workshops geven en inschrijven bij de kvk

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gesloten
anita73
Bead Believer
Berichten:217
Lid geworden op:do 18 jan 2007 11:41
Locatie:axel
workshops geven en inschrijven bij de kvk

Bericht door anita73 » di 08 jan 2008 13:31

hallo,

ik ben nu de laatste tijd regelmatig gevraagd om workshops te geven.
en ben heel benieuwd naar het voordeel van een kamer van koophandel nummer om goedkoper in te kopen. (wat is goedkoper??)
en wat zijn de gevolgen van een kvk nummer de belastingdienst staat gelijk op de stoep heb ik al begrepen maar zolang het hobby blijft heeft dit toch geen gevolgen? nu gaat dat wat ik "verdien" gelijk weer in nieuwe kralen en als ik niet oppas nog een stukje van mijn salaris ook :roll:
daarom om het betaalbaar te houden zou het wel leuk zijn om goedkoper in te kunnen kopen.

iedereen die tips heeft ik hou mij aanbevolen.

groetjes en alvast bedankt

Anita
groeten anita

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 08 jan 2008 13:43

Ikzelf vind dat het er vanaf hangt hoe druk je ermee bezig bent. Er komen toch kosten bij en veel werk, zoals aangifte inkomstenbelasting, jhaarlijkse kosten kvk en crk, etc. Ikzelf krijg juist weleens compliment dat ik goedkoper ben dan sommige groothandels, dus zo vaak scheelt het niet echt of je bij webshop of groothandel inkoopt.

Verder kan je het beste even door dit subforum rondsurfen, dit soort vragen zijn al best vaker gesteld.

Gebruikersavatar
Monique Westerlink
Bead Interested
Berichten:145
Lid geworden op:ma 17 dec 2007 18:35
Locatie:Drunen
Contacteer:

Bericht door Monique Westerlink » di 08 jan 2008 18:47

Of je het als hobby doet of niet het blijft wel verstandig om je uitgaven en inkomsten goed bij te houden (bonnetjes bewaren). Je mag een x bedrag bijverdienen zonder dat je belasting hierover moet betalen. Welk bedrag is vast wel te vinden op http://www.belastingdienst.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Als je reclame maakt om workshops te geven kan het op een gegeven moment bij de belastindienst terecht komen en dan is het voor jezelf wel fijn dat je kan aantonen wat je gedaan hebt voordat je een onterechte aanslag krijgt.

Als je behoorlijk veel workshops gaat geven dan is het misschien interessant om je in te schrijven bij de KvK omdat je dan bij groothandels kan inkopen en je de betaalde BTW kan terugkrijgen via de belasting. Bij een groothandel zijn de prijzen vaak lager maar de hoeveelheden die je af moet nemen zijn groter en dat is alleen maar interessant als je veel workshops geeft.

Gesloten