Workshop op winterfair: hoeveel?

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gesloten
Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:
Workshop op winterfair: hoeveel?

Bericht door Kikkertje » vr 25 nov 2011 15:57

Volgende week sta ik op de Winterfair in Ahoy. Mocht er nog iemand belangstelling hebben voor gratis kaarten, ik heb er nog een paar. :D

Tijdens de fair ga ik doorlopend workshops voor kinderen verzorgen. Ze kunnen kiezen uit een armbandje maken, een sleutelhanger of een ketting. Geen idee natuurlijk hoeveel kinderen er aan mee willen doen en dus hoeveel ik moet voorbereiden. Er zijn inmiddels al 20.000 kaartjes verkocht.:shock:

Ik heb nu ca. 50 sleutelringen klaar, ik zit te denken aan 50 armbandjes en 30 kettingen. Zou dat genoeg zijn?

Alvast bedankt voor het meedenken.
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Workshop op winterfair: hoeveel?

Bericht door Sandra » vr 25 nov 2011 16:09

oeh lastig. Ik persoonlijk zou proberen te bedenken hoe lang 1 kind erover doet, hoeveel er dus maximale bezetting kan zijn. Stel de pakketjes kunnen van pas komen voor 'n volgende beurs of 'n workshop zou ik gewoon die aantal meenemen, zodat je zeker weet dat er genoeg is.

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Workshop op winterfair: hoeveel?

Bericht door Kikkertje » vr 25 nov 2011 16:15

Dat heb ik al uitgerekend, dat zouden er 430 kunnen zijn, rekening houdend met dat het in de eerste uren nog rustig is. Maar dat is wel erg veel, vind je niet?
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Workshop op winterfair: hoeveel?

Bericht door Sandra » vr 25 nov 2011 16:55

tja zoals ik zei, als de pakketjes ook voor andere keer gebruikt kunnen worden en het samenstellen/verpakken dus geen probleem is, dan zou ik dat aanhouden. Zo nee gokje nemen hoeveel er sowieso zullen zijn, en risico nemen dat je te weinig heb of onnodig veel verpakt heb.

Gebruikersavatar
kralenroosje
Bead Designer
Berichten:837
Lid geworden op:ma 22 sep 2008 13:01
Contacteer:

Re: Workshop op winterfair: hoeveel?

Bericht door kralenroosje » za 26 nov 2011 13:13

leuk als je 2 kaartjes over hebt zou ik dat wel erg leuk vinden kom ik met mijn
dochter ff langs kan ze wat leuks maken bij je :wink:

ilontje
Bead Interested
Berichten:193
Lid geworden op:wo 29 jun 2011 20:25

Re: Workshop op winterfair: hoeveel?

Bericht door ilontje » wo 14 dec 2011 16:12

hihi lekker handig k lees dit net pas :P
hoe is het gegaan en had je genoeg?

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Workshop op winterfair: hoeveel?

Bericht door Kikkertje » wo 14 dec 2011 16:31

Het was een hele leuke en ook leerzame ervaring. Het was echt heel erg druk, ik denk dat er in drie dagen tijd wel 50.000 mensen voorbij gekomen zijn. De brandweer heeft van tijd tot tijd de zaal gesloten voor nieuwe bezoekers, het was echt heftig af en toe. Er waren minder kinderen op de fair dan ik had verwacht, veel minder dan op de fair waar ik in april stond. Ik had dus meer dan genoeg. Ik heb ook wel redelijk verkocht, maar de mensen lieten de dure dingen links liggen en kozen voor de goedkope sieraden en dat scheelt heel veel omzet natuurlijk. Ik heb veel oorbellen verkocht en simpele kettingen met een hangertje.
Ik heb na de fair veel leuke reacties gehad, mensen die info wilden over kinderfeestjes en veel nieuwe klanten op de website, dus ik ben benieuwd hoe dat doorloopt.
De organisatie van de fair was zeer slecht, er zijn een paar dingen helemaal verkeerd gegaan. Ik had de verkeerde stand, de gehuurde tafels stonden er niet, ik had geen electriciteit. Een aantal andere standhouders hadden dezelfde problemen. Sint en de kerstman zouden er zijn, nou ik heb ze niet gezien. Er was geen kerstsfeer, geen kerstmuziek.
Op zich ben ik wel positief, maar misschien wacht ik eerst even af hoe ze het volgend jaar aanpakken voor ik weer meedoe.
Afbeelding
Afbeelding
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
KralenHebbedingetjes
Bead Fan
Berichten:393
Lid geworden op:za 21 aug 2010 20:32
Locatie:Lisse
Contacteer:

Re: Workshop op winterfair: hoeveel?

Bericht door KralenHebbedingetjes » wo 14 dec 2011 16:58

Ziet er wel heel leuk uit.
Afgelopen zaterdag stond ik op een kerstmarkt in een bejaarden huis, ik zou 2 tafels hebben en kreeg er maar 1. Kon zeker de helft niet neer leggen en van de weinig kramen die er al waren, stonden we met zijn 3e met sieraden. ook niet voor herhaling vatbaar. Maar wel een ervaring rijker :wink:
Pluk de dag, no one promised you tomorrow!

Gebruikersavatar
kralenroosje
Bead Designer
Berichten:837
Lid geworden op:ma 22 sep 2008 13:01
Contacteer:

Re: Workshop op winterfair: hoeveel?

Bericht door kralenroosje » wo 14 dec 2011 18:04

Je had een mooie stand hoor :wink: en we hebben leuk wat gemaakt!
Nog bedankt voor de kaartjes :banaan:

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Workshop op winterfair: hoeveel?

Bericht door Kikkertje » wo 14 dec 2011 20:01

Ja, ik vond het heel leuk om je in het echt te zien! :D
Groetjes, Marjan

Gesloten