Sieraden voor jongens tijdens workshop

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gesloten
Sisca11
Bead Discoverer
Berichten:24
Lid geworden op:ma 26 jan 2009 20:26
Sieraden voor jongens tijdens workshop

Bericht door Sisca11 » di 27 jan 2009 11:00

Hallo,

Ik ben Sisca en nieuw bij dit Forum. Ik geef al een tijdje kinderfeestjes en ga dit uitbreiden met workshop sieraden maken voor volwassenen en kinderen. Nu heb ik veel moeite met leuke ideeen voor jongetjes. Ik heb in dit Forum al dingen voorbij zien komen als leren veter met stoere hanger e.d. en denk zelf aan sleutelhangers, boekenleggers maar er moet toch meer zijn. Heeft iemand een idee? Ik bedoel dus echt iets met kralen maken en geen sieradendoosje, daar heb ik wel ideeen over. Het liefst met een foto als dat kan of een verwijzing naar een foto. Mijn hoofd is helemaal leeg....

Groetjes,

Sisca

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Sieraden voor jongens tijdens workshop

Bericht door Kikkertje » di 27 jan 2009 13:35

De jongens maken bij mij gewoon een ketting met een haaietand of andere stoere hanger. Ik heb voor de jongens houten kralen in bruin, zwart en groen. Bij de workshops laatst op school deden de jongens ook gewoon mee. Ik had speciale mixen voor de jongens gemaakt in bruine, groene, zwarte en blauwe tinten, maar sommigen maakten gewoon een roze ketting!

Verder zou je ze een sleutelhanger op waxcord kunnen maken. Ook in stoere kleuren. En dan is het wel een beetje op denk ik, want een armband of oorbellen is al snel te meisjesachtig.
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
Saskia
Bead Dreamer
Berichten:510
Lid geworden op:vr 15 aug 2003 13:39
Locatie:Nieuwerkerk aan den IJssel
Contacteer:

Re: Sieraden voor jongens tijdens workshop

Bericht door Saskia » zo 01 feb 2009 14:41

Ik heb voor mijn neefje een keer een ketting gemaakt met van die plastic doodshoofd kralen. Op een waxkoord geknoopt met hier en daar een zilverlook kraal ertussen. In het midden een hangertje met een doodshoofd. Nu ben ik niet weg van al die doodshoofden maar hij had vlak erna ook een piratenfeestje, dus het kon wel :)

Carmen
Bead Starter
Berichten:75
Lid geworden op:di 10 apr 2007 20:07
Locatie:soesterberg
Contacteer:

Re: Sieraden voor jongens tijdens workshop

Bericht door Carmen » ma 13 apr 2009 11:11

Ik gebruik meestal de leerschuifjes en daar zijn ze gek op! Echt een jongensarmband.

Afbeelding
Blijf jezelf!
Er zijn al genoeg anderen!

Gebruikersavatar
sam
Bead Fanatic
Berichten:1925
Lid geworden op:za 24 sep 2005 18:45
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Sieraden voor jongens tijdens workshop

Bericht door sam » ma 13 apr 2009 11:49

Ik denk dat er ook best wat jongens zijn, die inderdaad graag een ketting maken.
met wat donkere tinten, zwart/bruin. Met stoere leerveters of iets in die richting.

En anders inderdaad een leuke sleutelhanger. Of een gewone hanger in het algemeen. Dan kunnen ze hem hangen waar ze willen!

Gesloten