Zwevende ketting? Snel klaar?

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gesloten
Gebruikersavatar
Saga Suus
Bead Producer
Berichten:1024
Lid geworden op:zo 07 jun 2009 17:01
Locatie:Leusden
Contacteer:
Zwevende ketting? Snel klaar?

Bericht door Saga Suus » wo 27 jan 2010 18:47

Ik ga binnenkort starten met het geven van sieradenworkshops bij ons in het buurtcentrum. Ik zit nog te dubbel wat betreft kosten (het moet sowieso een all inclusive prijs gaan worden) en de max. aantal deelnemers.

Men kan kiezen uit verschillende technieken (1 techniek per workshop) en ik zat er ook aan te denken om de zwevende en gekettelde ketting erin op te nemen alleen, zijn cursisten niet heel snel klaar met het maken van een zwevende ketting? En zijn cursisten niet heel lang bezig met een gekettelde ketting?(ik heb de zoekfunctie al gebruikt en ben al een hele poos aan het zoeken maar kan het antwoord niet vinden, vandaar dit nieuwe topic)

misz-naat
Bead Discoverer
Berichten:39
Lid geworden op:za 03 okt 2009 15:48

Re: Zwevende ketting? Snel klaar?

Bericht door misz-naat » wo 27 jan 2010 19:33

Aankomende zaterdag geef ik een workshop aan 11 kinderen van 11 of 12 jaar. Ik heb 12,50 per persoon gevraagd en daarvan kunnen ze een ketting en armband maken. Ik hou er ook nog een leuk bedrag aan over.

Is het voor volwassenen wat je gaat maken???
Wat ik namelijk zo op internet tegen ben gekomen (toen ik ook aan het zoeken was) is dat sommige 17,50 tot 20,00 p.p. vragen dat is dan incl. drinken en een hapje.

Weet niet of je heel veel personen gaat vragen/krijgt???

Wat betreft de duur van het kettelen denk ik dat je daar wel een 2,5 uur mee kan vullen... Het is toch een werkje om het te rijgen en de combinatie van de ketting te maken.

Het is moeilijk maar k zou zo tussen de 17,50 en 20,00 in gaan hangen...

Groetjes
groetjes misz-naat

Gebruikersavatar
Jeanette
Bead Producer
Berichten:1041
Lid geworden op:vr 17 okt 2008 11:53
Locatie:Nijmegen
Contacteer:

Re: Zwevende ketting? Snel klaar?

Bericht door Jeanette » wo 27 jan 2010 20:58

Mijn ervaringen zijn heel verschillend. Als mensen een beetje handig zijn, gaat het kettelen ook wel vlot. Ik heb ook wel eens wat oudere dames gehad, die kregen het maar niet onder de knie. Sommige mensen hebben binnen 5 minuten hun kralen bij elkaar, anderen gaan eerst een half uur zoeken, kiezen, toch weer iets anders kiezen enz...
Wanneer mensen snel klaar zijn, laat ik ze altijd anderen helpen :wink:
Ik denk dat het per doelgroep erg verschillend. Heb je een clubje dames op leeftijd? Dan wordt er vooral ook veel gekletst en hebben ze wat meer moeite met de technieken...
Groetjes Jeanette

Gebruikersavatar
Bella Victoria
Bead Discoverer
Berichten:34
Lid geworden op:ma 19 apr 2004 18:56
Locatie:roosendaal
Contacteer:

Re: Zwevende ketting? Snel klaar?

Bericht door Bella Victoria » do 28 jan 2010 10:28

Wij geven ook workshops in een buurtcentrum aan dames tussen de 45 en 75 jaar; wij werken altijd met veel verschillende sieraadpakketten die we van te voren samenstellen; zo kunnen ze zelf kiezen .De prijzen van deze pakketten liggen tussen de 7,50-12,50 euro. Het maakt bij ons niet uit qua leeftijd, sommige dames van 75 jaar zijn nog hartstikke handig en hebben het kettelen zo onder de knie!
Succes met je workshops!

Groetjes

Hettie
Bella Victoria

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Zwevende ketting? Snel klaar?

Bericht door Sandra » do 28 jan 2010 10:30

Ikzelf gaf lang geleden vrijgezellenfeestjes, was meestal wire wrapped of jasseron armband. Ze waren dan wel even behoorlijk geconcentreerd bezig, maar kreeg het wel na +- 2 uur af. Voordeel van wire wrapped is dat het oogje sowieso goed dicht is (ketting kan dus niet uit elkaar vallen) en doordat er zo gedraaid is is het ook minder erg als het oogje niet superrond is. Misschien is dat een makkelijker alternatief voor kettelen. Zwevend zal inderdaad te snel gaan denk ik.

Gebruikersavatar
gerry
Bead Discoverer
Berichten:21
Lid geworden op:vr 02 mar 2007 12:56

Re: Zwevende ketting? Snel klaar?

Bericht door gerry » za 30 jan 2010 06:58

Mijn ervaring met zwevende kettingen maken is dat ze eigenlijk net zo lang bezig zijn dan andere technieken, vooral als alles met knijpkraaltjes vastgezet wordt willen ze dat vaak te precies doen en dan is het een lastig werkje. Kralen uitkiezen duurt vaak ook gezellig lang.

Gebruikersavatar
Saga Suus
Bead Producer
Berichten:1024
Lid geworden op:zo 07 jun 2009 17:01
Locatie:Leusden
Contacteer:

Re: Zwevende ketting? Snel klaar?

Bericht door Saga Suus » di 02 feb 2010 12:03

Dankjulliewel voor de tips! Ik denk dat ik toch de zwevende ketting voorlopig even niet doe en het kettelen eens ga proberen met ze. Dat wire wrappen is ook een idee maar dat doe ik zelf niet zo vaak dus dat durf ik niet aan.

Gesloten