Ik ben blij! Ik heb zojuist bij een bouwmarkt hier de ultime kralenopbergoplossing gevonden...of ja, voor mij dan. Lekker mobiel en heerlijk opgeruimd als ik op mijn werkplek ben:

Het zijn twee Keter boxen. De linker is een bak met 4 vaksdozen voor je kralen. Ik heb er al 12 andere van en zelfs de kleinste kraaltjes blijven in hun vakjes als je ze op de kop houdt of zo. Aan de grote bak zit een hengsel om het mee te nemen. Superhandig. Prijs: 17,95 euro.
De rechterbox heeft bovenop het deksel 2 rolluikdoosjes (de linker ervan is open). Hierin ga ik slotjes en knijpkralen en kalotten doen.

Links dus zo'n vaksdoos met van die schotjes. Die schotjes moet je er met een hamertje intikken, dus zitten muurvast! Rechts de open box...Twee verdiepingen bakken voor het gereedschap, de kralenlijm, het meetlint, e.d. En eronder ruimte zat voor mijn staaldraad, leerveters, wire e.d. Deze box kost rond de 20 euro. Ben vergeten hoeveel precies...net eronder of net erboven.
Ze verkopen deze boxen bij Formido, maar ook bij Praxis en Gamma volgens mij... Voor onder de 40 euro een goede oplossing voor mensen met grote sleepvoorraad, toch?