Sieradenrol ??

Tips en vragen over hoe je je kralen en/of sieraden efficient en mooi kan opbergen. Laat ook een foto zien van de plek waar je altijd knutselt!
Gebruikersavatar
Caviaplanet
Bead Interested
Berichten:116
Lid geworden op:ma 10 nov 2003 13:53
Locatie:Rijswijk
Contacteer:
Sieradenrol ??

Bericht door Caviaplanet » do 29 jan 2004 15:57

Eigenlijk ben ik op zoek naar iets handigs om kettingen in te denken en zat te denken aan een soort van sieradenrol.

http://www.smitsjuweel.nl/specialpak/images/sr-2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Zoiets ongeveer misschien. Heeft iemand ervaring met zoiets en is dit handig. Ik weet ook niet hoeveel er in gaan.

Jolanda
Laatst gewijzigd door Caviaplanet op do 29 jan 2004 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
miekel
Bead Addict
Berichten:2144
Lid geworden op:zo 17 aug 2003 17:32
Locatie:Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door miekel » do 29 jan 2004 16:10

Ik heb er zelf een gemaakt en kon er 13 lusjes in kwijt.
Op sommige heb ik dan wel een ketting met bijpassende armband gedaan en van sommige kettingen twee op 'n lusje.
Vind het zelf wel handig, vooral omdat ik ze eerst allemaal in keukenpapier rolde en dat neemt vooral met party's veel tijd in beslag!
Groetjes, Annemieke

Afbeelding

Gebruikersavatar
DMBijoux
Bead Aholic
Berichten:4172
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:57
Locatie:Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » do 29 jan 2004 16:17

meiden Je moet geen plaatjes pakken van andere sites!! NIET DEEPLINKEN!! je krijg er echt een keer gezeur mee op deze manier want je genereert veel meer traffic voor zo'n site en dat kan hun dan weer meer geld gaan kosten Plus Sandra kan gezeur krijgen van die mensen!! Verwijs erna met url's of plaats het plaatje op je eigen webspace om gezeur te voorkomen. Okay Zeikmode af ;)

Maar je kan dit makkelijk zelf maken hoor! is niet zo moeilijk. Ik zelf gebruik een beautycase/koffer ervoor waar ik alles op fluweel speld en dan oprol en dan doe je dat een paar keer . heb je alles opgeruimd en niet in de klit.
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
*************************

groetjes Ria

Gebruikersavatar
Caviaplanet
Bead Interested
Berichten:116
Lid geworden op:ma 10 nov 2003 13:53
Locatie:Rijswijk
Contacteer:

Bericht door Caviaplanet » do 29 jan 2004 16:25

Ahhh werkt dat zo.. heb het even veranderd en een link geplaatst.

Bedankt ook voor de tip hoe je dat doet met zo'n rol. Ik ben niet zo handig met stof namelijk en dit kan ik zelfs nog. Top!

Jolanda

Gebruikersavatar
DMBijoux
Bead Aholic
Berichten:4172
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:57
Locatie:Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » do 29 jan 2004 16:26

Het was niet om jouw te pesten hoor Jolanda :)
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
*************************

groetjes Ria

Gebruikersavatar
Caviaplanet
Bead Interested
Berichten:116
Lid geworden op:ma 10 nov 2003 13:53
Locatie:Rijswijk
Contacteer:

Bericht door Caviaplanet » do 29 jan 2004 16:46

Nee joh, weet ik toch wel :D
Jolanda

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » do 29 jan 2004 19:29

Mijn handige mama heeft 4 rollen voor me gemaakt, 2 zwarte en 2 lichtgrijze. Het is van een soort fluweelachtige gordijnstof, met lusjes er op gemaakt waar ik mijn sieraden aan kan hangen. Erg handig voor als ik sieraden moet meenemen als iemand ze in het echt wil zien i.p.v. op mijn site.

Esther

Gebruikersavatar
Jacqie
Bead Producer
Berichten:1173
Lid geworden op:vr 03 okt 2003 10:53
Locatie:Zaandam
Contacteer:

Bericht door Jacqie » vr 30 jan 2004 16:33

Handig idee zeg, daar heb ik niet aangedacht

Gebruikersavatar
Stéphanie
Bead Dreamer
Berichten:713
Lid geworden op:zo 23 feb 2003 11:44
Contacteer:

Bericht door Stéphanie » vr 30 jan 2004 18:01

Ik denk dat dit niet in Adressen thuishoort, wat vind jij Sandra?

Klinkt wel handig trouwens :).
Pas 16 jaar en nu al verslaafd...

Gebruikersavatar
Jolanda
Bead Interested
Berichten:121
Lid geworden op:ma 05 mei 2003 18:52
Locatie:Delft
Contacteer:

Bericht door Jolanda » vr 30 jan 2004 18:41

Hoi Stephanie,

Bedankt voor het opletten, dit hoorde inderdaad niet bij adressen thuis.

Groetjes Jolanda

Gebruikersavatar
Jacqie
Bead Producer
Berichten:1173
Lid geworden op:vr 03 okt 2003 10:53
Locatie:Zaandam
Contacteer:

Bericht door Jacqie » ma 02 feb 2004 11:30

Ik ben aan het bedenken hoe je nou zoiets maakt. Maar ik snap het systeem niet helemaal. Je maakt zo gezegd een lap met lusjes er aan? Lusjes boven en beneden? Of hangen de kettingen beneden los?

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » ma 02 feb 2004 12:07

Ligt een beetje aan jezelf. De mijne hebben alleen van boven lusjes, daar maak ik met kleine speldjes of gewoon met het slotje de sieraden aan vast. Maar als je een professionele rol wilt, dan moet je eens kijken op bijvoorbeeld de site van http://www.firemountaingems.com" onclick="window.open(this.href);return false; bij opbergmiddelen.
Ik zal proberen of ik een foto van mijn rollen kan maken, dan zal ik hem op mijn site zetten onder "tips".

Groetjes,

Esther

Gebruikersavatar
Jacqie
Bead Producer
Berichten:1173
Lid geworden op:vr 03 okt 2003 10:53
Locatie:Zaandam
Contacteer:

Bericht door Jacqie » di 03 feb 2004 21:20

Dank je Esther, ik ben ook wel benieuwd naar jouw foto

Gebruikersavatar
Naomi
Bead Producer
Berichten:1143
Lid geworden op:wo 03 dec 2003 23:35
Locatie:Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Naomi » di 03 feb 2004 23:36

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog wat fluweel had liggen en daar de handel in rol. Maar voor degenen die eventueel zo'n rol gaan maken nog een tip

Er is band aan de meter te koop met daaraan lusjes. Meestal wit of cr?mekleurig. De lusjes zitten dicht op elkaar, dus dat is handig als je verschillende maten kettingen hebt. De smalletjes kan je dichter op elkaar hangen en de grote geef je de ruimte. Volgens mij kan je het band wel op de markt bij zo'n fourniturenkraam of in een fourniturenwinkel kopen. Dan neem je dus een mooie lap stof (tricot fluwel rekt lekker mee en hoef je eventueel ook niet af te zomen). stikt dat band erop en klaar is kralenkip.

Heb het zelf nog niet gemaakt, dus geen fotootje. Denk dat ik binnenkort mijn moeder ook eens lief ga aankijken want zij heeft de naaimachine altijd op standby staan. (ieder z'n hobby)
liefs,

Naomi

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 05 feb 2004 10:39

dit topic is begonnen over het opbergen van sieraden en uiteindelijk uitgelopen tot het opbergen van kralen en hobby-artikelen. na jullie advies dat te splitsen heb ik dat gedaan: je kan het vinden op http://forum.creadream.nl/viewtopic.php?t=2709" onclick="window.open(this.href);return false; .
dit topic gaat dus over opbergen en meenemen van sieraden, de andere over opbergen van kralen. ;)

Gesloten