kinderfeestje voor kinderen 7 a 10 jaar oud...tips?

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gesloten
Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:
kinderfeestje voor kinderen 7 a 10 jaar oud...tips?

Bericht door Sandra » wo 12 dec 2012 21:19

Ik heb 'n vraagje. Ik krijg weleens klanten aan de lijn die graag tijdens 'n verjaardagsfeestje sieraden willen gaan maken en tips willen wat 'n leuk patroon zou zijn voor de kinderen. Nu ken ik veel technieken ;) maar het is voor mij lastig in te schatten wat leuk is voor jonge kinderen (dus niet te ingewikkeld maar ook niet na half uurtje al klaar). Hebben jullie misschien tips?

Ik ga komende zaterdag met 'n vriendin en haar jonge nichtje knutselen. :lol: Zodat ik eens kan zien wat ze leuk vinden op deze leeftijd en hoe snel ze het doorhebben. Ik ga vervolgens tips/uitleg daarover toevoegen aan kralen.com zodat ook mensen die nog nooit met kralen hebben geknutseld 'n kinderfeestje kunnen organiseren voor hun dochter.

Enige dat ik kan bedenken is:
- armband op memory wire (dus ik knip het vantevoren en buig alvast 1 oogje, zij rijgen kralen erop. Kan het combineren met leuke metallook kralen en verschillende kleurtjes zodat ze 'n leuk patroontje kunnen bedenken)
- rijgen op staaldraad met 2 a 3 draden, dat je van die trosjes rijgt (1 kraal op iedere draad en daarna alle draden door 1 kraal).
- of is gewoon op 1 draad rijgen al leuk? dat het puur het 'ontwerpen' is?

Ik denk aan zo 'n 2 uur knutselen, dat ze daarna wel 'uitgespeeld' zijn.

Alvast bedankt voor jullie tips!

claudy
Bead Dreamer
Berichten:625
Lid geworden op:wo 30 sep 2009 17:13
Locatie:Leusden
Contacteer:

Re: kinderfeestje voor kinderen 7 a 10 jaar oud...tips?

Bericht door claudy » do 13 dec 2012 08:24

Mijn 8 jarige jongste zoon vindt het geweldig om gewoon zelf kralen uit te zoeken (je schedels en peace-tekens zijn populair :-) ) en dit dan te rijgen. Ik moet hem wel helpen met het slotje. Het is absoluut geen creatief kind met een beroerde fijne motoriek, maar als het eenvoudig is dan lukt het dus wel. Ik schat in dat kinderen die graag knutselen en frutselen wel wat meer uitdaging kunnen gebruiken, misschien peyote-stitch?
Carpe Diem, haal er uit wat er in zit!

Gebruikersavatar
SandraM
Bead Hysteric
Berichten:3238
Lid geworden op:di 17 mei 2011 07:32
Locatie:Etten-Leur
Contacteer:

Re: kinderfeestje voor kinderen 7 a 10 jaar oud...tips?

Bericht door SandraM » do 13 dec 2012 08:28

Ik heb laatst mijn eerste kinderfeestje gegeven. Eerst een armband op memory wire of een ketting, gewoon 1 draads. Wel helpen met het slotje! Daarna mochten de grotere oorbelletjes maken en de anderen hebben een leuke sleutelhanger gemaakt. Van tevoren had ik al een hele bak met gekettelde kraaltjes, lintjes aan een veterklemmetje en veertjes gemaakt. Ik ben ongeveer anderhalf uur bezig geweest, en toen was het ook wel mooi voor die kids.

Gebruikersavatar
KralenHebbedingetjes
Bead Fan
Berichten:393
Lid geworden op:za 21 aug 2010 20:32
Locatie:Lisse
Contacteer:

Re: kinderfeestje voor kinderen 7 a 10 jaar oud...tips?

Bericht door KralenHebbedingetjes » do 13 dec 2012 08:29

Mijn dochter wordt over 2 weken 9. Dit jaar gaan we een sleutelhanger en bottle cap ketting maken. Kralen zoeken ze zelf uit en als er nog tijd en zin is kunnen ze nog een kettinkje of armband maken.
2 jaar geleden hebben we een zeepketting gemaakt.
Een zwevende ketting met leuke flitsende kralen is denk ik ook al een uitdaging voor ze. Of een wrap armbandje.....
Pluk de dag, no one promised you tomorrow!

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: kinderfeestje voor kinderen 7 a 10 jaar oud...tips?

Bericht door Kikkertje » do 13 dec 2012 09:26

Ik laat de kinderen tot 8 jaar een 1-draads ketting maken en een armbandje op elastiek. Dat vinden ze altijd erg leuk om te doen. Als ze ouder zijn mogen ze ook een knoopketting op waxkoord, een ketting op 2 draden of een sleutelhanger maken. Maar veel kinderen vinden dat dan toch erg moeilijk en kiezen toch voor de eenvoudige ketting.
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
evelienzoer
Bead Professional
Berichten:1515
Lid geworden op:zo 10 okt 2010 22:39
Locatie:Oude Pekela
Contacteer:

Re: kinderfeestje voor kinderen 7 a 10 jaar oud...tips?

Bericht door evelienzoer » do 13 dec 2012 19:36

Ik heb vorig jaar met het feestje van mijn dochter met 10 meiden gekraald (9/10 jaar).
Ze hebben een 1-draads ketting gemaakt. Ik had allemaal bakjes met verschillende kralen waaruit ze zelf konden kiezen. Sommigen waren na een uur klaar, maar sommigen hadden ook wel hulp nodig om iets te bedenken. Ik had de draden klaar liggen met een slotje eraan, en heb ze op het eind zelf afgewerkt voor ze. Alle meiden vonden het leuk om te doen.
Ik denk dat een armband van memorywire idd ook wel leuk is om te doen. Ik heb gemerkt dat ze vooral het uitzoeken van de kraaltjes uit de bakjes ook heel leuk vonden.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: kinderfeestje voor kinderen 7 a 10 jaar oud...tips?

Bericht door Sandra » vr 14 dec 2012 21:19

bedankt voor de tips allemaal, fijn om 'n idee te hebben wat ze zoal leuk vinden.
Ik ga morgen een ketting proberen met 3 rijen, waarbij je 3 rijen door 1 kraal rijgt, dan per rij 2 kralen en dan weer 3 rijen door 1 kraal. dat geeft 'n beetje zwevend effect zonder te moeten knopen. En verder memory wire met leuke spacers enzo. ik ben heel benieuwd. Zal de resultaten hier posten. :)

claudy
Bead Dreamer
Berichten:625
Lid geworden op:wo 30 sep 2009 17:13
Locatie:Leusden
Contacteer:

Re: kinderfeestje voor kinderen 7 a 10 jaar oud...tips?

Bericht door claudy » ma 17 dec 2012 08:36

Hoe is het gegaan, Sandra?
Carpe Diem, haal er uit wat er in zit!

Gebruikersavatar
SandraM
Bead Hysteric
Berichten:3238
Lid geworden op:di 17 mei 2011 07:32
Locatie:Etten-Leur
Contacteer:

Re: kinderfeestje voor kinderen 7 a 10 jaar oud...tips?

Bericht door SandraM » ma 17 dec 2012 08:54

ja ik ben ook heel benieuwd!

lucienne
Bead Anonymous
Berichten:2
Lid geworden op:zo 21 apr 2013 15:38

Re: kinderfeestje voor kinderen 7 a 10 jaar oud...tips?

Bericht door lucienne » zo 21 apr 2013 15:48

hallo

ik geef kinder workshop van meiden tot 13 jaar.
ik heb de afgelopen zaterdag weer 1 gedaan. Is echt super leuk. ik doe dit maar met 5 meiden, meer is te veel omdat je niet bij elk kind kan kijken en helpen.

op mijn site www.sieradenvriendin.nl staat foto en spullen die ze maken

gr

Gesloten