workshop gaan geven misschien leuke tips

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gesloten
frid@
Bead Reader
Berichten:16
Lid geworden op:zo 06 jan 2008 21:16
workshop gaan geven misschien leuke tips

Bericht door frid@ » do 17 jul 2008 21:19

Hallo

ik heb gisteren avond een workshop sieraden maken bij mij thuis gehad dat was onzettend gezellig.

ik zit hier zelf ook heel erg over na te denken om dat te gaan doen.

maar ik een paar vragen en ik hoop dat er iemand is die mij dit kan geven.

1 waar kan ik het beste me kralen inkopen heb iemand een idee bij welke webwinkel het beste terecht dan die een beetje betaalbaar is ik heb er namelijk zoveel gezien en ik kan niet echt een keuze maken dat maakt het me juist zo moeilijk

2 ik kan alleen maar kettelen,knopen,rijgen en zweefkettingen maken is dit voldoende om workshops te gaan geven heb wel genoeg ideen met deze technieken


3 over de prijs heb ik al een hoop gelezen dat is eigenlijk pas van belang als ik weet waar ik het beste terecht kan voor kralen dan kan ik even gaan zitten rekenen daar kom ik wel uit

ik hoop dat iemand me echt even kan helpen zeker over die kralen misschien bekende markten waar je ook voor een leuke priis kralen kan kopen bij mijn in de buurt (gelderland)

ik hoor het graag

alvast bedankt

groetjes frida

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Kikkertje » za 19 jul 2008 21:50

Vergis je niet: je moet behoorlijk investeren om een workshop neer te zetten. De tangensetjes zijn prijzig en als je een leuke sortering aan glaskralen wil hebben ben je minimaal 200-300 euro kwijt, misschien wel meer.

Ik doe kinderfeestjes met kunststof kralen en dat is betaalbaar, maar de investering heeft me er tot nu toe van weerhouden om workshops voor volwassenen te gaan doen.

En welke webshop? De een heeft dit goedkoop, de ander dat. Dan zul je echt zelf even moeten speuren welke kralen jouw voorkeur hebben.

Succes!
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
Monique Westerlink
Bead Interested
Berichten:145
Lid geworden op:ma 17 dec 2007 18:35
Locatie:Drunen
Contacteer:

Bericht door Monique Westerlink » zo 20 jul 2008 14:13

Het klopt dat er heel wat bij komt kijken om hiermee te beginnen maar je kan klein beginnen en kijken of het bevalt.

Als je pas begint kan je het beste een paar basis modellen maken als voorbeeld. Bereken daar dan de prijzen van. Laat dan de deelnemers vooraf bepalen wat ze willen maken en in welke kleur. Je weet dan wat je in moet kopen en wat het gaat kosten. Als je wat meer ervaring krijgt kan je wat meer verschillende modellen laten maken en dan wordt het wat makkelijker om te investeren omdat je dan al weet of het aanslaat.

Mocht je les willen hebben in technieken dan kan ik je eventueel helpen

frid@
Bead Reader
Berichten:16
Lid geworden op:zo 06 jan 2008 21:16

Bericht door frid@ » ma 21 jul 2008 11:53

hallo

bedankt voor jullie reacties

ja ik vind het zo leuk om te doen maar ik heb het iedere keer zo snel af

dus ik dacht als ik nou eens workshops ga geven ben ik er ook mee bezig

en dan verdien ik er ook nog wat mee

maar idd ik moet daar ook heel goed over na denken en berekenen

groetjes frida

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Kikkertje » ma 21 jul 2008 12:39

Misschien kan je een leuke partij kralen overnemen van iemand die ermee stopt. Er staan er altijd wel een aantal op Marktplaats. Ik zou dan wel even gaan kijken, of het wel kralen zijn waar je wat mee kan.

Bij de workshop die mij toen heeft aangestoken met het kralenvirus kon je kiezen tussen een ketting kettelen, een ketting kralen kettelen aan jasseron gecombineerd met veter en een ketting rijgen op 3 draden. Volgens mij hoef je niet zoveel technieken onder de knie te hebben, om anderen een leuke avond te bezorgen.
Groetjes, Marjan

Jolanda van soest
Bead Professional
Berichten:1581
Lid geworden op:di 13 jan 2004 14:51
Locatie:Rhenen
Contacteer:

Bericht door Jolanda van soest » do 07 aug 2008 12:17

Vergis je niet: je moet behoorlijk investeren om een workshop neer te zetten. De tangensetjes zijn prijzig en als je een leuke sortering aan glaskralen wil hebben ben je minimaal 200-300 euro kwijt, misschien wel meer.
Dit bedrag is als je maar een zeer beperkt assortiment heb of je beperkt tot 1 of 2 technieken.
Het geven van workshops is super om te doen, maar kost veel tijd aan voorbereiden en veel geld!
Groetjes van jolanda

Irene van der Maas
Bead Producer
Berichten:1166
Lid geworden op:wo 09 jul 2003 06:26
Locatie:Voorschoten
Contacteer:

Re: workshop gaan geven misschien leuke tips

Bericht door Irene van der Maas » do 13 nov 2008 08:05

Ik wil hier toch even op reageren;

Ten eerste vind ik wel dat je zelf voldoende ervaring moet hebben om een ander les te gaan geven, want dat is het toch. Als iemand iets wil weten over welke techniek dan ook, moet je dat toch kunnen uitleggen, staat zo stom als je het antwoord schuldig moet blijven.

Verder kun je natuurlijk gewoon pakketjes maken van te voren, bv in verschillende kleuren. Maak van deze kettingen foto's, zet dit op een website of folder en vermeld erbij in welke kleuren de klant hem kan maken. Dan kun je vantevoren laten kiezen, weet je wat je mee moet nemen naar een workshop enz.
Dan kun je je assortiment steeds verder uitbouwen, je kunt er steeds meer modellen bijzetten.

En dan over je inkoop: je kunt natuurlijk wel eens wat op een markt kopen of op marktplaats, maar je kunt beter zorgen voor een stabiel adres waar je je spulletjes gaat kopen. Dan zijn je prijzen ook stabieler.
stel je voor: je koopt goedkope kralen op een of andere markt, maakt daar pakketjes van en je bepaalt een prijs voor zo'n pakketje. De volgende keer heb je die kralen niet meer, maar mensen moeten dan ineens meer betalen voor zo'n zelfde soort ketting, raar....

Zorg dus voor een of meer vaste adressen, met vaste prijzen, dan kun je waarschijnlijk ook wel wat korting krijgen.....

En over de investering:
Als je iets gaat doen, moet je het wel gelijk goed doen, dus niet half-half. schaf dan alles aan, tangen, voldoende onderdelen, kralenrijgborden enz. Staat wel zo profi.
En in het begin zal je niet zo van die grote groepen moeten nemen, dan hoef je ook niet zoveel tangen e.d. aan te schaffen. Laat mensen zich gewoon inschrijven op door jou bepaalde data, en dan bv maximaal 8 personen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt....
Irene van der Maas

Gesloten