailles opbergen

Bericht door Jewel » do 11 nov 2010 00:41

Dan hoop ik dat je nooit zoveel kleine kraaltjes krijg als ik , want ik ben bang dat je systeem dan niet meer werkt...

Dit is een foto van ongeveer de helft van de seedbeads die ik heb:

Afbeelding

Boxen zijn 18x30x10cm

Ik heb ze maar op kleur ingedeeld... dus een box met groen en blauw, box met roodtinten en oranjetinten en roze-rode kleuren, box met paars, lila, oudroze etc., box met bruin, goud, crème etc. etc.
En alles in buisjes....
Nu heb ik nog zo'n 3 kilo in buisjes te doen, maar mijn buisjes zijn op... :| en ik denk dat ik dat ik nog zo'n 2-3 kilo door het huis heb 'zwerven' wat wel in buisjes zit, maar niet in de boxen... maar het past ook niet meer... :roll:
Moet je naar de 2 middelste boxen kijken... deksel zit helemaal scheef, omdat die eigenlijk er niet meer op past....

Maar gripzakjes ben ik ook geen fan van hoor... wat een drama! In mijn box liggen wel wat zakjes, zoals je ziet, maar dat zijn grootverpakkingen van 50 gram of een half pond :oops: en nog niet aangebroken...
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

liessie
Bead Believer
Berichten:247
Lid geworden op:di 02 nov 2010 23:16

Re: rocailles opbergen

Bericht door liessie » do 11 nov 2010 00:52

Hihi, dat zijn er zeker heel veel :mrgreen:

Afgezien van de goedkope variant kraaltjes die ik ooit eens in een pakketje heb gekocht en waar ik alleen wat simpele dingen mee ben gaan rijgen, ben ik eigenlijk nog maar net begonnen met het echte mini-kraaltjes rijgwerk :banaan:

We zullen zien waar het bij mij eindigd :mrgreen:

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Re: rocailles opbergen

Bericht door Frutsel » do 11 nov 2010 07:22

HAHAHA Jewel! Van zo'n plaatje word ik helemaal vrolijk op de vroege donderdagochtend.
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Re: rocailles opbergen

Bericht door Jewel » do 11 nov 2010 09:10

ja... kan er ook wel blij van worden ... :wink:
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Hilde
Bead Intelligent
Berichten:1255
Lid geworden op:di 20 sep 2005 16:59
Locatie:Nijmegen

Re: rocailles opbergen

Bericht door Hilde » do 11 nov 2010 10:20

Dat opbergen van rocailles begint hier ook een probleem te worden. Ik zit dus nog in de fase van gripzakjes.

Wat een geweldig idee met die kokers, Jewel. En wat een voorraad. Likkebaardend zit ik er naar te kijken.
Afbeelding
Groetjes
Hilde

liessie
Bead Believer
Berichten:247
Lid geworden op:di 02 nov 2010 23:16

Re: rocailles opbergen

Bericht door liessie » do 11 nov 2010 23:32

Heb er vandaag nog wat bijgekocht :oops:

Heb zaterdag weer een hoop in te ruimen, niet alleen rocailles :oops:

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Re: rocailles opbergen

Bericht door Jewel » vr 12 nov 2010 09:44

Hilde schreef:.

Wat een geweldig idee met die kokers, Jewel. En wat een voorraad. Likkebaardend zit ik er naar te kijken.

Ik zweer bij kokertjes.... Je hebt ook die flip-top-boxes, maar die vind ik niks.... Zijn wel leuke en handige opbergsysteempjes bij te koop, maar dat kost me dan al een kapitaal aan dat systeem en ik vind die boxjes rotdingen als je je kralen er terug in wilt doen.

Ik gebruik het dopje van de kokertjes namelijk ook gelijk als schuifje en schepje om kraaltjes vanaf mijn kralenmatje terug te doen in de kokertjes. Werkt perfect! Met die fliptop boxjes zit ik te lang te 'trutten' en kokertjes zijn goedkoper :wink:

Ik ben zo langzaam aann ook mijn swarovski's in die kokertjes aan het doen.... Ideaal! :wink:
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Re: rocailles opbergen

Bericht door Frutsel » vr 12 nov 2010 10:15

Jewel, hoe kom je aan die kokertjes? (Heb ik dat gemist?)
Dat zijn geen knopenkokertjes, toch?
Ik heb ook die flip-top boxjes, maar op een gegeven moment passen die dopjes niet meer goed op die boxjes of het zit te los, of juist te strak, trek je het dekseltje los.
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Gebruikersavatar
eMKa
Bead Fan
Berichten:375
Lid geworden op:wo 14 okt 2009 20:26
Locatie:Enschede
Contacteer:

Re: rocailles opbergen

Bericht door eMKa » vr 11 feb 2011 20:48

Ik heb een soort gelijke manier om mijn rocailles op te bergen. Ik gebruik alleen geen kokers, maar goedkope plastic boterbakjes. Daar heb ik er 250 voor 10 euro van gekocht, bij Twepa (http://www.twepa.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;). Het enige nadeel is dat je ze een beetje voorzichtig moet behandelen, het is vrij bros plastic. Maar het is een goedkope en handige opbergmethode.

Gebruikersavatar
beertje
Bead Professional
Berichten:1724
Lid geworden op:wo 09 jun 2010 12:30
Contacteer:

Re: rocailles opbergen

Bericht door beertje » vr 11 feb 2011 21:03

ik heb 4 curverboxen met aan de voorkant zit een stikker met daarop

11/0 15/0
6/0 8/0 .
delica.cube
,bicone.facet
parel.divers



en de rocailles zitten in flip/top doosjes en dan in de curver box op maat en model

Ciao!Bella Sieraden
Bead Discoverer
Berichten:45
Lid geworden op:wo 09 feb 2011 21:00

Re: rocailles opbergen

Bericht door Ciao!Bella Sieraden » wo 23 feb 2011 16:43

Wow! Van die foto van Jewel gaat mijn hart sneller kloppen! :-) Ik ben zelf ook pas net de kleine kraaltjes gaan ontdekken, dus zo'n enorme voorraad heb ik ook (nog) niet.

Ik gebruik ook de kokertjes, ze zijn hier echt perfect voor! Ik heb op elk kokertje een dymo labeltje met een nummer, wat dan weer op te zoeken is in Excel, daar staat bij elk nummer welke maat, kleur en waar gekocht. Zoals ik al zei, ik heb nog maar een bescheiden voorraad maar ik ben voornemens Jewel achterna te gaan haha, dus het kan maar georganiseerd zijn, hè? :-)

Gebruikersavatar
beertje
Bead Professional
Berichten:1724
Lid geworden op:wo 09 jun 2010 12:30
Contacteer:

Re: rocailles opbergen

Bericht door beertje » wo 23 feb 2011 17:05

daar kwijl ik ook van hoor ! het duurd bij mij nog wel even voor ik zover ben al besteed ik perweek best veel geld aan kralen

Capricus
Bead Starter
Berichten:66
Lid geworden op:za 09 feb 2008 17:32
Contacteer:

Re: rocailles opbergen

Bericht door Capricus » wo 23 feb 2011 19:55

Jaaa fijne foto :D

Ik heb kleine kraaltjes ook in kokertjes zitten, en net als Jewel momenteel even het probleem nog wel kralen te hebben maar niet voldoende kokertjes meer. Dus een nieuwe voorraad kokertjes besteld :mrgreen: en dan zien we wel weer hoever we daarmee komen :D

Ik heb ook een aantal fliptop doosjes, maar het is ook niet helemaal mijn ding. :wink:
groetjes, Capricus

Ciao!Bella Sieraden
Bead Discoverer
Berichten:45
Lid geworden op:wo 09 feb 2011 21:00

Re: rocailles opbergen

Bericht door Ciao!Bella Sieraden » wo 23 feb 2011 21:13

Capricus schreef:Jaaa fijne foto :D

Ik heb kleine kraaltjes ook in kokertjes zitten, en net als Jewel momenteel even het probleem nog wel kralen te hebben maar niet voldoende kokertjes meer. Dus een nieuwe voorraad kokertjes besteld :mrgreen: en dan zien we wel weer hoever we daarmee komen :D

Ik heb ook een aantal fliptop doosjes, maar het is ook niet helemaal mijn ding. :wink:
Ik heb hetzelfde probleem maar dan omgekeerd: teveel buisjes, te weinig kraaltjes, whahahahahaha.
Laat ik nou toch dol zijn op kralen shoppen ;-)

Gesloten