Waar maken jullie de sieraden?

Tips en vragen over hoe je je kralen en/of sieraden efficient en mooi kan opbergen. Laat ook een foto zien van de plek waar je altijd knutselt!
Gebruikersavatar
Armande
Bead Producer
Berichten:1224
Lid geworden op:wo 19 nov 2003 16:37
Locatie:Hassum
Contacteer:

Bericht door Armande » do 01 sep 2005 06:58

imke schreef: *** trouwens armande zie ik het goed dat op jou laatse foto een poes in het mandje op je bureau zit :D *****
Ja dat is onze Fleur, maar tegenwoordig is het Roos haar mandje. Ze willen er altijd gezellig "bij" zitten he en op die manier hebben ze hun vaste plek. Fleur heeft een mandje tussen onze computers in.
Kralen make the world go round!

Hilde
Bead Intelligent
Berichten:1255
Lid geworden op:di 20 sep 2005 16:59
Locatie:Nijmegen

Bericht door Hilde » di 25 okt 2005 09:55

Ik werk ook het liefst aan het bureau van de pc. Zo heb ik ook alles bij de hand. Daar zit ik dan overdag te werken.
Als 's avonds mijn man achter de pc zit dan zit ik op de bank met een dienblad op schoot. Op dat dienblad heb ik dan een handdoek liggen tegen het wegrollen van de kraaltjes. Dat werkt goed, hoor.

De doosjes met kralen en het gereedschap heb ik dan uitgestald naast me op de bank staan of om me heen op de grond. Dat is erg handig (maar niet heus), vooral als je onverwacht visite krijgt hahaha
Afbeelding
Groetjes
Hilde

Gebruikersavatar
Fieke
Bead Brilliant
Berichten:2939
Lid geworden op:zo 05 sep 2004 21:03
Locatie:België
Contacteer:

Bericht door Fieke » vr 28 okt 2005 17:43

Ik heb sinds kort een tafeltje gekregen met 2 stoelen dat eerst hier buiten stond , dit staat nu op mijn kamer (ik heb een grote kamer op de zolder :lol: ) Nu kan ik ook alles laten liggen 8)

Gebruikersavatar
fitz
Bead Discoverer
Berichten:50
Lid geworden op:ma 24 okt 2005 17:51
Locatie:Zeist
Contacteer:

De bank in de huiskamer ligt vol...

Bericht door fitz » za 29 okt 2005 09:38

Hoi allemaal,

De bank in de huiskamer is sinds een paar maanden mijn "kralendomein" alleen wanneer er bezoek komt ruim ik mijn kralen op, en dan heb ik de mazzel dat ik al mijn kralen in sorteerdozen heb zitten.
Ik kan dan heerlijk naar de tv luisteren (tja kijken en kralen samen lukt niet) en dit bevalt me prima.

Zo'n laptable wil ik ook graag hebben maar die zijn steeds uitverkocht bij de ikea.... :cry:

Greetz,
Simone

ik zal later een foto publiceren moet hem nog even uploaden

Gebruikersavatar
hadewijch
Bead Chatter
Berichten:3794
Lid geworden op:zo 25 jul 2004 09:44
Locatie:Boechout-Belgie

Bericht door hadewijch » zo 30 okt 2005 08:54

ik zat vroeger boven op mijn hobbykamer te kralen maar da zo associaal.
Ben dan op zoek gegaan naar een kast om en andere kast te vervangen waar ik al mijn kralen kon in opbergen.

Eerst gezocht naar een grote secretaire maar vond er geen naar mijn zin en dan ben ik via marktplaats gaan zoeken naar grenen kasten.
Heb daar en secretaire gevonden met opzetkast en daar zijn dan allemaal kleine schuifjes in zelfs met 2 verborgen lades(stop ik dan ook mijn kraalcentjes in).

Het was wel in Eden en vanuit Belgie met camoinette zijn we die dan gaan halen in de gietende regen tegen 110 per uur want camionette reed niet sneller.
1,5u heen en dan nog eens 1,5 u terug mijn man is er soms nog over bezig.
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Gebruikersavatar
Mieke
Bead Intelligent
Berichten:1307
Lid geworden op:za 24 apr 2004 09:40
Contacteer:

Bericht door Mieke » zo 30 okt 2005 14:46

hadewijch schreef:ik zat vroeger boven op mijn hobbykamer te kralen maar da zo associaal.
Ben dan op zoek gegaan naar een kast om en andere kast te vervangen waar ik al mijn kralen kon in opbergen.

Eerst gezocht naar een grote secretaire maar vond er geen naar mijn zin en dan ben ik via marktplaats gaan zoeken naar grenen kasten.
Heb daar en secretaire gevonden met opzetkast en daar zijn dan allemaal kleine schuifjes in zelfs met 2 verborgen lades(stop ik dan ook mijn kraalcentjes in).

Het was wel in Eden en vanuit Belgie met camoinette zijn we die dan gaan halen in de gietende regen tegen 110 per uur want camionette reed niet sneller.
1,5u heen en dan nog eens 1,5 u terug mijn man is er soms nog over bezig.
Wel lief! :lol:
Groetjes en kraalplezier van Mieke

Gebruikersavatar
hadewijch
Bead Chatter
Berichten:3794
Lid geworden op:zo 25 jul 2004 09:44
Locatie:Boechout-Belgie

Bericht door hadewijch » ma 31 okt 2005 05:38

da wel


maar soms mag ik het nog horen,zo van "weet ge nog gij met uw kralenkast...." :wink:
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Hilde
Bead Intelligent
Berichten:1255
Lid geworden op:di 20 sep 2005 16:59
Locatie:Nijmegen

Bericht door Hilde » ma 31 okt 2005 06:57

hadewijch schreef:da wel


maar soms mag ik het nog horen,zo van "weet ge nog gij met uw kralenkast...." :wink:
Maar ik weet zeker dat je man diep in zijn hart hartstikke blij is dat je nu gezellig beneden zit met je kraaltjes. Die autorit heeft hij er vast graag voor over gehad.
Afbeelding
Groetjes
Hilde

Gebruikersavatar
Lavilia
Bead Chatter
Berichten:3558
Lid geworden op:do 19 mei 2005 21:55
Locatie:Leiden
Contacteer:

Bericht door Lavilia » ma 31 okt 2005 10:27

Denk ik ook.
Ik heb een laag tafeltje en daar staan al mijn dozen op, als ik ga kralen zit ik op een kussen ernaast en dan kraal ik totdat ik mijn achterste niet meer voel :P
groetjes ikke
Afbeelding

PeeKaa
Bead Interested
Berichten:131
Lid geworden op:za 03 dec 2005 15:20
Locatie:Asper (België)

Bericht door PeeKaa » wo 07 dec 2005 21:47

bij mij staan al mijn kralen op een rekje in mijn kamer en als ik het studeren even beu ben, draai ik me om en grabbel een paar kralen bijeen :lol:

met andere woorden: ik werk in mijn kamer :wink:


:olifant:

Charlotte
:olifant:

~ Creating jewellery is like creating a soul ~

Gebruikersavatar
Castorella
Bead Discoverer
Berichten:21
Lid geworden op:di 02 mar 2004 11:47
Locatie:Amsterdam

Bericht door Castorella » vr 06 jan 2006 11:40

Jewel schreef:Ik heb zo'n lap-table. Je weet wel, zo'n dienblad met een kussen eronder. Daar leg ik de materialen op die ik op dat moment nodig heb en ik kan lekker in de hoek van de bank zitten freubelen aan mijn sieraden. Halogeen spotje naast me die ik alle kanten op kan draaien.... perfect!
Ben ik toch ook gezellig bij mijn man als hij thuis is :wink: en ondertussen kun je ook nog half de tv volgen ofzo :)
Hoera, ik ben niet de enige! Ik doe het ook met een lap table, en dan mijn benen in kleermakerszit eronder. Lekker op de bank terwijl ik een film kijk of muziek luister. Een hobbykamer zou ik helemaal geweldig vinden: ik fantaseer altijd over een ruimte met een aparte tafel voor iedere bezigheid (kralen, foto's plakken, puzzelen, schilderen etc) zodat je nooit iets hoeft weg te bergen. Luie donder ben ik hè? :D Helaas woon ik in een heel klein huisje...

Gebruikersavatar
Gabriella
Bead Fan
Berichten:306
Lid geworden op:vr 04 nov 2005 12:11
Locatie:beverwijk
Contacteer:

Bericht door Gabriella » vr 06 jan 2006 12:18

Castorella schreef:
Jewel schreef:Ik heb zo'n lap-table. Je weet wel, zo'n dienblad met een kussen eronder. Daar leg ik de materialen op die ik op dat moment nodig heb en ik kan lekker in de hoek van de bank zitten freubelen aan mijn sieraden. Halogeen spotje naast me die ik alle kanten op kan draaien.... perfect!
Ben ik toch ook gezellig bij mijn man als hij thuis is :wink: en ondertussen kun je ook nog half de tv volgen ofzo :)
Hoera, ik ben niet de enige! Ik doe het ook met een lap table, en dan mijn benen in kleermakerszit eronder. Lekker op de bank terwijl ik een film kijk of muziek luister. Een hobbykamer zou ik helemaal geweldig vinden: ik fantaseer altijd over een ruimte met een aparte tafel voor iedere bezigheid (kralen, foto's plakken, puzzelen, schilderen etc) zodat je nooit iets hoeft weg te bergen. Luie donder ben ik hè? :D Helaas woon ik in een heel klein huisje...
hahahah zo zit ik ook!! Woon nu nog thuis en normaal gesproken zouden mijn kralenspullen netjes in de kast in mijn eigen kamer moeten liggen maar de realiteit is helaas anders :lol: (vind mijn moeder ook leuk!!) Het ligt dus op de keukentafel en naast de opoestoel en ik zit dan op de bank met een lap table lekker tv tekijken en te knoeien!!! En neem zo'n beetje de hele bank in beslag :lol: (vinden mijn ouders nog leuker!!) In mijn eigen huis (dat eind mei klaar is!) krijg ik een eigen hobby kamer omdat mijn vriend de troep ( :twisted: zijn woord!) niet in de huiskamer wil hebben! vind ik niet erg hoor! TV'tje op die kamer, pc'tje ernaast en ik zit er prima!!! Kan niet wachten1

Gebruikersavatar
hadewijch
Bead Chatter
Berichten:3794
Lid geworden op:zo 25 jul 2004 09:44
Locatie:Boechout-Belgie

Bericht door hadewijch » za 07 jan 2006 06:45

tot je vriendje je te weinig ziet omdat je steeds in die kamer zit

wie weet krijg je dan toch een plekje in de living
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Gebruikersavatar
Gabriella
Bead Fan
Berichten:306
Lid geworden op:vr 04 nov 2005 12:11
Locatie:beverwijk
Contacteer:

Bericht door Gabriella » za 07 jan 2006 12:31

hadewijch schreef:tot je vriendje je te weinig ziet omdat je steeds in die kamer zit

wie weet krijg je dan toch een plekje in de living
hahahaha ja dan krijg je dat weer! Maar dan verhuis ik alles weer naar beneden!!! Net zo makkelijk :D

Gebruikersavatar
hadewijch
Bead Chatter
Berichten:3794
Lid geworden op:zo 25 jul 2004 09:44
Locatie:Boechout-Belgie

Bericht door hadewijch » zo 08 jan 2006 12:17

mijn man vind het ook troep hoor
maar heb toch lekker een kralenkast in de living(zal er eens een foto van trekken)
en zijn pc staat er naast dus beter ken niet

dus volhouden zou ik zeggen :wink:
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Gesloten