Aanbetaling?

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Lavanda
Bead Interested
Berichten:147
Lid geworden op:wo 29 jun 2005 17:55
Locatie:apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Lavanda » di 13 dec 2005 17:13

Gewoon doen!!! Ik heb nu twee dagen kerst-groenworkshop achter de rug, en twee personen kwamen al niet opdagen. Gewoon niet afbellen en natuurlijk niet aanbetaald(goeie bekende en ik kom toch wel). Nu zit ik met mijn kerstgroen en materiaal wat ik had ingekocht.

Gebruikersavatar
sanny
Bead Professional
Berichten:1667
Lid geworden op:di 17 mei 2005 21:07
Contacteer:

Bericht door sanny » di 13 dec 2005 17:59

Ja dat is meestal het irritante van het geval, een goede bekende. :misselijk: . Jammer is dat dan, ze laten je gewoon met je spullen zitten en staan er niet bij stil dat je wel uitgaven hebt. :evil: .
Gewoon aan laten betalen. Ik las ook op het forum dat Sandra met de Kralenmeeting ook het probleem had dat er mensen niet op zijn komen dagen voor de workshops. Zelfs dan blijven mensen al weg. Ik vind het heel jammer dat het zo moet, maar het is een bescherming van jezelf (en je portemonee :wink: ).
Ik wens je veel wijsheid en plezier met je workshop.
groetjes Sannie.

Jolanda van soest
Bead Professional
Berichten:1581
Lid geworden op:di 13 jan 2004 14:51
Locatie:Rhenen
Contacteer:

Bericht door Jolanda van soest » do 15 dec 2005 10:03

ik had het gisteren ook: 1 die een dag van te voren afbelde en iemand (familie :x ) die 2 vriendinnen mee zou nemen kwam alleen: ook niet ff van te voren afgezegd ofzo :roll: . En toen ze weg ging zei ze: ja ik ga wel een workshop bij me thuis doen het is zo leuk: dan vraag ik mn vriendinnen ook die vanavond niet mee konden....... dus ik had gelijk zoiets van HO! gelukkig zei ik toen meteen dan ik normaal een voorschot vraag van 5 euro pp omdat ik het materiaal van te voren moet inkopen en voor alle voorbereiding!!! de groeten zeg, die vrouwen zeggen de volgende keer dus ook maar zo af of ze komen gewoon niet opdagen :no: dus ik ben benieuwd of ze belt voor een definitieve afspraak :lol: :lol:
Groetjes van jolanda

Gebruikersavatar
DMBijoux
Bead Aholic
Berichten:4172
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:57
Locatie:Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » do 15 dec 2005 10:21

Jolanda, gewoon lekker het hele basisbedrag van te voren laten betalen. En als ze binnen 24-48 afzeggen dan kost het ze 50% van dat bedrag. Dat zijn ze dan mooi kwijt. Sinds ik het zo heb ingesteld heb ik nog maar 1 afzegging gehad die te laat was. De rest komt netjes opdagen of belt vroeg genoeg af.
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
*************************

groetjes Ria

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 15 dec 2005 10:45

volgens mij maakt iedereen wel in het begin dat soort foutjes hoor, bv niet vragen om vooruitbetaling. deed ik in het begin ook niet, je zou denken dat als er een afspraak is gemaakt, ze gewoon komen, zo hoort dat.wel lekker voor je dat je zo vaak workshops geef. :) :applaus:

Jolanda van soest
Bead Professional
Berichten:1581
Lid geworden op:di 13 jan 2004 14:51
Locatie:Rhenen
Contacteer:

Bericht door Jolanda van soest » vr 16 dec 2005 17:22

sandra schreef:wel lekker voor je dat je zo vaak workshops geef. :) :applaus:
jah, heeel vervelend is dat :wink: :lol: van de week heb ik er 2 gehad en dat was best veel. maar ja, tis nu de feestmaand hé dus ik kan volgendwe maand lekker uitrusten dan heb ik er niet zo veel :D

thanx voor alle tips, ik was bang dat ik de enige zou zijn die een voorschot liet betalen: maar nee dus!
Groetjes van jolanda

Gesloten