Ik mag voor het eerst workshops gaan geven

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gesloten
Gebruikersavatar
meja
Bead Starter
Berichten:59
Lid geworden op:za 05 apr 2008 19:58
Ik mag voor het eerst workshops gaan geven

Bericht door meja » wo 23 sep 2009 15:03

Ik heb net vanmorgen gehoord dat ik workshops mag gaan geven aan mensen met een kleine portemonee bij de vrijwilligersbank hier in het dorp.

Het enige wat ik ze in rekening ga brengen is de materiaal kosten en meer niet. Wordt weer een leuke uitdaging om een hoop kralen voor een leuke prijs bij elkaar te sprokkelen!!

Er komt een klein artikeltje hierover in een lokale krant (zonder foto) En dan is het afwachten of er mensen zijn die willen meedoen.

Het wordt mijn eerst workshops. Ik wil de eerste avond gaan kettelen en daarna wisselen van techniek (dus rijgen, knopen, zwevende ketting enz) En ik ga beginnen met het maken van pakketjes voor een vaste prijs en in het nieuwe jaar waarschijnnlijk alle kralen en benodigdheden per stuk te verkopen.

Mochten jullie nog een leuk ideetje hebben voor een ontwerp/techniek die ik deze mensen aan kan bieden, hoor ik het graag van jullie.

Gebruikersavatar
Nynke
Bead Interested
Berichten:194
Lid geworden op:zo 18 nov 2007 09:14
Locatie:Leeuwarden

Re: Ik mag voor het eerst workshops gaan geven

Bericht door Nynke » wo 23 sep 2009 18:30

Workshops geven, dat is leuk!! Mooie doelgroep heb je ook trouwens! Je hebt al goede ideeën zie ik, maar ik denk niet dat ik met kettelen zou beginnen. Ik vind dit voor beginners een vrij lastige techniek, dus ik zou eerder voor iets simpelers kiezen voor de eerste keer. Rijgen, of bijvoorbeeld een zwevende ketting maken lijkt mij makkelijker voor een eerste workshop.

Alvast veel succes gewenst, en veel plezier met het uitzoeken van de kralen! :wink:
Wingardium leviosa!

Gebruikersavatar
Kralenannie
Bead Designer
Berichten:843
Lid geworden op:ma 29 jan 2007 18:21
Locatie:Hardenberg

Re: Ik mag voor het eerst workshops gaan geven

Bericht door Kralenannie » wo 23 sep 2009 18:56

ik denk niet dat ik met kettelen zou beginnen. Ik vind dit voor beginners een vrij lastige techniek, dus ik zou eerder voor iets simpelers kiezen voor de eerste keer. Rijgen, of bijvoorbeeld een zwevende ketting maken
Ik vind kettelen nog steeds best lastig dus ben het wel met Nynke eens. Het knopen kan eigenlijk iedereen dus daar zou ik mee beginnen. Misschien kan je 2 opties per keer aanbieden voor als iemand een techniek echt niet mooi vind :idea: ?
Groetjes, Anita

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Re: Ik mag voor het eerst workshops gaan geven

Bericht door Ellen » wo 23 sep 2009 21:51

Wat leuk voor je, en idd een leuke doelgroep :D
En wat de technieken betreft ben ik het ook al met mijn voorgangsters eens :wink: :D
Groetjes Ellen.

De Sierkip
Bead Chatter
Berichten:3860
Lid geworden op:ma 01 sep 2008 14:08

Re: Ik mag voor het eerst workshops gaan geven

Bericht door De Sierkip » do 24 sep 2009 19:02

Heel leuk dat je een workshop mag gaan geven!! Heel veel succes!!
Ellen schreef:En wat de technieken betreft ben ik het ook al met mijn voorgangsters eens :wink: :D
Me too!! Vind het idee van Kralenannie om 2 technieken per keer aan te bieden een heel goed plan!!

Gebruikersavatar
meja
Bead Starter
Berichten:59
Lid geworden op:za 05 apr 2008 19:58

Re: Ik mag voor het eerst workshops gaan geven

Bericht door meja » do 24 sep 2009 19:06

Kralenannie schreef:
ik denk niet dat ik met kettelen zou beginnen. Ik vind dit voor beginners een vrij lastige techniek, dus ik zou eerder voor iets simpelers kiezen voor de eerste keer. Rijgen, of bijvoorbeeld een zwevende ketting maken
Ik vind kettelen nog steeds best lastig dus ben het wel met Nynke eens. Het knopen kan eigenlijk iedereen dus daar zou ik mee beginnen. Misschien kan je 2 opties per keer aanbieden voor als iemand een techniek echt niet mooi vind :idea: ?
Dat is inderdaad een leuk idee. Ga ik doen!

Gesloten