Techniek wel/niet aanpassen aan all-in prijs

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gesloten
Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:
Techniek wel/niet aanpassen aan all-in prijs

Bericht door flapflap » di 12 sep 2006 11:27

Binnenkort heb ik alweer mijn tweede workshop :D
Deze keer voor 13 personen! Gelukkig is mijn zus er 1 van, dus als ik in paniek raak kan ik haar inschakelen :wink:

Bij mijn eerste workshop, voor 6 personen, liet ik ze kiezen uit 3 technieken: veterketting, zwevend of geknoopt.
Er was er maar 1 die een geknoopte ketting maakte, maar zij gebruikte realtief erg veel materiaal (ik reken 1 prijs inclusief alle materialen).
Dus ik twijfel nu of ik de volgende keer misschien alleen uit veters en zwevend moet laten kiezen.

Dus mijn vraag is: denken jullie dat iedereen daar wat naar smaak mee kan maken?
Het lijkt mij zo beperkend, maar misschien zie ik dat wel helemaal verkeerd.
Alle reacties welkom!
~Audrey~

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » di 12 sep 2006 11:40

Hoihoi,

Je zou ook je voorbeelden zo kunnen maken dat het niet zoveel materiaal kost.. bv. een geknoopte ketting kan op meerdere manieren.
gewoone 2 stuks waxkoord en dan kraal op ene koord smane knopen kraal op andere koord samen knopen. of op bijde draden kralen en dan knopen (is al weer meer kralen).. je kunt strak op elkaar knopen maar vaak is het net zo leuk om ze een beetje bewegingsruimte te geven dus meer afstand tussen de kralen..

als ik vaste prijs workshops doe.. dan ga ik eerst van 1 techniek meerdere voorbeelden maken verschillende manier.. en die apart optellen wat ze per ketting kosten.. kost er 1 teveel dan valt die af..
mensen gaan vaak je voorbeeld na. (zelfs van kleur of van groote vd. kraal).

Je zou ook kunnen rijgen met 3 draden alle draden apart een kraal alle draden samen door een kraal enz enz.. ook erg leuk krijg je trosjes..

Succes!
Groetjes!

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » di 12 sep 2006 11:59

Ik zou die mogelijkheid wel geven maar duurder maken. Meer mogelijkheden lijkt mij altijd beter als je dat kan voorzien. En als ze goedkoper willen moeten ze maar een andere techniek kiezen.

Je kan misschien ook voor zo een ketting zakjes verkopen die ze kunnen vullen voor een bedrag of per gewicht de kralen betalen.

Debby
Bead Lover
Berichten:446
Lid geworden op:do 28 aug 2003 10:33

Bericht door Debby » di 12 sep 2006 12:45

hallo

ik geef ook workshops met een all in prijs,
heb verschillende technieken, en elke ketting mag maximaal 30 kralen gebruikt worden, werkt erg goed! :lol:

groetjes

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » di 12 sep 2006 19:35

Debby schreef:elke ketting mag maximaal 30 kralen gebruikt worden, werkt erg goed! :lol:
Dat is natuurlijk ook een optie, was ik nooit opgekomen... Goed idee :!:


Bedankt voor alle reacties, ik heb hier zeker wat aan!
~Audrey~

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » di 12 sep 2006 19:59

Hoihoi,

Maar ik heb altijd kralen van 4mm tot 2 cm ofzo.. wat is dan 30 kralen?? 30 grote?? of gewoon totaal 30.. want tja zeg je groot wat is dan groot..

Ik doe tegenwoordig bijna altijd basisbedrag +kralen maja.. das weer veel tel werk.

Groetjes!

Debby
Bead Lover
Berichten:446
Lid geworden op:do 28 aug 2003 10:33

Bericht door Debby » di 12 sep 2006 20:12

eelkehas schreef:Hoihoi,

Maar ik heb altijd kralen van 4mm tot 2 cm ofzo.. wat is dan 30 kralen?? 30 grote??
ze kunnen natuurlijk niet uit alle kralen kiezen, kralen die boven de bv. 45 cent kosten heb ik in aparte bakken gedaan.
er blijven genoeg leuke kralen over :lol:
en reken maar dat bijna iedereen voor de 'grotere' kralen gaan

zo kun je makkelijk een totaalbedrag rekenen :wink:

debby

Gesloten