tips voor kinderworkshop: met verslag van hoe het geweest is

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gebruikersavatar
Irene O.
Bead Interested
Berichten:146
Lid geworden op:zo 23 jan 2005 23:07
Locatie:amersfoort
Contacteer:
tips voor kinderworkshop: met verslag van hoe het geweest is

Bericht door Irene O. » wo 23 mar 2005 09:41

Hi allemaal,
ik ben nog even zwaar aan het twijfelen of ik een kinderworkshop zal gaan geven, voor een verjaardagspartijtje van meiden van 11 jaar.
Maar waar ik me vooral zorgen om maak is, ik heb maar 1 rijgbord, wat voor kralen (glas of kunstof?) wat voor technieken? (rijgen is eenvoudig, maar vinden ze dat dan wel leuk?) Wat voor een soort ketting vinden ze leuk? Hello kitty? Is denk al weer wat te kinderachtig? Nou, kortom :oops: , om alles maak ik me dus nog druk. Had al wel diverse verhalen binnen dit onderwerp gelezen en het viel me op dat iedereen gemiddeld rond de E10,- p.p. vraagt. Maar vragen jullie naast dat bedrag, dan ook nog meer, voor materiaal, oid?La sook al tips van gastenhanddoekjes gebruiken als rijgbord evt en van die ijsklontjes bakjes voor de kralen dat is idd handig! Als ik het ga doen, wil ik het daar doen en liever niet thuis.
pffffffffffffffffff, wat een vragen he?
:cry: wie wil mij een beetje helpen hiermee?
groetjes, irene
Laatst gewijzigd door Irene O. op wo 27 apr 2005 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 23 mar 2005 10:11

ik moet zo verder maar ik heb wel even snel een paar tips:
- de 10,- is meestal exclusief benodigdheden. ik deed het zo pas 15,- inclusief benodigdheden, is volgens mij wel redelijk goedkoop.
- hoe lang moet de workshop circa duren? als het 1 a 1,5 uur moet zijn kan je het beste rijgen doen. ik heb zo pas workshop bedelketting gedaan en dat was toch te lastig, het kettelen wilde niet goed lukken en sommige kinderen waren ook meer melig. dus ik zou zeker rijgen doen, dan kunnen ze lekker mooie kralen uitkiezen en hoef je geen technieken uit te leggen.
- hello kitty zou ik niet doen, ik dacht eerst dat het wel leuk zou zijn voor die leeftijd maar ik denk daar nu anders over.
- ik zou kijken wat het makkelijkst is, glazen of plastic kralen, volgens mij zijn beiden wel ok. wat wel heel makkelijk voor je zou zijn, is gewoon meerdere mixen kopen, en dan bv 250 gram per kleur. dan hebben ze meteen heel veel keus qua kleur en vorm en hoef jij niet al te veel geld te investeren. dan leg je de mix in een grote bak en kiezen ze zelf mooie kralen uit. zo doe ik het de laatste tijd ook bij wire workshops en dat bevalt goed, ik legde tot dusver ook kralen los per kleur erbij maar ze gebruikten alleen maar de mixen.
- je hebt niet genoeg rijgborden...anders koop je 'n speciale stofje waar de kralen niet vanaf zullen glijden? dat is niet zo duur en dan rollen de kralen tenminste niet weg.

enneh, dit is zeker de 1ste keer? als je er onzeker over bent kan je het anders misschien zeggen, dan weten zij het alvast en dan kan jij je minder zenuwachtig maken, want ze zijn dan toch al 'gewaarschuwd' dat het voor jou de 1ste keer is. en meestal kan er maar weinig fout gaan hoor, zolang je maar niets vergeten bent en het niet te moeilijk maak. ;)

succes! :)

Gebruikersavatar
100%Kraal
Bead Intelligent
Berichten:1379
Lid geworden op:vr 03 sep 2004 09:37
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » wo 23 mar 2005 11:27

Als je bang bent dat "gewoon" rijgen te simpel is kan je misschien ook zo'n soort ketting met ze rijgen, maar dan natuurlijk wel simpler (bijv. 1 grote kralen, 1 rocailles, 1 veter):


(oh ja deze is van Markraal, ik was zo vrij om het plaatje te "misbruiken", maar ja dat krijg je als je zulke mooie kettingen maakt :wink: )
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

nathalie_25
Bead Designer
Berichten:932
Lid geworden op:za 31 jan 2004 15:15
Locatie:Obdam
Contacteer:

Bericht door nathalie_25 » wo 23 mar 2005 17:09

Ik vind dat je het voor een kinderfeestje niet te duur moet maken en daarom kost het bij mij 10 euro per kind en daar zit alles dan in. Wat ik doe is twee voorbeelden maken, en van elke ketting maak ik complete zakjes waar alles in zit wat ze nodig hebben. Ze kunnen dan uit die twee kiezen, en uiteraard hoeven ze het niet na te maken maar kunnen ze ook met de kralen die ze krijgen zelf wat maken.
Mijn ervaringen tot nu toe zijn goed, sommige maken het precies na en sommige gaan zelf aan de slag. Ik doe wel altijd rijgen. Meestal duurt het een uurtje of anderhalf uur. Net mooi, want vaak zijn kinderen het na die tijd wel weer zat.

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » wo 23 mar 2005 17:22

Hoi,

Ik heb 1 keer een kinderfeestje gedaan, voor mijn overbuurmeisje..(groep 5) en dat ging erg leuk! omdat het iemand is die ik goed ken, heb ik verder geen winst gemaakt was gewoon de eerste keer en leuk om uit te proberen.. ik kwam op ong. 1,50 per kind dit was voor een spiraal ketting en armband.. Natuurlijk moet je wel meer vragen ;-) maar dit was ik kwijt per kind ong. ik had veel plastic kralen parelkraaltjes, de facet van sandra waren ze gek op!!! en verder de bloemetjes van sandra vonden ze ook erg leuk! en gewoon allerlei soorten plastic kralen.. en ook glazen kleine cat eye kraaltjes. voor iedere smaak wel iets ;-)
En ze vonden het echt super om te doen. Ik heb heel veel soorten kralen mee genomen en dat vonden ze het leukste gewoon kijken en kiezen.. (ben je zo al een half uur mee kwijt!) iedereen kreeg een bakje daar konden ze kralen in doen. dan had ik hangertjes gemaakt van allerlei soorten kralen. en als ze dat leuk vonden konden ze die ook kiezen. en dan had ik in het midden van de spiraal een streepje gezet met watervaste stift.. zodat ze wisten van ik rijg tot daar dan het hangertje en danweer verder rijgen.. Ik draaide dan het oogje eraan.. en dan om doen ;-) en in de spiegel kijken.. toen nog een armband en iedereen had een mooi setje. ze hebben zich prima vermaakt!

Ik doe nu altijd hobbyclubjes op school en dat is van groep 5 tot en met 8. alle leeftijden dus. wat de kinderen dan erg leuk vinden om te doen is een knoop/springketting maar daar zijn ze wel 2 uur mee bezig ong. dus das best veel werk. verder vinden ze een zwevende ketting erg leuk! gewoon met knijpkralen. en dat lukt de meeste binnen een uur en dan ook nog zelf slotje aanzetten, dat vonden ze helemaal geweldig.. !! (tuurlijk wel even controleren) Ik gaf de kinderen dan een korte uitleg tekende op bord wat de bedoeling was. knijpkr-kraalkraal-knijpkraal en dan weer een knijpkraal en dan weer kraal ;-) enz.. en dan snapten de meesten het al en gingen aan de slag sommige op gevoel andere met patroon en lineaal... en bij diegenen die het niet snapten ging ik erbij zitten en helpen kijken.. lukte prima!! Er was er zelfs 1 die ondertussen een rap ging maken over knijpkraaltjes ;-) die vond dat zon leuk woord.. knijpkraal ;-) haha erg gezellig dus..
Ik gebruik ook geen rijgborden maar gewoon een A4 vel over de lengte gehalveerd. dan dubbel gevouwen en dan nog weer terug gevouwen ..(kan het niet goed uitleggen maar je krijgt dan een gootje wat blijft staan) hierop leggen ze de kralen als ze een patroon willen rijgen.

Succes!! Ik hoop dat je er wat aan hebt, en anders mail je maar als je vragen hebt!!
Groetjes Eelke

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » wo 23 mar 2005 19:17

Ik heb voor die leeftijd meiden een ketting laten haken kosten 7,50 incl.
foto's van de resultaten vind je op mijn site...

eerst kijk je of alle meisjes kunnehaken gewoon op wol.. dan laten rijgen en vervolgens haken.. je bent wel snel 2,5 uur bezig....
Liefs
Linda

Gebruikersavatar
Irene O.
Bead Interested
Berichten:146
Lid geworden op:zo 23 jan 2005 23:07
Locatie:amersfoort
Contacteer:

Bericht door Irene O. » do 24 mar 2005 21:36

Bedankt allemaal voor de tips!!! :lol: Ik kan dus "gewoon" werken met kunstof kralen? Ik heb nog geen bevestiging van de moeder in kwestie, dus nog maar even afwachten of het wel doorgaat, maar als dat zo is, horen jullie me zeker weer! :shock: :oops: :lol: :lol:
groetjes, irene

Gebruikersavatar
Irene O.
Bead Interested
Berichten:146
Lid geworden op:zo 23 jan 2005 23:07
Locatie:amersfoort
Contacteer:

Bericht door Irene O. » vr 25 mar 2005 10:31

:shock: :shock: :shock: het gaat door!!!!!!!!!!!!!! nagelbijten
Om hoeveel kinderen weet ik nog niet, maar dat hoor ik straks. Ze wil ongeveer 2 uur? Is dat te doen voor rijgen? Of is dat te lang? Nou ja, snelle kinderen kunnen misschien dan een armband erbij maken? ohhhhhhhhhhhhhhhh, wat ben ik nu al zenuwachtig en het is pas eind april!!!!!!!! Mijn eerste workshop!!!!!!!!!!!!!!

groetjes, een zenuwachtige Irene

Gebruikersavatar
Zilabel
Bead Believer
Berichten:273
Lid geworden op:do 20 jan 2005 22:54
Locatie:Capelle aan den IJssel

Bericht door Zilabel » vr 25 mar 2005 10:40

Veel succes. Geef zelf ook regelmatig kinderworkshops. Is echt heel leuk. De meisjes (soms ook jongens) zijn altijd zeer enthousiast en ik laat ze een ketting maken. En aan het eind komt hier dan een Diddl, Diddlina of een Pimboli aan te hangen. Verder mogen zij daarna kiezen of een armband of een sleutelhanger te maken. Voor de snelle kinderen heb ik altijd nog kleurplaten en stiften. Werkt altijd prima. Zou dan vooral Diddl en aanverwanten kleurplaten kiezen, is helemaal hot.

Hoor graag hoe het is geweest.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 25 mar 2005 12:28

fijn voor je! veel succes!
ik denk als je doet wat kralenenquete aanraadde je die 2 uren heel makkelijk redt, dat het dan eerder krap wordt. je kan anders ook ketting en armband doen, dan red je het ook wel volgens mij. ze moeten sowieso vaak even wachten omdat meestal de workshopgever de slotjes bevestigt.
succes!

Gebruikersavatar
Zilabel
Bead Believer
Berichten:273
Lid geworden op:do 20 jan 2005 22:54
Locatie:Capelle aan den IJssel

Bericht door Zilabel » vr 25 mar 2005 23:41

Sorry las het bericht vanochtend snel op mijn werk. Lees het nu nog een keer en mijn ideetje lijkt mij niet geheel juist voor meisjes van elf jaar. :oops: :oops: :oops:

Gebruikersavatar
Irene O.
Bead Interested
Berichten:146
Lid geworden op:zo 23 jan 2005 23:07
Locatie:amersfoort
Contacteer:

Bericht door Irene O. » do 31 mar 2005 22:03

:shock: het gaat er dan echt van komen; 27 april is de dag dat mn eerste workshop gaat plaats vinden. Het zijn 5 meiden van 11. Voor hen heb ik zo'n beetje wel genoeg materiaal ( :D lang leve creadream) Maar nu is er misschien ook een broertje van 8 jaar bij die misschien mee wil doen :shock: :shock: ; wat moet ik daarvoor in huis halen?
iemand daar tips voor? voor een stoere jongens ketting?
helllllllllllllllllllllllllp.
groetjes, irene

Gebruikersavatar
Madelief
Bead Chatter
Berichten:3625
Lid geworden op:do 27 mei 2004 12:26
Locatie:Mechelen - België

Bericht door Madelief » do 31 mar 2005 22:20

Daar zijn ook al regelmatig topics over gestart hoor, mss eens zoeken! (sorry, als het niet zo laat was gaf ik je enkele tips maar ik ben te moe :ZZ: )

Gebruikersavatar
klavertje
Bead Professional
Berichten:1608
Lid geworden op:ma 28 mar 2005 19:26
Locatie:België-Zemst
Contacteer:

Bericht door klavertje » vr 01 apr 2005 09:32

hallo, ik ben maar twaalf jaar dus maar een jaartje ouder dan de kinderen voor wie jij een workshop wil geven. ik vind rijgen leuk maar dan wel als het speciale patronen zijn en kleine pareltjes. voor een workshop zou ik nu niet meteen de moeilijkste patronen uitkiezen en ook niet de kleinste en de duurste pareltjes want meestal kan je er mooie vinden die niet duur zijn en je ziet (bijna) niet dat ze eigenlijk niet zo mooi zijn.

snap je het een beetje? ik kan je met de rest van je vragen nog niet helpen want ik ben nog maar een amateur :oops: ik hoop dat je aan mijn uitlegje iets gehad hebt.
creatief saxofonistje ;)

Gebruikersavatar
Mieke
Bead Intelligent
Berichten:1307
Lid geworden op:za 24 apr 2004 09:40
Contacteer:

Bericht door Mieke » za 09 apr 2005 20:53

Ik las dat je geen kralenbord hebt, wat ik soms ook gebruik is een rieten placemat (evt met een stoffen randje). Daar blijven de kralen ook goed op liggen. Dit is trouwens een tip die ik heb geleerd op de vorige kralenmeeting, waarvoor dank :D
Groetjes en kraalplezier van Mieke

Gesloten