hoe vakverdeling te maken?

Tips en vragen over hoe je je kralen en/of sieraden efficient en mooi kan opbergen. Laat ook een foto zien van de plek waar je altijd knutselt!
Gesloten
Linnieda
Bead Reader
Berichten:19
Lid geworden op:di 22 nov 2005 19:33
Locatie:Rotterdam
hoe vakverdeling te maken?

Bericht door Linnieda » do 14 sep 2006 16:54

Hallo,

Ik heb van mijn tante een kastje van de ikea gehad. (eigenlijk geruild hoor...zij een kastje van mij ik die van haar :wink: :) Alleen deze is wel erg handig voro mijn kralen. Echter moet ik er nu nog wel een vakverdeling in.
Heeft iemand hier tips voor. Ik dacht zelf om van hout latjes te maken en dan in beide een inkeeping te maken om ze in elkaar te schuiven. Is dit niet onwijs veel gepriegel?

Ik hoop dat iemand hier al ervaring in heeft!

Ik hoor het graag...

Groetjes Linda

Wicked Flower
Bead Dreamer
Berichten:542
Lid geworden op:di 28 feb 2006 20:12
Locatie:Puiflijk, Gelderland
Contacteer:

Bericht door Wicked Flower » do 14 sep 2006 19:20

bij de ikea hebben ze ook mooie houten bestekbakken die je zelf in kunt delen, misschien is dat wat?
...:::Floortje:::...

Debby
Bead Lover
Berichten:446
Lid geworden op:do 28 aug 2003 10:33

Bericht door Debby » vr 15 sep 2006 09:05

hai

ik heb gewoon de opbergdozen(waarvan je de deksels eraf kan halen) erin gedaan, er handig, en je kan het zo ook mekkelijk ergens mee naar toe nemen! :lol:

Hilde
Bead Intelligent
Berichten:1255
Lid geworden op:di 20 sep 2005 16:59
Locatie:Nijmegen

Bericht door Hilde » vr 15 sep 2006 14:20

Bij Xenos hebben ze hele handige 24 vaks verdeeldozen. Ik heb er meerdere en die heb ik gestapeld in een ladenkastje staan. (telkens 2 op elkaar en 2 naast elkaar)

Al mijn kralen zitten op deze manier in een ladenkastje met 3 laden (4 verdeeldozen in elke la)
Afbeelding
Groetjes
Hilde

Linnieda
Bead Reader
Berichten:19
Lid geworden op:di 22 nov 2005 19:33
Locatie:Rotterdam

Bericht door Linnieda » vr 15 sep 2006 16:00

Ja dat is ook nog een goed idee!! Moet ik even goed zoeken, want de dozen kunnen niet te hoog zijn.


Heel erg bedankt!

Groetjes Linda

Gebruikersavatar
katskralen
Bead Fanatic
Berichten:1939
Lid geworden op:zo 09 feb 2003 17:01
Locatie:Kessel-Lo (Belgie)
Contacteer:

Bericht door katskralen » ma 18 sep 2006 09:40

Zo met houten latjes wou ik ook, maar ben niet zo handig.
Ik heb nu allemaal plastieken potjes waar ze bij het frituur mayonnaise indoen. Erg goedkoop en de kralen die je nodig hebt, kan je eruit nemen. Je verliest wel wat plaats aangezien het ronde potjes zijn in een vierkant kastje.

Het ziet er zo uit (nu wel bomvol) http://www.mijnalbum.nl/Foto=INBO4API

Linnieda
Bead Reader
Berichten:19
Lid geworden op:di 22 nov 2005 19:33
Locatie:Rotterdam

Bericht door Linnieda » ma 18 sep 2006 16:33

Mijn lades zijn maar 3 cm diep...kan er dus niet snel iets van bakjes inzetten omdat ze snel te hoog zijn....maar geloof dat het wel gaat lukken met die latjes....heb ze op mijn werk allemaal afgezaagd en nu nog gleufjes in maken...

Heel erg bedankt voor het meedenken hoor !!!

Gebruikersavatar
JeweLilly
Bead Interested
Berichten:194
Lid geworden op:do 06 okt 2005 00:19
Locatie:Goeree Overflakkee
Contacteer:

Bericht door JeweLilly » zo 24 jun 2007 22:13

Ik was gister bij de ikea, hebben ze van die houten setjes die je zelf inelkaar kan zetten. Gewoon plankjes die dan je la in vakjes verdelen. Kgeloof 5 euro voor 1 zón setje, alleen dan moet je wel de juiste afmeeting la hebben. Jammergenoeg zijn mijn la'tjes te klein.
Groetjes Lilly

Gebruikersavatar
Saskia
Bead Dreamer
Berichten:510
Lid geworden op:vr 15 aug 2003 13:39
Locatie:Nieuwerkerk aan den IJssel
Contacteer:

Bericht door Saskia » zo 24 jun 2007 22:37

Ik heb mijn vriend opdracht gegeven om te gaan priegelen met latjes. Ik heb ook een kastje van Ikea en nu met handige vakverdeling ;)

Gebruikersavatar
Annelies1958
Bead Dreamer
Berichten:517
Lid geworden op:do 08 mar 2007 11:10
Locatie:Leiden

Bericht door Annelies1958 » ma 25 jun 2007 09:11

Xenos heeft allerlei maten magnetronbakjes/schaaltjes met deksel.
Staan in de folder op blz 4. Kun je zien op hun site.(http://www.xenos.nl" onclick="window.open(this.href);return false;)
Neem even je rolmaatje mee als je gaat kijken ...

Succes !
Groetjes, Annelies

180sonic
Bead Lover
Berichten:481
Lid geworden op:zo 29 apr 2007 21:19
Locatie:Rotterdam

Bericht door 180sonic » ma 25 jun 2007 14:03

ik heb ze zelf gemaakt, bij de doe het zelf zaak een lat triplex halen met een breedte van iets minder dan 3cm, zodat je la nog dicht kan,
de lange stukken eerst zagen en lijmen en dan uitmeten welke kleine stukjes je moet zagen voor de vakjes. met houtlijm zit het gegarandeerd vast!

zie hier mijn kastje http://forum.creadream.nl/viewtopic.php?t=28257" onclick="window.open(this.href);return false;

succes!!
groetjes nicole

damascha
Bead Reader
Berichten:13
Lid geworden op:zo 15 jul 2007 10:12

Bericht door damascha » zo 15 jul 2007 10:31

Ik koop bij de Kruitvat van die doorzichtige vakkendozen met deksel, ze zijn ong. 4 cm hoog. Zo kun je ook als ze gestapeld zijn precies zien wat er in zit.
Er zitten ook 24 vakken in.
Ze kosten € 3,99 en zijn alleen in de grotere filialen te koop.
Ik heb ook van die dubbele koffertjes, maar omdat die niet doorzichtig zijn, moet je het er op schrijven. En ik weet niet hoe het jullie vergaat, maar bij het steeds meer kopen van spullen, verander ik nogal eens van opbergkoffer/doos.

Gebruikersavatar
Zweefje
Bead Discoverer
Berichten:47
Lid geworden op:di 24 okt 2006 09:20
Locatie:Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Zweefje » wo 18 jul 2007 14:46

Ik heb sinds afgelopen weekend 2 ordners vol met al mijn kralen. Ja inderdaad ordners.

mijn vriend heeft via z'n werk hele makkelijke plastic archiefdoosjes kunnen bemachtigen die je in een ordner kunt stoppen. Er kunnen vier "bladzijde" in 1 map en heeft dan per "bladzijde" 32 vakjes.

ik zal vanavond eens een foto maken en het laten zien aan jullie.

Groetjes Eefje

Gebruikersavatar
Elsje
Bead Brilliant
Berichten:2822
Lid geworden op:zo 13 mar 2005 13:22
Locatie:Nieuwegein

Bericht door Elsje » wo 18 jul 2007 16:27

Zweefje schreef:Ik heb sinds afgelopen weekend 2 ordners vol met al mijn kralen. Ja inderdaad ordners.

mijn vriend heeft via z'n werk hele makkelijke plastic archiefdoosjes kunnen bemachtigen die je in een ordner kunt stoppen. Er kunnen vier "bladzijde" in 1 map en heeft dan per "bladzijde" 32 vakjes.

ik zal vanavond eens een foto maken en het laten zien aan jullie.

Groetjes Eefje
Wat spannend! Ik ben heel benieuwd!
Groetjes Els,

Gebruikersavatar
Zweefje
Bead Discoverer
Berichten:47
Lid geworden op:di 24 okt 2006 09:20
Locatie:Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Zweefje » do 19 jul 2007 07:07

helaas is het gisteravond niet meer gelukt, ik was naar mijn ouders gegaan en daar is het altijd iets te gezellig, dus was ik weer eens laat thuis :D

zodra ik tijd heb zal ik het laten zien!

Gesloten