tips voor kinderworkshop: met verslag van hoe het geweest is

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gebruikersavatar
tinkerbell
Bead Believer
Berichten:243
Lid geworden op:vr 22 okt 2004 21:20

Bericht door tinkerbell » ma 11 apr 2005 22:06

Ik heb vorige week een workshop gedaan met een simpele ketting met een bij passende armaband, ook voor meisjes van 12-13 jaar.
Je moet het ook niet te moeilijk maken vind ik....
Beadgreets,

Tinkerbell

Afbeelding

Gebruikersavatar
tinkerbell
Bead Believer
Berichten:243
Lid geworden op:vr 22 okt 2004 21:20

Bericht door tinkerbell » ma 11 apr 2005 22:07

o chips dit is een reactie op een kinder worksop........ foutje bedankt !!
Beadgreets,

Tinkerbell

Afbeelding

Gebruikersavatar
tinkerbell
Bead Believer
Berichten:243
Lid geworden op:vr 22 okt 2004 21:20

Bericht door tinkerbell » ma 11 apr 2005 22:08

o nee het is toch wel goed :oops:
Ik kan wel merken dat ik een poosje niet ben geweest, sorry ...
Beadgreets,

Tinkerbell

Afbeelding

Gebruikersavatar
Irene O.
Bead Interested
Berichten:146
Lid geworden op:zo 23 jan 2005 23:07
Locatie:amersfoort
Contacteer:

Bericht door Irene O. » di 12 apr 2005 18:29

:lol: :lol: :lol: 3 dubbel bedankt Tinkerbell :lol: :lol: .

Ben al druk aan de voorbereiding bezig; lees inkopen. OOh, ik kan zo mutsen he, met dit soiort dingen. Heb al een heleboel kralen gekocht bij Sandra, maar ik ben zo bang dat ik niet genoeg heb. maar om nu mn hele "winst" te gaan besteden aan kralen voor die workshop, vind ik ook weer zonde. :oops: of ben ik dan een zeur?
groetjes, irene

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 12 apr 2005 19:05

ik ben ook altijd bang dat ik te weinig heb meegenomen maar het is nog nooit voorgekomen dat er idd te weinig keus was dus ik denk dat je je niet zoveel zorgen hoeft te maken. ;)

Gebruikersavatar
Irene O.
Bead Interested
Berichten:146
Lid geworden op:zo 23 jan 2005 23:07
Locatie:amersfoort
Contacteer:

Bericht door Irene O. » di 26 apr 2005 18:37

nagelbijten schrikken pc :shock: :shock: morgen is het dan zover..... mn eerste workshop. Ben mn tas nu al van d zenuwen al 10 keer aan het nakijken of alles er wel in zit! Als alles maar goed gaat.............straks vinden ze er niets aan!!!!!!!!!!!!! Ach, hoor mij :roll: het wordt vast heel leuk, maar die zenuwen.......pfffffff :D
groetjes, irene

marith
Bead Designer
Berichten:883
Lid geworden op:di 12 apr 2005 14:21

Bericht door marith » di 26 apr 2005 18:52

heeeeeeeeel veel suc6, en tuuurlijk gaat het goed!! :wink:
xx
beadies, te leuk om te stoppen!! :P

Gebruikersavatar
Irene O.
Bead Interested
Berichten:146
Lid geworden op:zo 23 jan 2005 23:07
Locatie:amersfoort
Contacteer:

Bericht door Irene O. » wo 27 apr 2005 20:55

:shock: :shock: het is gebeurd hoor!!!! Bibber de bibber; wat was ik zenuwachtig. Zo Stom he?
Het is allemaal goed gegaan; waren leuke meiden en een hele aardige moeder. Maar toen ik thuis kwam had ik toch een beetje een naar gevoel..... Ik had niet duidelijk aan gegeven hoevele ze mochten maken... stom van mij. Sommigen bleven maar heel snel doorgaan en ik vond het moeilijk om te zeggen:stop. Maar na 3 armbandjes en een ketting, vond ik het wel genoeg. Toen maakte ik me ook zorgen over het aantal slotjes en met name de ringetjes; of ik er wel genoeg van bij me had.
Maar gelukkig elastiek draad van Sandra; dus hoppa knopen die handel!
Maar sommige slotjes waren erg moeizaam open te krijgen :oops: .
Maar het ergste ; er was ook een broertje van 8 bij en die had, hel schattig, een ketting voor zijn jarige oma gemaakt. Die had hij om en als laatste "verassing" had ik voor iedereen een cadeauzakje (van Serena). Dus hij wil de ketting voor om daarin doen. Maar hij had de ketting zelf om en zn moeder hielp hem met afdoen;....... valt zo die ketting uit elkaar!! :shock: :shock: :shock: Ik had hem niet goed vast gemaakt! Oh ik schaamde me kapot!! :oops: :oops: :oops: Ik ben ook zp druk geweest met die sluitinge; want dat wilde ik zelf doen...
Maar nu bekruipt me de hel tijd het gevoel; straks liggen al die kettingen uit elkaar!!!! :shock: :shock: Verschrikkelijk. Ik heb tegen moeder gezegd, dat als dat van de week weer gebeurd, ze rustig mag bellen wabt ik woon vlak bij. Ze was heel aardig en maakte er totaal niet zon probleem van als dat ik nu doe :roll: en zei "o joh, kn gebeuren en als het weer gebeurt probeer ik het zelf wel te maken.
Het was echt heel leuk, zeker voor een eerste keer, maar deze actie overheerst nu mn leuke gevoel. Snappen jullie me nog?
OIOk vond ik het heel moeilijk dat een aantal kinderne zo hebberig waren; wilden meteen 3 diddle hangers om daar een sleutelhanger van te maken!! Terwijl ik juist een sleutelhanger had gesloopt om daar hangers van te maken!! Dus heb ook gezegd tegen dat meisje dat ik dat niet wilde en als ze een echte sleutelhanger wilde hebben dat ze er dan maar 1 moest kopen!!

Sandra, mijn grote dank aan jouw kralen collectie; de chinese tekens maar ook hello kitty, de letters/ hartjes en bloemetjes (uit dat pakket)en niet te vergeten de voetbal kralen, waren een groot succes!
En ook Eelke bedankt, want ook jouw mooie kralen zijn gulzig gebruikt.

Dit was mn eerste keer, zeker niet de laatste, maar moet even de nare bijsmaak (die ik mezelf misschien te veel geef) even laten wegtrekken.
maar positief gezien: ik heb nu wel weer lekker geld voor nieuwe kralen!!!! :D :D

iedereen bedankt voor het meedenken en meeleven.
groetjes, irene

Gebruikersavatar
Zilabel
Bead Believer
Berichten:273
Lid geworden op:do 20 jan 2005 22:54
Locatie:Capelle aan den IJssel

Bericht door Zilabel » wo 27 apr 2005 21:03

Als ik het goed lees, is het volgens mij goed verlopen.
Heb zelf een keer tweemaal bij hetzelfde kind de armband laten
vallen. :oops: :oops: Tja, en kinderen zijn nu eenmaal hebberig.
gewoon gezellig corrigeren, vinden ze helemaal niet erg.

Zou voortaan wel beter afstemmen wat er precies gemaakt kan
worden. Als ik iets afspreek bevestig ik dit schriftelijk met de tekst:
rijgen van een ketting en indien er tijd over is kan men een
sleutelhanger of een armband maken. Dit werkt zeer goed.
Heb hier nog nooit commentaar op gehad.
De volgende workshop gaat vast steeds beter voor jou gevoel
En niet vergeten volgens mij hebt jij alle kinderen heel de middag beziggehouden!!!!

Gebruikersavatar
Madelief
Bead Chatter
Berichten:3625
Lid geworden op:do 27 mei 2004 12:26
Locatie:Mechelen - België

Bericht door Madelief » wo 27 apr 2005 21:49

Oh, het klinkt alsof jij het erger maakt dan het is hoor! Het is toch normaal dat als je zoiets voor het eerst doet, er dan dingen zijn waar je niet aan denkt. Volgende keer kan je er voor zorgen dat ze niet al je kralen opmaken door te zeggen dat ze maar één ketting mogen maken ofzo! En dat een ketting uiteen valt, tja, dat is het risico van het 'vak' zal ik maar zeggen! Ik zou ook me druk maken om al die dingen die niet goed zijn gelopen, maar denk aan wat er wel goed is gegaan en aan al die kinderen die blij naar huis zijn gegaan!

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 27 apr 2005 21:56

:) fijn dat je wat had aan die kralen.
en mensen veel laten maken, volgens mij maakt iedereen zo 'n fout wel in het begin. wel goed dat je er wat van zei toen ze veel hangers wilden gebruiken, de kinderen dachten er ook niet aan maar het kost jou wel geld.
en tja dat het losraakte...had ik ook 'n keer hoor. ;)

Gebruikersavatar
brides
Bead Dreamer
Berichten:677
Lid geworden op:vr 23 jan 2004 19:55
Locatie:hoensbroek
Contacteer:

Bericht door brides » wo 27 apr 2005 22:23

mischien een kleine tip maak voor de kinderen die draden klaar voor elk kind een ketting en armband en leg ze dna meteen in het begin uit bv van jullie krijgen 1 draad voor een ketting en 1 draad voor een armband laat ze kralen uit zoeken en dan 1 hanger per ketting is misschien een optie om niet te veel koste te maken want je moet er zelf ok iets aan over houden :wink:
groeten van brides

Miss B
Bead Brilliant
Berichten:2557
Lid geworden op:wo 13 okt 2004 16:19
Locatie:Friesland
Contacteer:

Bericht door Miss B » do 28 apr 2005 10:25

Pfoe! Is het dus toch wel goed gegaan! :D Voor een eerste keer heb je het volgens mij heel goed gedaan! :wink: Het lijkt me erg lastig idd als een meisje drie armbanden wil maken en drie hangertjes wil :roll: Dan zou ik het ook doen zoals Brides zegt.

Enne, tipje voor de slotjes: Ik doe op slotjes die niet zo goed willen een drupje smeerolie (hier op het forum gelezen :D ) als je nou van te voren alle slotjes smeert en uittest tot ze lekker soepel open en dicht gaan, is het handiger voor de kids en heb jij minder stress :P

Debby
Bead Lover
Berichten:446
Lid geworden op:do 28 aug 2003 10:33

kinderworkshop

Bericht door Debby » do 28 apr 2005 13:25

hallo

ja sommige kinderen weten niet van ophouden
bij mij maken ze sieraden doosjes waar ze allemaal dingen op mogen plakken, en voordat je het weet, plakken ze boel helemaal vol, ook van binnen..

voordat ze er aan beginnen, maak ik ze nu precies duidelijk wat de bedoeling is, en meestal gaat het dan goed :P

doeg
debby

Gesloten