Hoe doen jullie het?

Tips en vragen over hoe je je kralen en/of sieraden efficient en mooi kan opbergen. Laat ook een foto zien van de plek waar je altijd knutselt!
Gesloten
Gebruikersavatar
MiekeN
Bead Designer
Berichten:861
Lid geworden op:do 02 nov 2006 18:18
Locatie:Rotterdam
Contacteer:
Hoe doen jullie het?

Bericht door MiekeN » za 23 jun 2007 19:50

En met 'het' bedoel ik het opbergen van draad, klosjes, leerveters, bobbins, spoelen, kluwens en weet-ik-veel-wat!
Alles in één grote bak wordt één groot klittenzootje, dus... hoe hebben jullie dat opgelost?

:-)
MiekeN

Gebruikersavatar
Nessae
Bead Lover
Berichten:493
Lid geworden op:di 21 nov 2006 13:37
Locatie:Breukelen

Bericht door Nessae » za 23 jun 2007 20:03

ik heb al het staaldraad op grote klossen in een la liggen. En het nylondraad ligt in urinepotjes zoals ik ook mijn kralen heb opgeborgen. De veters heb ik allemaal opgerold en in verdeel dozen zitten.

Kan nu geen foto maken want mijn kralenkasten staan ingepakt omdat ik aan het schilderen ben!

Gebruikersavatar
Joska
Bead Believer
Berichten:265
Lid geworden op:vr 02 jan 2004 08:25
Locatie:Hoevelaken
Contacteer:

Bericht door Joska » za 23 jun 2007 20:19

Ik heb alle draad soorten op rol in een la en gebruik een klein laatje voor evt restjes (altijd handig...) en veters en koord heb ik aan een stropdassen hanger gehangen aan de zijkant van 1 van mijn kastjes, uit de zon...
Blijf jezelf, er zijn al genoeg anderen!

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » za 23 jun 2007 22:41

Ze hebben bij xenos veel bakjes in verschillende maten. zo heb ik 'n bak voor staaldraad, voor leer, etc. De kralen enzo doe ik in bakjes van gamma.

Gebruikersavatar
Nicoletje
Bead Starter
Berichten:59
Lid geworden op:za 02 sep 2006 16:05
Locatie:Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Nicoletje » zo 24 jun 2007 13:59

Ik heb m'n veters over een metalen ring hangen, met een elastiekje (per teint) er omheen. Zo blijven ze ook netjes glad.Nadeel is wel dat je iets moet hebben om de ring aan te hangen, maar een deurknop doet vaak wonderen!! :wink:

vicky stellwag
Bead Intelligent
Berichten:1408
Lid geworden op:za 09 sep 2006 13:58
Locatie:duiven
Contacteer:

Bericht door vicky stellwag » zo 24 jun 2007 15:34

ik heb het in grote gripzakken..veters bij veters, nylon apart...zo kan ik snel de juiste gripzak vinden omdat het toch transparant is.
What's life whithout beads

Gebruikersavatar
MB
Bead Aholic
Berichten:4097
Lid geworden op:vr 12 jan 2007 12:55
Contacteer:

Bericht door MB » zo 24 jun 2007 16:51

Draad, elastiek ed heb ik in een grote toilettas zitten, wel op een spoeltje, en veters in een oude schoenendoos :lol:
Dat van Vicky in een gripzak doen vind ik ook een goed idee :D

groetjes Margriet.

Wicked Flower
Bead Dreamer
Berichten:542
Lid geworden op:di 28 feb 2006 20:12
Locatie:Puiflijk, Gelderland
Contacteer:

Bericht door Wicked Flower » zo 24 jun 2007 17:32

mijn staaldraad zit op klosjes appart in een boxje, nylon draad hetzelfde. mijn waxkoord en veters heb ik op tint op een kleerhanger hangen. niet op het gebogen, maar op het rechte stuk. handig, en ziet er kleurrijk uit
...:::Floortje:::...

Gebruikersavatar
poppymieke
Bead Lover
Berichten:441
Lid geworden op:di 15 aug 2006 20:23
Locatie:deurne
Contacteer:

Bericht door poppymieke » zo 24 jun 2007 17:35

ik steek het tegenwoordig ook maar eerst in een gripzakje omdat ik er genoeg van had voortdurend alles uit elkaar te moeten halen.
En dan doe ik het nog eens in verdeelbakken van de makro.

Gebruikersavatar
MiekeN
Bead Designer
Berichten:861
Lid geworden op:do 02 nov 2006 18:18
Locatie:Rotterdam
Contacteer:

Bericht door MiekeN » zo 24 jun 2007 18:43

Dank u, dames... gripzakken schijnen dus in de meerderheid te zijn en ik vind het niet eens een gek idee... Op zoek naar grote gripzakken!

Ik ben benieuwd wat manlief ervan zegt: ik ging rijgen, toen snapte ie wel dat ik draad en kraaltjes nodig had maar zo langzamerhand lopen we al zes betalingen van de hypotheek achter vanwege mijn inkopen voor het kralen! *grinnik

:-)
Mieke

Gesloten