workshops kinderen

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gesloten
luna
Bead Reader
Berichten:8
Lid geworden op:do 30 dec 2010 18:43
workshops kinderen

Bericht door luna » zo 02 jan 2011 15:31

Hallo,

Ik wil creatieve workshops aan kinderen en tieners gaan geven.
Nu heb ik een vraag aan degenen die workshops geven:
Hoe zijn jullie begonnen? Hoe ben je aan je klantenkring gekomen? Hoeveel aanvragen krijg je nu, hoeveel kreeg je er toen je net startte?

Ik hoor het graag!

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: workshops kinderen

Bericht door Kikkertje » zo 02 jan 2011 15:47

Tja, hoe begin je?

Ik heb een advertentie geplaatst op Marktplaats en toen kwam er een reservering. En twee maanden later nog een. Toen na een maand weer eentje. En nu, drie jaar later, heb ik er drie tot vijf per maand en moet ik regelmatig mensen teleurstellen.

Niet alleen moet je je afvragen hoe je gaat beginnen, maar ook moet je beschikken over de nodige ervaring om zo'n workshop tot een goed einde te brengen. Je moet ideeën hebben over wat je de kinderen wilt laten maken, je moet erover nadenken wat voor materialen je nodig hebt en welke gereedschappen.
Groetjes, Marjan

luna
Bead Reader
Berichten:8
Lid geworden op:do 30 dec 2010 18:43

Re: workshops kinderen

Bericht door luna » zo 02 jan 2011 19:05

Ideeen heb ik genoeg.
En ik heb ervaring met het organiseren van creatieve activiteiten, zowel voor volwassenen als kinderen.
Maar dat is alijd via mijn huidige werk gegaan.

Strides
Bead Anonymous
Berichten:1
Lid geworden op:vr 04 sep 2009 09:06

Re: workshops kinderen

Bericht door Strides » vr 04 feb 2011 10:52

Ik geef al langere tijd workshops aan kinderen in leeftijd van 5 tot 15 jaar en aan volwassenen. Ik geef schilder, zeep, en sieraden workshops.
Mijn tips:
Let goed op je doelgroep, voor een 5 jarige andere dingen aanbieden als 12 jarige.
Zorg voor eigen keuzes van deelnemers, meestal vinden ze het niet leuk allemaal precies hetzelfde te maken.
Ik laat bijv, kiezen uit 3 kettingen en dan elke ketting in diverse kleuren. Als de techniek maar hetzelfde is kun je toch voor de hele groep uitleggen.
Een lagere school is een goede plek om bekendheid te werven, ga eens een demonstratie houden (tijdens een knutselles bijv.) en deel flyers uit.
Zorg dat je ook voor jongens iets te bieden hebt, bijv sleutelhangers of haaientandketting.
Wees duidelijk maar niet te streng, hou als doel dat ze een leuke middag moeten hebben. :banaan:
Zorg dat je het zelf leuk vindt! :D
groetjes Strides

Gesloten