kralentas of kralenkast

Tips en vragen over hoe je je kralen en/of sieraden efficient en mooi kan opbergen. Laat ook een foto zien van de plek waar je altijd knutselt!
Gebruikersavatar
miss beady
Bead Designer
Berichten:983
Lid geworden op:do 05 aug 2004 20:21
kralentas of kralenkast

Bericht door miss beady » wo 01 mar 2006 14:23

Ik heb een vraag. Ik zoek al geruime tijd naar een oplossing om mijn voorraadje kralen aan het oog te onttrekken in de woonkamer. Nu hink ik op twee benen. zal ik een kralentas aanschaffen of een metalen ladenkastje. Ik heb de zoekfunktie even gebruikt en heb gezien dat er een aantal dames zijn die een kralentas hebben. Willen jullie mij eens vertellen hoe dat bevalt.
Het wordt of een metalen kastje zoals die nu in de folder staat van Karwei of een kralentas zoals die te koop is bij ozizo.com

Wie wil er met me meedenken?

groetjes, monique
Afbeelding

marith
Bead Designer
Berichten:883
Lid geworden op:di 12 apr 2005 14:21

Bericht door marith » wo 01 mar 2006 14:28

het ligt er natuurlijk ook aan of je je kralen vaak of afentoe of nooit mee neemt ergens heen, dan is een tas natuurlijk handiger! verder heb ik zelf geen ervaring met een kralentas maar er zullen vast forummers zijn die dat wel hebben en die met je willen delen!
xxx, marith
beadies, te leuk om te stoppen!! :P

Gebruikersavatar
Fairy
Bead Designer
Berichten:954
Lid geworden op:za 03 jul 2004 11:54
Locatie:vlak bij Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Fairy » wo 01 mar 2006 14:40

Een kralentas is niet echt groot. Ik gebruik hem om een deel kralen ergens mee naar toe te nemen. Als je veel spulletjes hebt moet je toch meer richting ladenkastjes denken. Of je spulltjes in doosjes in de kast in de huiskamer stoppen of zo. Als je niet zoveel spulletjes hebt zou een kralentas misschien wel genoeg zijn. Dat moet je zelf bepalen!

Lieve groet van Fairy

Gebruikersavatar
miss beady
Bead Designer
Berichten:983
Lid geworden op:do 05 aug 2004 20:21

Bericht door miss beady » wo 01 mar 2006 14:47

Fairy schreef:Een kralentas is niet echt groot. Ik gebruik hem om een deel kralen ergens mee naar toe te nemen. Als je veel spulletjes hebt moet je toch meer richting ladenkastjes denken. Of je spulltjes in doosjes in de kast in de huiskamer stoppen of zo. Als je niet zoveel spulletjes hebt zou een kralentas misschien wel genoeg zijn. Dat moet je zelf bepalen!
Op zich heb ik wel behoorlijk wat spullen, dus zou een kastje voor de hand liggen. Maar ik ben gaan twijfelen over de tas omdat daar 6 bakken in zitten met ieder ,ik geloof, 14 vakken die weer ieder afzonderlijk te openen zijn. De meeste tassen zitten toch maar iets van 2 bakken in? Ik weet niet hoe je een foto moet plaatsen vanaf een andere site. Maar hij staat op ozizo.com onder 'nieuw'. Hij lijkt mee heel handig, vandaar dat ik ook graag meningen wil horen over dit soort tassen. En qua prijs..........of je nou een kastje of een tas koopt, daar zit geloof ik niet zoveel prijsverschil in.

Ik wil graag nog een paar meningen voor ik in staat ben te besluiten :oops:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fairy
Bead Designer
Berichten:954
Lid geworden op:za 03 jul 2004 11:54
Locatie:vlak bij Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Fairy » wo 01 mar 2006 14:57

Wouw! Dit is wel een heel erg mooie tas! Daar zou ik eerst maar eens mee gaan beginnen! Kun je de rest van je spullen, die je niet vaak gebruikt en die er niet in passen evt. in een doos op zolder zetten. De tas is zeker niet duur! en hij komt altijd wel van pas.

Lieve groet van Fairy

Gebruikersavatar
miekel
Bead Addict
Berichten:2144
Lid geworden op:zo 17 aug 2003 17:32
Locatie:Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door miekel » wo 01 mar 2006 15:53

Ik heb precies dezelfde tas, in Amerika gekocht. Persoonlijk bewaar ik er basic-spullen in zoals niet/kettelstiften, kralenkapjes, swarovski(kralen) etc. Dus de tas is al snel gevuld! Om spullen mee te nemen is deze tas erg handig maar voor mij lang niet voldoende dus heb ik ook een kastje :wink:
Groetjes, Annemieke

Afbeelding

Gebruikersavatar
miss beady
Bead Designer
Berichten:983
Lid geworden op:do 05 aug 2004 20:21

Bericht door miss beady » wo 01 mar 2006 16:16

miekel schreef:Ik heb precies dezelfde tas, in Amerika gekocht. Persoonlijk bewaar ik er basic-spullen in zoals niet/kettelstiften, kralenkapjes, swarovski(kralen) etc. Dus de tas is al snel gevuld! Om spullen mee te nemen is deze tas erg handig maar voor mij lang niet voldoende dus heb ik ook een kastje :wink:
Nou ja zeg! Jij hebt dezelfde? Dus dan zijn ze inderdaad uniek hier in nederland. Wat kan een mens toch dubben he of iets gekocht gaat worden. Maar als jij de basic-spullen er in bewaard dan betekent dat dus ook dat de vakjes erg goed sluiten. Toch? Enne.............hoeveel kralen heb jij eigenlijk :wink:

Groetjes, Monique
Afbeelding

Gebruikersavatar
miekel
Bead Addict
Berichten:2144
Lid geworden op:zo 17 aug 2003 17:32
Locatie:Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door miekel » wo 01 mar 2006 16:18

miss beady schreef:
miekel schreef:Ik heb precies dezelfde tas, in Amerika gekocht. Persoonlijk bewaar ik er basic-spullen in zoals niet/kettelstiften, kralenkapjes, swarovski(kralen) etc. Dus de tas is al snel gevuld! Om spullen mee te nemen is deze tas erg handig maar voor mij lang niet voldoende dus heb ik ook een kastje :wink:
Nou ja zeg! Jij hebt dezelfde? Dus dan zijn ze inderdaad uniek hier in nederland. Wat kan een mens toch dubben he of iets gekocht gaat worden. Maar als jij de basic-spullen er in bewaard dan betekent dat dus ook dat de vakjes erg goed sluiten. Toch? Enne.............hoeveel kralen heb jij eigenlijk :wink:

Groetjes, Monique
De vakjes sluiten idd erg goed en zijn afzonderlijk te openen.
Ik heb veel te veel kralen :oops:
Groetjes, Annemieke

Afbeelding

Gebruikersavatar
poing
Bead Hysteric
Berichten:3061
Lid geworden op:ma 06 okt 2003 19:53
Locatie:Izegem-België

Bericht door poing » wo 01 mar 2006 18:10

ik heb die tas ook, en tot voor kort kon alles er ook echt in :D morsen is bijna onmogelijk hoor, zeker door het veiligheidsslotje :D Ik heb er foto's van op mijn msn groep, denk ik toch :D
ipoingtudut

Gebruikersavatar
poing
Bead Hysteric
Berichten:3061
Lid geworden op:ma 06 okt 2003 19:53
Locatie:Izegem-België

Bericht door poing » wo 01 mar 2006 18:14

de foto's staan in pag 2 van dit topic: http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... r&start=15
ipoingtudut

Gebruikersavatar
DMBijoux
Bead Aholic
Berichten:4172
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:57
Locatie:Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » do 02 mar 2006 00:07

http://www.bordurama.nl" onclick="window.open(this.href);return false; heeft veel opbergtassen die je voor kralen kunt gebruiken ook de tas die miekel en ik hebben en voor maar 21 euro geloof ik!
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
*************************

groetjes Ria

Gebruikersavatar
Fairy
Bead Designer
Berichten:954
Lid geworden op:za 03 jul 2004 11:54
Locatie:vlak bij Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Fairy » do 02 mar 2006 01:16

Zo'n tas als waar miss Beady het over heeft komt toch ook weer op 79 euro! Die van 21 lijkt er wel op maar is minder uitgebreid.
Nee, die van 79 is het ook weer niet, die van m.Beady zit er echt tussenin.
Mooie site trouwens, weer een favo erbij!

Lieve groet van Fairy

Jolanda van soest
Bead Professional
Berichten:1581
Lid geworden op:di 13 jan 2004 14:51
Locatie:Rhenen
Contacteer:

Bericht door Jolanda van soest » do 02 mar 2006 07:40

ik heb gisteren dat kastje gezien bij de karwei maar die is ook niet erg groot :? ( wel leuk kastje trouwens :wink: :roll: )
Groetjes van jolanda

Kralenimpressie
Bead Fan
Berichten:310
Lid geworden op:di 07 feb 2006 21:18
Locatie:Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Kralenimpressie » do 02 mar 2006 11:54

Zit ook te twijvelen over de tas van ozizo, op zich is ie heel mooi, maar ik vind het ook wel handig als alle vakjes tegelijk op kunnen zodat ik in 1 oogopslag kan zien wat ik heb en waar ik iets mee kan doen!

Gebruikersavatar
poing
Bead Hysteric
Berichten:3061
Lid geworden op:ma 06 okt 2003 19:53
Locatie:Izegem-België

Bericht door poing » do 02 mar 2006 12:00

Kralenimpressie schreef:Zit ook te twijvelen over de tas van ozizo, op zich is ie heel mooi, maar ik vind het ook wel handig als alle vakjes tegelijk op kunnen zodat ik in 1 oogopslag kan zien wat ik heb en waar ik iets mee kan doen!
je kan ze allemaal tegelijk openen, maar die moet je dus een voor een openen :lol:
ipoingtudut

Gesloten