Schuift het nog wat?

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gebruikersavatar
Armande
Bead Producer
Berichten:1224
Lid geworden op:wo 19 nov 2003 16:37
Locatie:Hassum
Contacteer:
Schuift het nog wat?

Bericht door Armande » wo 08 jun 2005 14:01

:lol: Ja ik zat me toch af te vragen of je nog leuk wat overhoudt aan het geven van workshops. Ik doe dat dus niet en ik heb er ook geen zin in, maar laatst zat iemand tegen me aan te zeuren dat je daar goudgeld mee kon verdienen... :shock:
Het leek me stug want zoveel betalen mensen toch niet, al heb je natuurlijk ook omzet aan de kralen dan. Maar het is toch veel werk op de avond zelf. En je moet toch ook e.e.a. voorbereiden en na die tijd weer opruimen enzo.

En nog een vraag: rijgen is toch niet iets om te leren? Dat kan toch iedereen?
Tot zover mijn suffe vragen. :D
Kralen make the world go round!

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » wo 08 jun 2005 14:14

Rijgen kan iedereen, maar een slotje aanzetten wordt al een ander verhaal. Om het nog niet eens over kettelen te hebben :wink:
Ik heb nu een paar workshops gegeven, maar om nou te zeggen dat ik er dik aan verdien, nee dus. Integendeel! Als je weet hoeveel tijd er in gaat zitten qua inkoop, voorbereiden, eventuele reistijd, je huis toonbaar maken ( :wink: ), de troep klaarzetten, de workshop geven, en de hele troep weer opruimen, dan kan je beter gewoon voor een baas werken :lol:
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het heel erg leuk om te doen, maar wat je er aan "verdient" omgerekend naar tijd is gewoon niks.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Gebruikersavatar
Armande
Bead Producer
Berichten:1224
Lid geworden op:wo 19 nov 2003 16:37
Locatie:Hassum
Contacteer:

Bericht door Armande » wo 08 jun 2005 14:23

Ja zo'n slotje wordt dan zeker al lastiger.
Dat met dat opruimen, daar was ik ook al bang voor. :lol: Ik heb al een permanente kralentafel en die wordt zelden helemaal opgeruimd. :shock:
Kralen make the world go round!

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » wo 08 jun 2005 14:31

Armande schreef:Ja zo'n slotje wordt dan zeker al lastiger.
Dat met dat opruimen, daar was ik ook al bang voor. :lol: Ik heb al een permanente kralentafel en die wordt zelden helemaal opgeruimd. :shock:
Bij een slotje denkt iedereen "dat doe ik wel even", maar om het netjes te doen..... :roll:
En ik werkte eerst altijd in mijn woonkamer, maar ik heb mezelf verbannen naar mijn hobbyhol. Dat is niet om aan te zien, je struikelt daar echt over alle dozen en zakjes en tasjes, daarom is het beter dat die deur gesloten blijft als ik workshoppers over de vloer krijg :lol: . Die werken in de woonkamer aan de eettafel. Omdat ik daar toch bijna niet zit volstaat het meestal wel om even flink te stofzuigen 8).
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

nathalie_25
Bead Designer
Berichten:932
Lid geworden op:za 31 jan 2004 15:15
Locatie:Obdam
Contacteer:

Bericht door nathalie_25 » di 21 jun 2005 06:55

Euhm ja ik vind dat het wel behoorlijk schuift ja :) .

nathalie_25
Bead Designer
Berichten:932
Lid geworden op:za 31 jan 2004 15:15
Locatie:Obdam
Contacteer:

Bericht door nathalie_25 » di 21 jun 2005 06:57

Oh, en ik doe nooit workshops bij mij thuis (of het moeten eens wat vriendinnen van me zijn) maar altijd op locatie. Betekend meestal mee-eten en drinken :wink:. Verder is rijgen natuurlijk wel een beetje beperkt haha! Ik heb altijd 5 voorbeelden van technieken mee, idd rijgen maar dan met gekettelde hangers, kettelen, veterketting, ketting op drie draden geregen/gevlochten en zwevend rijgen.
Bij de vrijgezellenfeestjes wordt veel gekozen voor de veterketting en zwevend rijgen.

Gebruikersavatar
Jolanda Y
Bead Dreamer
Berichten:687
Lid geworden op:za 19 jun 2004 19:51
Locatie:Deinum
Contacteer:

Bericht door Jolanda Y » di 21 jun 2005 07:46

Ik wordt er niet rijk van, integendeel, het kan net uit. Vraag 10 euro per kind voor een kinderfeestje en 17,50 per volwassene. Dat is inclusief materiaal. Mijn man zegt steeds dat ik de prijzen moet verhogen, maar ben bang dat mensen dan geen workshop meer willen volgen.
Ik doe ook eigenlijk altijd op locatie, vraag meestal (als ik het niet vergeet) reiskostenvergoeding van 18 cent per kilometer.

Kortom; het is erg leuk om te doen, maar mijn bankrekening wordt er niet warm van.

Nathalie, wil je de tip geven waardoor het wél gaat schuiven??????????

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » di 21 jun 2005 07:51

Hoihoi,

Ik heb nu 1 workshop gedaan. 17,50 pp. het waren 7 personen
En omdat ik er een grote sport van maak om alles zo goedkoop mogelijk te houden.. dus bestellingen overal en nergens en goed vergelijken..
Kan ik toch wel zeggen dat ik er aardig wat aan over heb gehouden. Heb ik even nagerekend.. en ik wil hier dan ook echt mee doorgaan. niet te vaak gewoon 1 keer in de maand als extratje.. en ook omdat het super leuk is om te doen..
Ik heb een aantal aparte extra prijzen gedaan zoals 3 euro voor oorbellen en 6 euro voor een armband.

Groetjes Eelke

Gebruikersavatar
Armande
Bead Producer
Berichten:1224
Lid geworden op:wo 19 nov 2003 16:37
Locatie:Hassum
Contacteer:

Bericht door Armande » di 21 jun 2005 08:21

Jolanda Y schreef:Ik wordt er niet rijk van, integendeel, het kan net uit. Vraag 10 euro per kind voor een kinderfeestje en 17,50 per volwassene. Dat is inclusief materiaal. Mijn man zegt steeds dat ik de prijzen moet verhogen, maar ben bang dat mensen dan geen workshop meer willen volgen.
Ik doe ook eigenlijk altijd op locatie, vraag meestal (als ik het niet vergeet) reiskostenvergoeding van 18 cent per kilometer.

Kortom; het is erg leuk om te doen, maar mijn bankrekening wordt er niet warm van.

Nathalie, wil je de tip geven waardoor het wél gaat schuiven??????????
Dat kan ik zo wel bedenken, het lijkt me dat je je prijs moet verhogen. :lol: Of hetzelfde houden en dan exclusief materiaal. Het lijkt me dat de winst daar ook inzit, omdat je afzet van je materiaal hebt.
Nou wie weet, nu ik in de edelsteen kralen zit dat ik het toch wel een keer ga proberen. :wink:

(Jolanda, je moet niet te graag willen verkopen, dan ben je een dief van je eigen portemonnee. Ik doe het liever niet dan dat ik zo ongeveer geld op toe moet leggen. Natuurlijk geef ik wel eens wat weg, maar dat is dan selectief, voor een goeie klant ofzo.)
Kralen make the world go round!

nathalie_25
Bead Designer
Berichten:932
Lid geworden op:za 31 jan 2004 15:15
Locatie:Obdam
Contacteer:

Bericht door nathalie_25 » di 21 jun 2005 08:29

Jolanda, heb je een bedrijf? Want dan koop je al in bij de groothandel natuurlijk (doe ik dus). Mijn prijs ligt hoger.
10 euro voor een workshop excl. kralen, wel incl. slotje, draad etc.
25 euro voor een workshop incl. alles.
Prijzen zijn voor een ketting.
En ik heb het echt erg druk dus mensen vinden het blijkbaar niet te duur :wink:.

Veel reclame maken (vooral mond op mond op een gegeven moment).

Gebruikersavatar
Armande
Bead Producer
Berichten:1224
Lid geworden op:wo 19 nov 2003 16:37
Locatie:Hassum
Contacteer:

Bericht door Armande » di 21 jun 2005 08:47

De via-via reclame is verreweg het beste, en dan weten mensen al wat ze kunnen verwachten.
Wat voor soort ruimte huur je daarvoor dan Natalie?
Kralen make the world go round!

nathalie_25
Bead Designer
Berichten:932
Lid geworden op:za 31 jan 2004 15:15
Locatie:Obdam
Contacteer:

Bericht door nathalie_25 » di 21 jun 2005 09:29

Armande schreef:De via-via reclame is verreweg het beste, en dan weten mensen al wat ze kunnen verwachten.
Wat voor soort ruimte huur je daarvoor dan Natalie?
Ik huur niks :)
Kom gewoon bij mensen thuis. Of soms hebben zij een gedeelte van een restaurantje gehuurt ofzo, waar ze daarna ook gaan eten. Soms in een bedrijfskantine, dat soort dingen, maar zelf regel ik vrijwel nooit iets. Het is wel mogelijk, ik kan een buurthuisje huren, voor een klein bedrag. Maar dat is nog niet voorgekomen.

Gebruikersavatar
Armande
Bead Producer
Berichten:1224
Lid geworden op:wo 19 nov 2003 16:37
Locatie:Hassum
Contacteer:

Bericht door Armande » di 21 jun 2005 09:31

O dat is dan het handigste ja. Moeten ze er thuis wel ruimte voor hebben. Ik doe wel sieradenparties en soms ben ik blij dat ik alles uitgestald krijg, en dan is er nog geen bezoek!
Kralen make the world go round!

nathalie_25
Bead Designer
Berichten:932
Lid geworden op:za 31 jan 2004 15:15
Locatie:Obdam
Contacteer:

Bericht door nathalie_25 » di 21 jun 2005 09:49

Ik heb laatst een keertje meegemaakt dat er 13 mensen waren en geen plek. De kralen stonden op tafel en toen was het vol. Dus lichte paniek bij mij, ik had nog van te voren gezegd dat iedereen moest kunnen zitten. Toch liep het allemaal perfect, sommige gingen aan de salontafel, anderen op de grond of op de bank. Het was improviseren maar ging hartstikke goed :).

Gebruikersavatar
Armande
Bead Producer
Berichten:1224
Lid geworden op:wo 19 nov 2003 16:37
Locatie:Hassum
Contacteer:

Bericht door Armande » do 07 jul 2005 11:57

Nou ik ga me er toch maar aan wagen denk ik. :wink: Ik ben ook gevraagd en in een bepaalde constellatie waarbij er al accomodatie is, dat leek me wel wat.
Ik zal de aanbevelingen uit andere topics ter harte nemen en in eerste instantie maar 1 techniek aanbieden. En ik kan pas per september dus dan heb ik nog tijd om voor te bereiden en in te kopen.
Kralen make the world go round!

Gesloten