kleine inloopworkshop tijdens marktje?

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gesloten
muis26
Bead Dreamer
Berichten:531
Lid geworden op:vr 16 jul 2004 19:21
Locatie:Almere
Contacteer:
kleine inloopworkshop tijdens marktje?

Bericht door muis26 » di 29 aug 2006 08:20

Op 16 september hebben ze bij de peuterspeelzaal van mijn zoontje de jaarlijkse markt. Hierop staan ongeveer 20 kraampjes met kinderkleding, kinderboeken, speelgoed, mensen die kinderfeestjes met thema's geven e.d. Daarnaast is er voor de kinderen een clown, een springkussen, poffertjes, schminken e.d.

Nu mag ik dit jaar voor het eerst op de markt staan met mijn sieraden. Veel kindersieraden natuurlijk (met de kralen van Sandra :wink: ), en ik mag ook wat sieraden voor de moeders meenemen voor de verkoop. Erg leuk natuurlijk!

De organisatie kwam gisteren met het verzoek of ik op de markt ook een kleine inloopworkshop wilde geven, dat kinderen of hun moeders zelf een kinderketting kunnen maken. Het is geen al te drukke markt, en het is binnen (dus geen wegwaaiende kralen :lol: ), dus het lijkt me wel een leuk idee. Heeft iemand hier wel eens zoiets gedaan, een kraampje voor de verkoop in combinatie met begeleiden van sieraden maken? Zo ja, was het niet te druk, of was het wel te doen?

Ik ben benieuwd naar de ervaringen!
Groetjes,
Christa

Gebruikersavatar
Jolanda Y
Bead Dreamer
Berichten:687
Lid geworden op:za 19 jun 2004 19:51
Locatie:Deinum
Contacteer:

Bericht door Jolanda Y » di 29 aug 2006 09:13

Ik heb dat op de school van mijn kinderen eens gedaan, tijdens een kerstmarkt, super leuk, zeker een aanrader.
Ik had een apart lokaal, en voor de deur zat iemand die de kids en volwassenen gedoseerd naar binnen liet, er konden 10 tegelijk, en vol was vol, ze stonden ervoor in de rij!
Ik had gekozen voor de meisjes op een soort spang, kralen rijgen, voor jongen met een dunnen veter waar stoere kralen op konden, en voor volwassenen een enkele zwevende ketting. Het moest betaalbaar zijn, en niet te lang duren, zodat zoveel mogelijk mensen aan de beurt kwamen.

En ook mijn materiaal kwam bij Sandra vandaan, ze heeft er zeer geschikte kralen ed voor. Als je het precies wilt weten wil ik nog wel even voor je opzoeken wat ik gebruikt heb.

Veel plezier ermee!
Groet van Jolanda Y.

muis26
Bead Dreamer
Berichten:531
Lid geworden op:vr 16 jul 2004 19:21
Locatie:Almere
Contacteer:

Bericht door muis26 » do 31 aug 2006 06:12

Dank je voor je antwoord, Jolanda!

Ik denk dat ik het hou bij alleen een kinderketting, op elastiek of staaldraad en dat ik bij die laatste vast aan 1 kant het slotje vastmaak.
Dan hou ik het voor mezelf zo makkelijk mogelijk, want ondertussen moet ik nog achter mijn verkoop-kraampje staan ook.

En willen mensen wat anders maken, dan komen ze maar een gewone workshop volgen :D
Groetjes,
Christa

Gebruikersavatar
100%Kraal
Bead Intelligent
Berichten:1379
Lid geworden op:vr 03 sep 2004 09:37
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » do 31 aug 2006 10:35

lijkt me ook het beste, zeker wanneer het de eerste keer is, misschien kun je meteen een lijstje meenemen waarop mensen zich in kunnen schrijven voor een "echte" workshop :wink:

bovendien raad ik je toch aan om iemand mee te nemen, ten eerste is het gezelliger met z'n tweeen en je kunt gemakkelijker naar de WC en zo....
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

Gebruikersavatar
Jolanda Y
Bead Dreamer
Berichten:687
Lid geworden op:za 19 jun 2004 19:51
Locatie:Deinum
Contacteer:

Bericht door Jolanda Y » do 31 aug 2006 20:48

muis26 schreef:
Ik denk dat ik het hou bij alleen een kinderketting, op elastiek of staaldraad en dat ik bij die laatste vast aan 1 kant het slotje vastmaak.
Dan hou ik het voor mezelf zo makkelijk mogelijk, want ondertussen moet ik nog achter mijn verkoop-kraampje staan ook.
Ik had inderdaad al het draad al zo voorbereid dat alleen de laatste sluiting er nog aan moest. Je moet het jezelf tenslotte tijdens zo'n drukke workshop ook niet moeilijker maken dan noodzakelijk. Een goede voorbereiding is het halve werk!

Veel plezier toegewenst.

Gesloten