rocailles

Tips en vragen over hoe je je kralen en/of sieraden efficient en mooi kan opbergen. Laat ook een foto zien van de plek waar je altijd knutselt!
Gesloten
Gebruikersavatar
klavertje
Bead Professional
Berichten:1608
Lid geworden op:ma 28 mar 2005 19:26
Locatie:België-Zemst
Contacteer:
rocailles

Bericht door klavertje » do 20 jul 2006 11:34

ik heb eigenlijk twee vraagjes (de tweede is misschien nogal stom maar ik vraag het mij al heel lang af)

1. Hoe bewaren jullie je rocailles?
2. Hoe spreek je rocailles eigenlijk uit? :oops: :lol:
creatief saxofonistje ;)

Gebruikersavatar
violetmoon_17
Bead Addict
Berichten:2018
Lid geworden op:wo 06 jul 2005 07:40
Locatie:ergens in Noord - Limburg
Contacteer:

Bericht door violetmoon_17 » do 20 jul 2006 12:04

1* In potjes, doosjes, blikjes alles wat ik kan vinden en wat heel goed afsluitbaar is en niet zomaar open kan springen, stel je voor als die allemaal over de vloer rollen (is mij al een paar keer gebeurt, vandaar)

2* Ik spreek de dubbel l uit als een *j* of het goed is weet ik niet, leek mij het meest logische. Afbeelding


Vaak noem ik het ook "seedbeads"
Afbeelding Carina

Afbeelding

Copyright © 2004–2015 All rights reserved.

Gebruikersavatar
Sofieke
Bead Fanatic
Berichten:1840
Lid geworden op:zo 25 mei 2003 19:21
Locatie:Poelkapelle (W-VL, Belgi

Bericht door Sofieke » do 20 jul 2006 12:05

violetmoon_17 schreef:1* In potjes, doosjes, blikjes alles wat ik kan vinden en wat heel goed afsluitbaar is en niet zomaar open kan springen, stel je voor als die allemaal over de vloer rollen (is mij al een paar keer gebeurt, vandaar)

2* Ik spreek de dubbel l uit als een *j* of het goed is weet ik niet, leek mij het meest logische. Afbeelding


Vaak noem ik het ook "seedbeads"
voila, niets aan toe te voegen

Gebruikersavatar
klavertje
Bead Professional
Berichten:1608
Lid geworden op:ma 28 mar 2005 19:26
Locatie:België-Zemst
Contacteer:

Bericht door klavertje » do 20 jul 2006 12:18

Sofieke schreef:
violetmoon_17 schreef:1* In potjes, doosjes, blikjes alles wat ik kan vinden en wat heel goed afsluitbaar is en niet zomaar open kan springen, stel je voor als die allemaal over de vloer rollen (is mij al een paar keer gebeurt, vandaar)

2* Ik spreek de dubbel l uit als een *j* of het goed is weet ik niet, leek mij het meest logische. Afbeelding


Vaak noem ik het ook "seedbeads"
voila, niets aan toe te voegen
:D weet je wat ook handig is om je rocailles op te bergen? ik heb een soort van 'proefbuisjes' met een plastieken dopje, het gaat nooit open (behalve als je het eraf trekt :roll: :wink: ) en het is heel makkelijk op te bergen. ik had er wel veel te weinig maar ik heb er van fieke gekocht :)
creatief saxofonistje ;)

Gebruikersavatar
Fieke
Bead Brilliant
Berichten:2939
Lid geworden op:zo 05 sep 2004 21:03
Locatie:België
Contacteer:

Bericht door Fieke » do 20 jul 2006 12:52

Ik heb er meer dan 150 denk ik wel.
Het is inderdaad heel handig en het gaat nooit open.

Hilde
Bead Intelligent
Berichten:1255
Lid geworden op:di 20 sep 2005 16:59
Locatie:Nijmegen

Bericht door Hilde » do 20 jul 2006 14:19

Omdat ik heel veel met rocailles werk heb ik er ook heeeeeeeel veel. Het overzichtelijk opbergen was tot voor kort best een probleem.

Vorige week heb ik ze allemaal in kleine gripzakjes zitten doen en die zakjes op kleur gesorteerd in een vakkendoos gedaan. Tot nu toe vind ik het ideaal.
Afbeelding
Groetjes
Hilde

frieda van dam
Bead Monster
Berichten:4508
Lid geworden op:di 25 jan 2005 10:08
Locatie:grimbergen
Contacteer:

Bericht door frieda van dam » do 20 jul 2006 14:41

ik heb ze ook in gripzakjes dan in soort en merk en in grote elk in een plastiek doos waarop staat het soort de grote en of het rocailles of delicas
zijn en op kleur gezet want anders is het niet overzichtelijk meer
ik moet nu circa 200 zakjes hebben en ik heb een aparte dozen voor delicas en rocailles in buisjes.
liefs frietje :wink:
kralengek

Gebruikersavatar
katskralen
Bead Fanatic
Berichten:1939
Lid geworden op:zo 09 feb 2003 17:01
Locatie:Kessel-Lo (Belgie)
Contacteer:

Bericht door katskralen » do 20 jul 2006 17:34

Ik heb er in buisjes (zo'n proefbuisjes), maar ook gewoon in zakjes, vierkante doosjes, en zelfs in lege mosterdpotten (kleur waar ik er heel veel van heb)
Het overzichtelijkst vind ik nog die proefbuisjes, maar die zijn lang niet altijd groot genoeg.

En de uitspraak is ongeveer zoiets rokajje. De s hoef je niet uit te spreken. :lol:

CJ
Bead Designer
Berichten:803
Lid geworden op:zo 17 apr 2005 17:21
Locatie:Den Haag
Contacteer:

Bericht door CJ » vr 21 jul 2006 07:39

Ik heb ze ook in (proef)buisjes, en hele kleine 'potjes' (zoals van die Güterman rocailles, en ze staan op kleur gesorteerd in een letterbak, die aan de muur hangt.

P.S. In Frankrijk en in België wordt de eind-s van rocailles inderdaad niet uitgesproken, maar voor zover ik weet, in Nederland wel.
Groeten,
Corriejanne

ooooooooooooooooooooooooooo

Gezondheid is de schoonste parel.

ooooooooooooooooooooooooooo

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 21 jul 2006 07:58

Vaak kreeg ik kralen in potjes als ik ze kocht, die bewaarde ik vervolgens als het leeg was, voor als ik kralen in zakjes kreeg.
Ik gebruikte ook weleens lege fotorolletjes om het in te bewaren, nadeel is dat je niet kan zien wat erin zit.

Gebruikersavatar
klavertje
Bead Professional
Berichten:1608
Lid geworden op:ma 28 mar 2005 19:26
Locatie:België-Zemst
Contacteer:

Bericht door klavertje » vr 21 jul 2006 11:47

aan die proefbuisjes is inderdaad wel het nadeel dat er niet zo veel in kan, maar ik gebruik het ook niet zo heel veel dus ik heb er ook niet zo veel nodig. ik merk wel dat er veel zijn die ze in een potje hier, een potje daar stoppen, maar dan is het toch niet zo overzichtelijk? of wel soms?
creatief saxofonistje ;)

Gebruikersavatar
violetmoon_17
Bead Addict
Berichten:2018
Lid geworden op:wo 06 jul 2005 07:40
Locatie:ergens in Noord - Limburg
Contacteer:

Bericht door violetmoon_17 » vr 21 jul 2006 11:55

sandra schreef:Vaak kreeg ik kralen in potjes als ik ze kocht, die bewaarde ik vervolgens als het leeg was, voor als ik kralen in zakjes kreeg.
Ik gebruikte ook weleens lege fotorolletjes om het in te bewaren, nadeel is dat je niet kan zien wat erin zit.
Op het dekseltje 1 kraaltje vast naaien en je kan ze recht op naast elkaar zetten en je kan dan op de deksel zien wat erin zit.

(daar kwam mijn moeder laats mee)

Op de markt hebben ze zo ook de knopen in buizen met op deksel een knoop genaaid of met metaaldraad vast gezet.
Afbeelding Carina

Afbeelding

Copyright © 2004–2015 All rights reserved.

Gebruikersavatar
katskralen
Bead Fanatic
Berichten:1939
Lid geworden op:zo 09 feb 2003 17:01
Locatie:Kessel-Lo (Belgie)
Contacteer:

Bericht door katskralen » vr 21 jul 2006 12:18

Dat vind ik nog eens een goed idee (zo één kraaltje er bovenop) Ik heb al die proefbuisjes in een doorschijnend plastic bakje liggen, dus kan er wel in grabbelen.

Gesloten