Schuift het nog wat?

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gebruikersavatar
klavertje
Bead Professional
Berichten:1608
Lid geworden op:ma 28 mar 2005 19:26
Locatie:België-Zemst
Contacteer:

Bericht door klavertje » do 07 jul 2005 12:01

is het eigenlijk beter om voor je begint met kralen een workshop te volgen? want ik heb dat niet gedaan...
creatief saxofonistje ;)

m@rlies

Bericht door m@rlies » do 07 jul 2005 12:18

Nee hoor, vind ik niet, ik heb alles van internet en uit boekjes geleerd!

Gebruikersavatar
Armande
Bead Producer
Berichten:1224
Lid geworden op:wo 19 nov 2003 16:37
Locatie:Hassum
Contacteer:

Bericht door Armande » do 07 jul 2005 12:27

Welnee, ik heb me ook alles zelf geleerd. Het is ook helemaal niet moeilijk maar het is altijd net even wat makkelijker als iemand het een keer voordoet he.
Kralen make the world go round!

Gebruikersavatar
sanny
Bead Professional
Berichten:1667
Lid geworden op:di 17 mei 2005 21:07
Contacteer:

Bericht door sanny » do 07 jul 2005 12:35

Soms is het zo, dat je een ruimte in een restaurant of buurthuis of bij een kerk, kunt regelen tegen betaling van de koffie. Dan hoef je geen huur voor de ruimte te betalen. Je hebt dan in iedergeval veel ruimte en genoeg tafels.
groetjes Sannie.

Gebruikersavatar
Kraaltjes
Bead Intelligent
Berichten:1359
Lid geworden op:di 22 jun 2004 18:31
Locatie:Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » do 07 jul 2005 14:23

klavertje schreef:is het eigenlijk beter om voor je begint met kralen een workshop te volgen? want ik heb dat niet gedaan...
Heb ik ook niet gedaan :D en tot nu toe gaat nog alles prima :lol: Gewoon veel rondkijken hier op het forum en vragen stellen. En leren van je fouten, ik maakte slotjes vroeger lelijk dicht en nu doe ik het met een calotje :wink:
:engel: Groetjes Eveline

Gebruikersavatar
Fieke
Bead Brilliant
Berichten:2939
Lid geworden op:zo 05 sep 2004 21:03
Locatie:België
Contacteer:

Bericht door Fieke » do 07 jul 2005 14:26

simpel kralen aan een dfraadje rijgen kan iedereen ja maar als je met patronen begint gaan te werken is het al iets heel anders..
Ik ken er veel op het forum die totaal niets verstaan van patronen!!
Sorry voor deze opmerking maar ik von het niet echt terecht dat men zegt dat iedereen dat kan..

Gebruikersavatar
Kraaltjes
Bead Intelligent
Berichten:1359
Lid geworden op:di 22 jun 2004 18:31
Locatie:Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » do 07 jul 2005 14:32

Eigelijk wel mee eens Fieke, als ik soms de eindreslutaten zie van mensen van het forum van dingen die met patronen zijn gemaakt petje af :D . Dat zie ik nog niet iedereen doen!
Zelf kan ik nog geeneens een kralenbol maken :oops: Dus richt ik me meer op andere dingen en soms simpele partonen.
:engel: Groetjes Eveline

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 07 jul 2005 14:46

Fieke schreef:simpel kralen aan een dfraadje rijgen kan iedereen ja maar als je met patronen begint gaan te werken is het al iets heel anders..
Ik ken er veel op het forum die totaal niets verstaan van patronen!!
Sorry voor deze opmerking maar ik von het niet echt terecht dat men zegt dat iedereen dat kan..
ik denk dat sommigen bij patroon denken aan iets moois met kleine kraaltjes, maar anderen aan een eigen ontwerp met mooie kralen en bedels die je gewoon rijgt. dat eerste is lastig, maar de 2de niet. ik bedoel, velen willen alleen het ontwerpen en niet echt een techniek leren. wat ik bedoel, als iemand zegt dat iedereen wel wat kan ontwerpen, bedoelt die misschien niet technische patronen, maar een mooie sieraad. ;)

Gebruikersavatar
Fieke
Bead Brilliant
Berichten:2939
Lid geworden op:zo 05 sep 2004 21:03
Locatie:België
Contacteer:

Bericht door Fieke » do 07 jul 2005 15:04

Ja dat kan goed zijn maar ik voelde mij toch niet zo goed bij die uitspraak.
Sorry!

Gebruikersavatar
Armande
Bead Producer
Berichten:1224
Lid geworden op:wo 19 nov 2003 16:37
Locatie:Hassum
Contacteer:

Bericht door Armande » do 07 jul 2005 16:29

Fieke schreef:simpel kralen aan een dfraadje rijgen kan iedereen ja maar als je met patronen begint gaan te werken is het al iets heel anders..
Ik ken er veel op het forum die totaal niets verstaan van patronen!!
Sorry voor deze opmerking maar ik von het niet echt terecht dat men zegt dat iedereen dat kan..
Ik bedoelde gewoon rijgen, maar inderdaad met patronen werken en weven van kralen wordt het een ander verhaal. Maar goed, dat was ik dan ook niet van plan bij een workshop.
Ik denk dat ik het al weet: een half geregen ketting aan suede koord. Die kan ik zelf wel dromen en je beperkt de kosten (voor de deelnemers) doordat het maar half geregen is. Dan maak ik de prijs inclusief koord en sluiting enzo, 12,50 waarschijnlijk, en de kralen apart af te rekenen.
Die ga ik dan inderdaad inkopen bij de groothandel (dan is het wel interessant om grote hoeveelheden te kopen).

Volgens mij gaat het er bij een workshop sieraden om dat mensen met een leuk eigengemaakt uniek sieraad naar huis gaan. Dus het is belangrijk dat iedereen het kan en dat er genoeg kralen en kleuren zijn om uit te kiezen.
Kralen make the world go round!

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 07 jul 2005 16:31

precies, velen doen het niet om te leren maar om gezellig een leuk uitje te hebben. ik persoonlijk ben alleen bang dat ze bij zoiets eenvoudigs binnen een half uur klaar zijn, daarom kies ikzelf liever voor technieken, zoals kettelen en jasseron armband. en ze zijn lekker stil als ze net beginnen. :twisted: :P :lol:

Gebruikersavatar
Armande
Bead Producer
Berichten:1224
Lid geworden op:wo 19 nov 2003 16:37
Locatie:Hassum
Contacteer:

Bericht door Armande » do 07 jul 2005 16:42

O ja, haha! Daar had ik nog niet aan gedacht. Ik zie in kralenwinkels altijd dat mensen uren zoet zijn met kralen uitzoeken... Maar kettelen kan ook altijd nog, armband ofzo.
Kralen make the world go round!

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 07 jul 2005 16:51

ja daar heb je gelijk in, maar ik had vaak dat ze heel snel een keuze hadden gemaakt. tis wel zo dat ze vantevoren weten dat ze techniek gaan leren.....wie weet haasten ze dan ook...
als ze voor de kralen toch los moeten betalen is het voor jou niet erg als ze snel klaar zijn...dan maken ze maar nog een armband of ketting. :lol:

nathalie_25
Bead Designer
Berichten:932
Lid geworden op:za 31 jan 2004 15:15
Locatie:Obdam
Contacteer:

Bericht door nathalie_25 » do 07 jul 2005 21:32

Bij mij kiezen de meeste mensen voor de veterketting, en zijn ze toch dik 2 uur zoet.

Gebruikersavatar
Armande
Bead Producer
Berichten:1224
Lid geworden op:wo 19 nov 2003 16:37
Locatie:Hassum
Contacteer:

Bericht door Armande » do 07 jul 2005 21:34

O dus toch. Nou voor vlugge flanzerds kan er altijd nog een armband gemaakt worden.

(wat een enig poezenplaatje Nathalie!)
Kralen make the world go round!

Gesloten