waaaahhhh leuk leuk leuk!!!!!! met link naar foto's

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Bericht door Ellen » vr 18 feb 2005 00:47

Heerlijk hoor Eelke, wat een leuke uitdaging om te doen. Ik weet zeker dat he je gaat lukken. Geniet alvast van de voorpret :lol: :!:
Groetjes Ellen.

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » zo 24 apr 2005 16:07

Hoihoi,

Pfff ben heel druk met voorbereidingen.. heb vele kralen ingeslagen.. en heb nu 5 soorten oorbellen voorbereid zodat hun alleen de kralen er aan hoeven te hangen..
Verder voorbeelden gemaakt ik ga voor zwevend en kettelen..
Wil nog even wat uitleg uitprinten enz.. en dan alle spulletjes bij elkaar zoeken dan ben ik er klaar voor!!!
ook een fototoestel staat op de inpaklijst ;-) dus als ik er aan denk komen hier foto's ;-) ik heb het schema ontvangen en donsdag is (veels te vroeg! meteen eerste les uur!!)
eerst 7 kidneren dan 4 kinderen.
de volgende dag 10 en dan 10 en dan 12 (help!!! 12!!) kinderen. naja kinderen allemaal rond de 14 jaar.
dus ik hoop dat ze veel zelf kunnen.. na een beetje uitleg..
Maar komt vast goed en anders bel ik gewoon mijn moeder of ze komt helpen die vrijdag ;-) als ik het niet meer trek ofzo..

Groetjes Eelke

Kruimeltje
Bead Addict
Berichten:2102
Lid geworden op:vr 04 jul 2003 09:54
Contacteer:

Bericht door Kruimeltje » zo 24 apr 2005 17:13

spannend hoor!!

heel veel plezier en 14 jarige kunnen best veel zelf hoor!
Groetjes Kruimel

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Bericht door Ellen » zo 24 apr 2005 17:16

Veel suc6 en veel plezier :!: :thumb:
Groetjes Ellen.

Gebruikersavatar
Chantal
Bead Dreamer
Berichten:744
Lid geworden op:do 15 jul 2004 13:53
Locatie:Weesp
Contacteer:

Bericht door Chantal » zo 24 apr 2005 18:26

Heel veel succes!! Have fun!!
Groetjes,
Chantal

Gebruikersavatar
Kamelot
Bead Chatter
Berichten:3648
Lid geworden op:wo 07 jul 2004 20:07
Locatie:Leuven

Bericht door Kamelot » ma 25 apr 2005 10:40

Wat spannend!!
Ongelooflijk veel succes en plezier toegewenst!!

'k weet zeker dat je het tot een goed einde zal brengen!
Beady Greetzzz,

Kamelot

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » wo 27 apr 2005 14:00

Hoihoi,

Pffff wat een werk die voorbereidingen.
Maar ik ben er nu helemaal klaar voor.
eerst mogen ze kiezen uit 2 technieken zwevend en kettelen dus.
dan heb ik meerdere uitwerkingen bij kettelen trosjes, met punten, gewoon rond of een Y vorm.
En bij zwevend 2 draads met knijpkralen. a-symetrisch of 2 draads symetrisch.. en ook met 3 draden en dan steeds de draden samen laten komen in kleine kraaltjes en dan weer allemaal apart berijgen.
verder heb ik 5 soorten oorbellen voorbereid dus daar kunnen ze daarna mee aan de slag en als laatste tijd opvulling een spiraal armband met simpele kraaltjes.

ik heb hier echt 4 opberg dozen staan met spullen waaschijnlijk veel te veel maja het gaat wel om 43 meiden in totaal.. verspreid over 5 keer dan..

Ik heb voor de lol even alle kralen geteld die ik uitgezocht heb (de soorten dan) zon 200 soorten zo en dan nog zon 25 mixen.. van allerlei soorten kralen dus zeg maar aan soorten zon 500 ;-) lol! als ze nu nog zeggen dat er niets tussenzit dan weet ik het niet meer ;-)
wist niet dat ik zoveel kralen had gekocht hiervoor..... maargoed komt wel op he ;-)


Ik heb een prijzen lijst gemaakt met de verschillende technieken en daarbij de prijzen zodat ik aan kan turven wat er gemaakt is.. met alleen de materiaal kosten daarnaast moest ik zeggen wat ik er verder voor wou hebben maar dat laat ik wel aan de school over vind het al lang leuk dat ik dit mag doen.. toch??? zo kom ik nog eens weer op mijn oude schooltje.. en straks vraag ik te veel en willen ze me neit nog een keer.. want ze zei al als het goed bevalt vragen we je volgend jaar weer ;-) dus das al leuk..

Wat een lang verhaal het laatste wat ik nog zeg ook mijn fototoestel is ingepakt!

Groetjes Eelke

Gebruikersavatar
Mieke
Bead Intelligent
Berichten:1307
Lid geworden op:za 24 apr 2004 09:40
Contacteer:

Bericht door Mieke » wo 27 apr 2005 15:20

Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen. Als ik je zo hoor, komt het helemaal goed, hoor!! :lol:
Groetjes en kraalplezier van Mieke

Nouk
Bead Designer
Berichten:990
Lid geworden op:do 21 okt 2004 19:53

Bericht door Nouk » wo 27 apr 2005 15:23

Hey!!
Nou begrijp ik nog beter waarom jij het zo druk hebt :wink: Maar als ik je verhaal zo lees komt het allemaal goed hoor! :D
groetjes Anouk
kralen zijn geweldig... =)

Miss B
Bead Brilliant
Berichten:2557
Lid geworden op:wo 13 okt 2004 16:19
Locatie:Friesland
Contacteer:

Bericht door Miss B » wo 27 apr 2005 18:16

Wat heb jij een boel kralen!!! :shock: Daar komen vast hele mooie creates van! Ik ben héééél benieuwd hoe het allemaal gaat en natuurlijk naar de foto's :wink:

Gebruikersavatar
Madelief
Bead Chatter
Berichten:3625
Lid geworden op:do 27 mei 2004 12:26
Locatie:Mechelen - België

Bericht door Madelief » wo 27 apr 2005 19:25

Ik ben benieuwd zeg! Zo te horen kan het niet mislopen: voor ieder wat wils, zowel qua kralen als qua technieken! Succes!

Gebruikersavatar
Kamelot
Bead Chatter
Berichten:3648
Lid geworden op:wo 07 jul 2004 20:07
Locatie:Leuven

Bericht door Kamelot » do 28 apr 2005 13:32

Wat een werk heb je er op gedaan, eelke!!
Het zal vast en zeker goed lopen!
Beady Greetzzz,

Kamelot

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » vr 29 apr 2005 19:14

Hierbij even een verslagje ;-)
DE foto's komen nog.. ben ze wel vaak vergeten te maken.. zo af en toe tussen door ineens even snel foto.. en natuurlijk wel van alle creaties foto's gemaakt.. Dus die houden jullie tegoed!

Het was echt super leuk!!! erg enthousiaste meiden! en 2 jongens.. jaja..
Ze deden bijna allemaal erg leuk mee..
Eerst mezelf voorstellen en dat ik daar ook op school heb gezeten dus graag mee deed met roddelen over de leraren van daar ;-) dat vonden ze al erg leuk!!! we hebben gezellig gekletst.. alleen aan al dat gemevrouw moet ik wel even wennen zeg.. zei steeds wel geen mevrouw!! gewoon eelke en naar hey! luister ik ook wel als je mijn naam niet meer weet;-)

Even de verschillende voorbeelden laten zien en daar kort iets over vertellen met de verschillende technieken.. daarna mochten ze kralen enz uitgaan zoeken en ik had 2 groepjes tafels gemaakt 1 voor zweven en 1 voor kettelen .. zodat ik makkelijker uit kon leggen. Het was erg gezellig allemaal.. en de meeste meiden hebben tijd gehad voor en een ketting en daarna nog oorbellen en een armband..

ook bij de grotere groepen ging het prima heb gewoon eerst bij de ene helft uitgelegd en de anderen kralen laten zoeken en anders om.. ging prima!!!

ook de meeste leerkrachten vonden het erg leuk en regelmatig waren ze dan ook in het lokaal te vinden.. ;-) en het beviel zo goed dat ik waarschijnlijk volgend jaar weer mag komen!!! als het kwa planning enz uitkomt!!! dus das heel mooi! vond het echt super leuk om te doen!!!
Het waren wel super lange dagen..

super vroeg!!! om kwart over 8 begon het dus ook nog klaar zetten enz.. pffff...

Er waren er ook helaas een paar bij met zon gezich van wat doe ik hier??
! vroeg zelfs mag je eerder weg als je niet alles wilt maken?? dus ik zei tuurlijk je mag eerder het lokaal uit als je bv ketting klaar hebt en niet meer wil maken.. ow zegt ze ik hoopte dat ik dan nu al weg mocht!!! was net 3 min binnen.. nog niets gedaan..
En 1 van die jongens had echt alle duurste kralen uitgezocht ik vroeg voor wie ga je die maken?? zegt ie voor de hond! hij ging hem bij de hond om doen.. ik heb hem wel even heel duidelijk gezegt dat hij nu voor zon 10 euro een ketting in zijn hand had.. en dat de hond er ook vast niet bij mee zou zijn... heeft hij hem zelf om gedaan.. ik vraag me af hoe lang hij heel blijft.. das dan wel jammer.. maar gelukkig was de rest erg enthousiast..
We hebben gezellig geroddeld over leerkrachten ;-) die ik ook heb gehad en die er nu nog zijn.. en hebben erg gelachen om elkaars verhalen..
overigens herkende bijna niemand van de leerkrachten me nog.. tenmiste dat denk ik want ze spraken me niet echt aan ofzo..

zo wat een lang verhaal!!! maar kortom het was dus super leuk!!!
nu vroeg naar bed om bij te slapen voor morgen!
ik ben ook nog eens mega verkouden aan het worden mijn stem kraakt en keel doet zeer, heletijd hoesten.. was erg lastig met uitleggen enz.. maar alles is goed gekomen!

Ik ga van de week even foto's showen ;-)

Groetjes!

Gebruikersavatar
Kamelot
Bead Chatter
Berichten:3648
Lid geworden op:wo 07 jul 2004 20:07
Locatie:Leuven

Bericht door Kamelot » vr 29 apr 2005 19:20

Wat leuk, Eelke, dat het zo goed is gegaan en in de smaak is gevallen.
Mooi compliment dat je waarschijnlijk terug mag volgend jaar!!

Leuk om te lezen, zo'n uitgebreid verslag :)
Beady Greetzzz,

Kamelot

Gebruikersavatar
Madelief
Bead Chatter
Berichten:3625
Lid geworden op:do 27 mei 2004 12:26
Locatie:Mechelen - België

Bericht door Madelief » vr 29 apr 2005 19:30

Leuk verhaal! :D Dat klinkt supergoed hé, haha, en die ene jongen... tja, die zal de waarde van die kralen niet gevat hebben zeker... Ocharme die hond, ik zie hem al rondhuppelen met een kralenketting om zijn hals! Hihi, mijn babysitkindjes zitten ook op dezelfde lagere school als ik vroeger en de meeste leerkrachten zijn nog hetzelfde, en dat vinden ze ook geweldig hoor! :lol:

Gesloten