Blokkerdozen

Tips en vragen over hoe je je kralen en/of sieraden efficient en mooi kan opbergen. Laat ook een foto zien van de plek waar je altijd knutselt!
Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:
Blokkerdozen

Bericht door flapflap » di 20 mar 2007 22:39

De beroemde blokkerdozen: zijn ze er nog?

Ik heb ze hier al een hele tijd niet meer gezien bij Blokker, en bij Praxis worden ze wel aangevuld maar zijn ze net zo snel weer uitverkocht.

Weet iemand of ze uberhaupt nog wel verkocht worden bij Blokker?
~Audrey~

Gebruikersavatar
hadewijch
Bead Chatter
Berichten:3794
Lid geworden op:zo 25 jul 2004 09:44
Locatie:Boechout-Belgie

Bericht door hadewijch » wo 21 mar 2007 07:45

nee blokker heeft ze in Belgie niet meer
is uit assortiment al een tijdje hoor
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Gebruikersavatar
MiekeN
Bead Designer
Berichten:861
Lid geworden op:do 02 nov 2006 18:18
Locatie:Rotterdam
Contacteer:

Bericht door MiekeN » wo 21 mar 2007 12:21

Begin dit jaar heb ik het kralengedeelte van een hobbywinkel in Boxmeer opgekocht. Het bedrijf stopte ermee en had zijn inventaris in segmenten op Ebay gezet. Als ik toen had geweten dat ik ook in Fimo geïnteresseerd zou raken, had ik daar ook op geboden, maar zoals het nu staat, heb ik dus alleen het onderdeel "kralen" van hem gekocht en nog wat klein spul toen ik het op ging halen.
Pakweg 400 honderd Rayher en 700 Gütermann doosjes en 2 kratten met bijbehorende zaken.

Maar goed... dat zootje moest worden opgeborgen en ik besloot om de Gütermanns uit hun busjes te halen en op kleur bij de kralen te stoppen die ik al had. De dozen had ik bij Hornbach vandaan; ze zijn sterk, sluiten goed en precies wat ik nodig had, kijk maar:

op kleur:
Afbeelding

meervaks voor kleinere hoeveelheden:
Afbeelding

meervaks voor grotere hoeveelheden:
Afbeelding

En de dozen die ik heel goed kon gebruiken voor de nog dichte Rayher-doosjes!
Afbeelding

Ze stapelen goed, ook iets dat wel belangrijk is en de grote, blauwe koffers passen per vijf in een soort krat, zodat je die makkelijker kunt vervoeren en dat het een soort van kastje met vijf laden wordt dus... ik heb daar echter mijn split en toebehoren in zitten, dus vijf van die dingen + krat gaat een ton wegen; bij mij staan ze dus los.
De dozen met Rayher staan in de kast... daar haal ik alleen kraaltjes uit als ik een specifieke kleur niet heb.
Mijn tangen en ander gereedschap zitten in 2 Curver-bakken, waar ooit zeeppoeder in zat.

Voor mij werkt dit prima en ik neem aan dat je dit soort dozen bedoelde met "Blokker-doos"? Als die er inderdaad uit zijn, kun je dit misschien gebruiken.

:-)
MiekeN
Laatst gewijzigd door MiekeN op za 20 dec 2008 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Eliina
Bead Professional
Berichten:1664
Lid geworden op:di 19 jul 2005 21:54
Locatie:Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door Eliina » wo 21 mar 2007 12:24

ff tussendoor: wooooooooooooow wat veel kralen!!!! :shock:
Does it ever get any better? Or will I feel this way the rest of my life..
I tried to look the other way, To make it through another day..
Does it ever get any better? Cause i'd be with you the rest of my life.. All my life..

Gebruikersavatar
Erica
Bead Dreamer
Berichten:568
Lid geworden op:wo 28 feb 2007 20:30
Locatie:Duiven
Contacteer:

Bericht door Erica » wo 21 mar 2007 12:25

MiekeN schreef:Begin dit jaar heb ik het kralengedeelte van een hobbywinkel in Boxmeer opgekocht. Het bedrijf stopte ermee en had zijn inventaris in segmenten op Ebay gezet. Als ik toen had geweten dat ik ook in Fimo geïnteresseerd zou raken, had ik daar ook op geboden, maar zoals het nu staat, heb ik dus alleen het onderdeel "kralen" van hem gekocht en nog wat klein spul toen ik het op ging halen.
Pakweg 400 honderd Rayher en 700 Gütermann doosjes en 2 kratten met bijbehorende zaken.

Maar goed... dat zootje moest worden opgeborgen en ik besloot om de Gütermanns uit hun busjes te halen en op kleur bij de kralen te stoppen die ik al had. De dozen had ik bij Hornbach vandaan; ze zijn sterk, sluiten goed en precies wat ik nodig had, kijk maar:
Wow :shock: je hebt een hele winkel vol met kralen :lol:

vicky stellwag
Bead Intelligent
Berichten:1408
Lid geworden op:za 09 sep 2006 13:58
Locatie:duiven
Contacteer:

Bericht door vicky stellwag » wo 21 mar 2007 12:38

wow wat een partij kralen zeg...geweldig.... :D
What's life whithout beads

Gebruikersavatar
kis855
Bead Believer
Berichten:283
Lid geworden op:zo 09 okt 2005 10:19
Locatie:bleiswijk
Contacteer:

Bericht door kis855 » wo 21 mar 2007 13:12

die dozen zien er goed uit!

Ik ga eens een hornabch opzoeken. :wink:

Gebruikersavatar
hadewijch
Bead Chatter
Berichten:3794
Lid geworden op:zo 25 jul 2004 09:44
Locatie:Boechout-Belgie

Bericht door hadewijch » wo 21 mar 2007 13:42

bij de blokker of praxis dozen heb je wel meer vakverdeling denk ik( 30)
dit soort dozen had ik vroeger ook ongeveer maar vond ze te klein (15 vaks)
das natuurlijk iedereen zijn goesting :wink:
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » wo 21 mar 2007 14:18

Wauw Mieke wat heb jij veel zeg :shock:

Die doosjes van Hornbach zien er inderdaad wel goed uit, ik ga daar ook maar eens kijken denk ik.
De pest is alleen dat ik al een stuk of 20 van die Blokker/Praxis dozen heb, en tja dan wil je dat de rest hetzelfde is natuurlijk, hoewel het nadeel wel is dat ze niet goed stapelen :? Maar daar kwam ik later pas achter.

Maareh... als ik nog eens Rayher kraaltjes tekort kom voor een project dan weet ik bij wie ik moet aankloppen :wink:
~Audrey~

Gebruikersavatar
hadewijch
Bead Chatter
Berichten:3794
Lid geworden op:zo 25 jul 2004 09:44
Locatie:Boechout-Belgie

Bericht door hadewijch » wo 21 mar 2007 14:24

van die praxis ga je wel vanaf geraken hoor moest je die verkopen
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Gebruikersavatar
MiekeN
Bead Designer
Berichten:861
Lid geworden op:do 02 nov 2006 18:18
Locatie:Rotterdam
Contacteer:

Bericht door MiekeN » wo 21 mar 2007 14:38

:-)
Dat is waarom ik de Rayher-doosjes zoveel mogelijk dicht laat: het zijn er zo veel en ik heb voorlopig genoeg aan de Gütermanns. Mocht er om de een of andere reden de klad in komen, zijn de Rayhers tenminste nog te verkopen, want die zijn nog steeds verzegeld. Ik heb 7 van die rayher-dozen! :-)

MiekeN

Gebruikersavatar
MiekeN
Bead Designer
Berichten:861
Lid geworden op:do 02 nov 2006 18:18
Locatie:Rotterdam
Contacteer:

Bericht door MiekeN » wo 21 mar 2007 15:37

Eliina schreef:ff tussendoor: wooooooooooooow wat veel kralen!!!! :shock:
Ik ga me bijna schamen, maar... dit zijn alleen maar foto's om de dozen te laten zien... ik heb van alle dozen minstens vier en van die kleinere kleurdoosjes (16-vaks) wel 15; sommige kleuren meer dan één doosje.

:-)
MiekeN

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » wo 21 mar 2007 20:45

Heb zowel die van hornbach ( die eerste) en van de praxis en vind ze zo identiek dat ik ze niet uit elkaar kan houden, maar misschien ligt dat aan mij :oops:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
MiekeN
Bead Designer
Berichten:861
Lid geworden op:do 02 nov 2006 18:18
Locatie:Rotterdam
Contacteer:

Bericht door MiekeN » wo 21 mar 2007 22:28

Mar-JoYa schreef:Heb zowel die van hornbach ( die eerste) en van de praxis en vind ze zo identiek dat ik ze niet uit elkaar kan houden, maar misschien ligt dat aan mij :oops:
Zou zo maar kunnen hoor! Ik ken die van Praxis niet en manlief banjert graag zo af en toe door Hornbach heen en ik was mee, dus vandaar. Ik vind dat ze een groot assortiment opbergdozen hebben (al mijn voorbeelden komen dus van Hornbach) en ze voldoen, so...


:-)
MiekeN
Laatst gewijzigd door MiekeN op wo 25 apr 2007 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » wo 21 mar 2007 23:35

Mar-JoYa schreef:Heb zowel die van hornbach ( die eerste) en van de praxis en vind ze zo identiek dat ik ze niet uit elkaar kan houden, maar misschien ligt dat aan mij :oops:
Die ik heb van de Praxis/Blokker zijn echt anders, daar zit aan de voorkant een ossrt uitsparing waar een soort handvat zit.

Mag ik jullie vragen wat die dozen ongeveer kosten bij Hornbach? :oops:
~Audrey~

Gesloten