TIP: kralenkast Ikea

Tips en vragen over hoe je je kralen en/of sieraden efficient en mooi kan opbergen. Laat ook een foto zien van de plek waar je altijd knutselt!
Gesloten
MaGiCSuN
Bead Anonymous
Berichten:3
Lid geworden op:di 28 feb 2006 00:45
TIP: kralenkast Ikea

Bericht door MaGiCSuN » wo 03 nov 2010 15:12

Goedemiddag !

Ik zie dat er veel topics voorbijkomen waarbij mensen een (alternatief voor) kralenkast zoeken, maar dat er ook veel oudere oplossingen bijzitten die inmiddels niet meer in het assortiment zitten. (ik moet toegeven dat ik niet heb gezocht op de producten die ik in onderstaande post naar voren breng, dus sorry als deze al eens voorbij zijn gekomen !)

Ik zat ook met dat "probleem", vond letterkasten echt veelste duur, en liep (bijna letterlijk) tegen deze kast aan bij de IKEA toen ik eigenlijk aan het kijken was voor een ander kastje:

Afbeelding

Malm Kast
- 6 lades
- Met spiegel en bovenste open gedeelte voor bijvoorbeeld kant en klare armbanden te showen!
- Verkrijgbaar in zwart/bruin, berken en beuken fineer.

Geschikt voor deze inzetbakjes:

Afbeelding

Als je de uitstekende zijkanten stroken eraf knipt, past het precies. Voordeel is dat ze ook lekker passend in de lade zitten, dus niet schuiven.

Nadeel is dat de vakken niet klein zijn, waardoor het dus voor diegene die de kralen los erin willen leggen, niet zo efficient is.

Ik zelf heb kleine hoeveelheden van kralen, en bewaar ze dus veel in gripzakjes. Dan is het ideaal. Je kan grote kralen in een groter vak leggen (in zakjes), kleine kraaltjes in de wat kleinere.

Per lade heb ik ongeveer 2 a 3 kleuren. Ligt eraan, wat de hoeveelheid en afmeting van de kralen is. Onderste lade heb ik voor benodigdheden zoals draad, nietstiften, knijptangen etc.
Lade daarboven voor alle bedeltjes en metalen.

Ik weet niet of iemand er wat aan heeft, maar mede doordat de inzetbakken erin passen, vind ik het wel een oplossing voor iemand die een klein tot middel assortiment kralen en benodigdheden heeft.

Waarschijnlijk ook te combineren met:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10177475" onclick="window.open(this.href);return false;
GODMORGON - opbergen met vakken

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00185522" onclick="window.open(this.href);return false;
RATIONELL - bestekbak

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30160308" onclick="window.open(this.href);return false;
RATIONELL - ladeverdeler basiseenheid

Nog een tip:

Ladeblok Alex op wielen Klik hier
Nadeel hiervan is dat de inzetbakken hier niet volledig inpassen, je kan er maar 2 naast mekaar zetten en dan houd je loze ruimte over.

Voordeel: ook in zwart verkrijgbaar. Voor mij een groot voordeel gezien de kast in de kamer kwam te staan en het dus absoluut geen wit mocht zijn. helaas door de bakken heb ik niet voor deze gekozen.

Ladeblok Alex 9 lades Klik hier
Nadeel: alleen in wit verkrijgbaar, inzetbakken passen er niet in.

Voordeel: compact maar toch hoog. Vind dat vaak mooier ogen, en past op vele plekken beter in een interieur.

Gesloten