Tips voor Kinderworkshop voor 6 jarigen

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gesloten
essie2395
Bead Designer
Berichten:976
Lid geworden op:ma 17 jan 2005 21:34
Contacteer:
Tips voor Kinderworkshop voor 6 jarigen

Bericht door essie2395 » zo 19 mar 2006 16:29

er is me gevraagd een kinderworkshop voor 6 jarige meiden te geven.
Nu heb ik aardig wat (kunststof en houten) kralen in huis, dus dat is geen probleem.
Ook heb ik verschillende hangers (lieveheersbeestes, bijtjes etc, maar ook diddl, diddlina en Pimboli).

Ik zelf zat te denken aan rijgen. Maar kan ik dat dan beter op staaldraad doen en dan alvast zelf aan een kant een slotje etc zetten of toch beter op elastiek?

Of misschien toch iets anders doen?
Ik weet het niet zo goed, omdat ze natuurlijk nog best jong zijn.....

kan iemand me wat advies geven?

groetjes, Esther
kralengroetjes, Esther

Sjeel
Bead Discoverer
Berichten:50
Lid geworden op:za 05 nov 2005 17:51
Locatie:Vlijmen

Bericht door Sjeel » zo 19 mar 2006 17:14

Ik zou kiezen voor elastiek, wel goede knoopjes maken ;-)

Groet,
Angela

Nanda
Bead Starter
Berichten:66
Lid geworden op:za 24 dec 2005 20:32
Locatie:zaanstad
Contacteer:

Bericht door Nanda » zo 19 mar 2006 17:26

Rijgen op metaaldraad is makkelijk voor die kleine vingertjes. Of je moet van die naalden hebben waarmee je makkelijk de kralen op je elastiekje krijgt :wink:

Zelf heb ik op het feestje van mijn dochter (ook 6) fimokralen gemaakt en deze geregen en geknoopt op wax koord.

Is erg leuk geworden :lol:

In elk geval succes met die 6-jarige bengels 8)

Gebruikersavatar
kraaltje
Bead Producer
Berichten:1220
Lid geworden op:za 11 feb 2006 14:42
Locatie:rijssen
Contacteer:

Bericht door kraaltje » zo 19 mar 2006 17:30

Je kunt ook met een spiraal een leuke ketting maken
Misschien met de naam van het kind.
Kunnen ze misschien ook wel een armband spiraal maken
Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Groeten Esther
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

essie2395
Bead Designer
Berichten:976
Lid geworden op:ma 17 jan 2005 21:34
Contacteer:

Bericht door essie2395 » zo 19 mar 2006 18:42

misschien is zo'n spang ook wel wat?
kralengroetjes, Esther

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Bericht door Ellen » ma 20 mar 2006 00:16

of rijgen op dun waxkoord, heb ik een keer gedaan op een school met kinderen uit groep 3/4. :D
succes ermee :!: :D
Groetjes Ellen.

Gebruikersavatar
Inekes
Bead Lover
Berichten:441
Lid geworden op:ma 01 aug 2005 08:40
Locatie:Drenthe (noord)
Contacteer:

Tips

Bericht door Inekes » ma 20 mar 2006 10:13

Hoi Esther,
Ik heb een 6-jarige dochter, dus beschouw me maar als redelijk ervaringsdeskundig 8) .
Ik zou kiezen voor rijgen op elastiek of op een spang (spiraal). Waxkoord kan ook. Niet op staaldraad en niet met (ingewikkelde) slotjes. Voordeel van genoemde methodes is dat het makkelijk te doen is en ook om te doen voor de kinderen zelf.
Realiseer je dat voor een 6-jarige concentratie een groot probleem is. Dus kies voor snelle projecten met snel resultaat. Mijn dochter krijgt zelden zelf een ketting/armband af (vriendinnetje wel, haha), na een tijdje is ze haar interesse kwijt.
Een armband op elastiek is een goede snelle. Als je ze zelf kralen wilt laten kiezen, laat ze dan van elk 2 kiezen, en één middenkraal. Ze kunnen dan symmetrisch rijgen, anders wordt het erg rommelig. Meisjes van 6 die kunnen kiezen, kiezen veel!! dus niet één soort.
Andere optie is naam gebruiken, in Sandra's winkel heb je leuke letterkralen, met veel bijpassend combinatiespul. Ik heb recentelijk met vriendinnetje van dochter erbij ze een spiraalketting zo laten maken met naam erin (spang). Ik buig dan het uiteinde van de spang en geef ze een bakje kralen. Ze mogen zelf hun naam bij elkaar zoeken (groep 3, dus kunnen lezen :D ).
Ik zou kunststof of houten kralen gebruiken. Geen glas. En veeeeeeel kleur!!
Andere optie is met waxkoord werken. Mijn dochter heeft recentelijk met (Makins) klei kralen gemaakt (zelfdrogend), waaronder één hanger (beetje marmereffect, kleuren door elkaar). Die heb ik aan een waxkoord geregen, met glijdende knoopsluiting (dus geen slotje). Groot succes. Met Fimo kan ook prima, maar dan moet er gebakken worden, kost wel weer tijd.
Conclusie: reken er niet op dat je een groep 6-jarigen meer dan één uur geboeid kunt houden. Korte, snelle dingen, makkelijk draagbaar. Verder kan het heel leuk zijn, want als ze eenmaal enthousiast zijn...
Veel plezier,
Ineke
The only interesting answers are those which destroy the questions

Gesloten