workshop sieraden verschillende culturen

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gesloten
LindaRSG
Bead Anonymous
Berichten:1
Lid geworden op:ma 30 mar 2009 19:44
workshop sieraden verschillende culturen

Bericht door LindaRSG » ma 30 mar 2009 19:51

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb een account aangemaakt omdat ik graag wat tips zou willen hebben. Op school organiseer ik met mijn klas een Multiculturele dag. Ik heb aangeboden het onderdeel 'sieradenworkshop' te doen. Ik heb zelf verder geen ervaring met kralen/sieraden maken. De bedoeling is dat de workshop word gegeven aan jongens maar vooral meisjes van ongeveer 12/13/14 jaar. Het land of de streek waar de sieraden vandaan komen maakt in niet veel uit. Zelf zat ik wel een beetje aan aziatisch te denken, maar iets heel anders mag ook als jullie ideeën hebben. Zelf zat ik voor jongens te denken aan iets met ledere koortjes, ik weet alleen niet uit welk land of van welke cultuur dat kenmerkend zou moeten zijn.

Kort samengevat de vragen
- hoe kan ik het ze het beste uitleggen, (groepjes van ongeveer 20 kinderen)
- Welke materialen en technieken
- Misschien dat iemand een leuk 'typisch' sieraad bij een land/cultuur weet
- Waar kan ik het beste kralen en benodigheden kopen (in totaal voor ongeveer 60 man)
we hebben wel een redelijk budget maar iemand inhuren kost denk ik toch te veel geld,
heb toch wel prijzen gezien van ongeveer 15 euro per persoon, dat is te veel.

Alvast heel erg bedankt!

:mrgreen:

Gebruikersavatar
Emberlynn
Bead Lover
Berichten:433
Lid geworden op:do 18 nov 2004 20:28
Locatie:Cuijk
Contacteer:

Re: workshop sieraden verschillende culturen

Bericht door Emberlynn » wo 01 apr 2009 19:51

Pff, wat een leuk idee, maar ik vrees dat het erg moeilijk zal zijn om uit te leggen hoe je sieraden moet maken als je het zelf nooit gedaan hebt.