onprettig gevoel na workshop

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gebruikersavatar
juliet
Bead Dreamer
Berichten:547
Lid geworden op:ma 03 mei 2004 18:10
Locatie:Hoogeveen
Contacteer:
onprettig gevoel na workshop

Bericht door juliet » ma 21 mar 2005 23:42

Ik heb vanavond een workshop gehad en zit nu echt met een kater (en heb alleen maar water gedronken)
Wat er precies mis ging weet ik niet maar het was niet leuk vond ik. Er waren 5 meiden ,waarvan 1 vrijdag en workshop in een winkel had gehad. Ze had een ketting met jasseron gemaakt en dit had ik niet. En drie dames wilden zo'n keting maken. Minpunt voor mij (zo voelde het). Vervolgens wilden ze allemaal ! gaan haken en bleken ze geen van allen te kunnen haken. HELP! Ook kozen ze allemaal dezelfde kleuren uit. Het werd me wit en roze voor de ogen. Het ging dus helemaal niet of te wel heel erg stroef. Ik heb m'n stinkende best gedaan om er iets leuks van te maken en daar zijn ze ook allemaal wel mee naar huis gegaan. Maar ik zit nu met een rotgevoel. aargh
Herkennen jullie dit ? Hebben jullie dit ook wel eens gehad ?
Ik neem een borrel en ga dan maar slapen, morgen heb ik een workshop bij de plattelandsvrouwen. Vol goede moed ga ik daar weer heen.
groetjes
Talent is een aangeboren geluk,
maar het is ook een talent om dat te gebruiken.

Gebruikersavatar
Mandy
Bead Believer
Berichten:255
Lid geworden op:za 29 jan 2005 15:59
Locatie:Oss
Contacteer:

Bericht door Mandy » di 22 mar 2005 08:10

Hai Juliet...

Misschien kun je van tevoren vragen wat de groep wil maken en dat inkopen? Of wat ik zelf altijd deed: heel duidelijk aangeven op welke datum welke techniek aan bod kwam en met welk sieraad de dames naar huis zouden gaan. Zo waren er op dat gebied geen verrassingen.

Het enige probleem dat ik wel eens tegenkwam, was dat sommige dames alleen maar de hele mooi, grote en dure kralen eruit wilden pikken en dat was niet de bedoeling. Ik probeerde altijd een sieraad te verzinnen waarin zowel heel eenvoudige kralen als wat specialere kralen een plekje vonden. Om het voor mijzelf en voor hen als ze er later mee door zouden gaan ook betaalbaar te houden. Als er dan toch weer zo'n tante was geweest en ik had er dan toch te weinig op ingegrepen, dan had ik ook altijd zo'n kater.

Maar goed, soms heb je gewoon zo'n groep waar het niet echt mee wil lukken...da's ongelooflijk jammer. Ik heb die ervaring met name met dames die komen voor een vrijgezellenfeestje. Die kwamen dan een workshop doen met het idee dat mijn hele huis hier ook in feeststemming was en waren dan doodmelig. Op zich niet erg, maar echt gewerkt werd er vaak niet en er kwamen dan ook wel eens botte opmerkingen als ze bijvoorbeeld geen kralen in die en die groen konden vinden, bijvoorbeeld...terwijl er voor duizenden euro's kralen op tafel stonden.

Ach ja...laat ze lekker...gewoon doorgaan...komt vast wel weer een leuke groep achteraan!!!
Groetjes, Mandy

~~~~~~~~~~~~

A wee bit of art a day for sanity to stay!

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 22 mar 2005 08:51

anders spreek je de volgende keer vantevoren 1 techniek af?
of ze hebben keuze uit maximaal 1 a 3 technieken, en dan zorg je dat je uitleg daarover op papier heb.
want mensen snappen het nooit in 1x, volgens mij moet je altijd wel ook nog per persoon wat uitleggen en als je meerdere technieken doe moet je steeds uitschakelen. als je 1 techniek doe, kan je gewoon meerdere keren demonstreren aan allen tegelijk. en als je techniek al heb afgesproken, weet je ook zeker dat je alles wat je nodig heb mee kan nemen, waardoor je je daar ook zekerder over voelt.

toevallig heb ik gisteren ook een workshop gegeven,voor het eerst aan 10-jarigen. ik had bedelketting voorgesteld omdat ik heel lastig vond te schatten wat 10-jarigen kunnen, maar het was blijkbaar toch wel lastig voor ze. halverwege dacht ik wel 'help dit wordt niets!', want ik bleef maar heen-en-weer-rennen van kind naar kind, en sommigen waren ook heel irritant druk. maar gelukig is het uiteindelijk toch gelukt, hoewel de workshop circa 1,5 uur lang duurde dan gepland. :lol: ;) oh wat was ik moe gisteravond, van die drukke kinderen. hoewel er ook 2 hele lieve rustige meisjes waren, nl de jarige en 1 vriendinnetje, goh wat waren die lief. :) de vriendinnetje ging zelfs helpen opruimen. :)

nathalie_25
Bead Designer
Berichten:932
Lid geworden op:za 31 jan 2004 15:15
Locatie:Obdam
Contacteer:

Bericht door nathalie_25 » di 22 mar 2005 12:45

Jammer joh dat het zo ging :(. Ik heb het een keertje gehad in het begin dat ik workshops gaf, dat ineens degene voor wie het vrijgezellenfeestje was een heupketting wou maken. Nú zou ik dat echt niet toelaten zonder met degene met wie ik de workshop heb afgesproken te overleggen voor extra betaling, want het kost je natuurlijk 3 x zoveel kralen!
Toen was ik eigenlijk een beetje verbouwereerd dat ze dat vroeg dat ik zei dat het goed was, en ik baalde als een stekker achteraf. Vond het echt stom van mezelf dat ik er niks van had gezegd. Maar goed, een tijdje later kreeg ik weer een workshop via die groep, dus dat maakte het wel weer een beetje goed :wink:.

Gebruikersavatar
100%Kraal
Bead Intelligent
Berichten:1379
Lid geworden op:vr 03 sep 2004 09:37
Locatie:Amsterdam
Contacteer:

Bericht door 100%Kraal » di 22 mar 2005 13:35

Idd heel erg jammer...
Je merkt wel vaker dat mensen denken dat ze alles mogen doen zo gauw ze ergens voor betalen, en dan misdragen ze zich vaak vreselijk...

Juliet: ik denk dat de tips die de anderen hebben gegeven idd wel eens zouden kunnen helpen met dit soort situaties, volgende keer beter, toch? Afbeelding

Sandra: Tja 10jarige kinderen kunnen soms idd best lastig zijn. Helemaal als het heen feestje is en ze zijn met meerderen: dan steken ze elkaar aan van "lastigheid". Dan zijn het gewoon AANDACHTSZUIGERS! Toch leuk dat er ook een aantal leuke meiden tussen zaten, dat geeft weer hoop voor de toekomst, toch?

Nathalie: tja zoals ik al zei: mensen denken dat ze alles mogen doen zo gauw ze ergens voor betalen... ik weet zeker dat je er de volgende keer beter op voorbereidt bent en er beter mee om kunt gaan, dus succes
-xxx-
Dagmar
Bedenk steeds dat je uniek bent, net als iedereen!

Gebruikersavatar
juliet
Bead Dreamer
Berichten:547
Lid geworden op:ma 03 mei 2004 18:10
Locatie:Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door juliet » di 22 mar 2005 18:00

Het was niet m'n eerste workshop en ik pak het altijd zo aan. En naar mijn idee loopt het altijd soepel en is er in overleg veel mogelijk. En materialen waren er genoeg. Maar als ze beslist een ketting met jasseron hadden willen maken hadden ze me dit beter kunnen laten weten dan had ik erop in kunnen springen. Maar zomaar verwachten dat alles wat je in je hoofd hebt ook mogelijk is , is natuurlijk niet zo handig. En als je dan ook nog voor een techniek kiest die je absoluut niet beheerst is al helemaal niet handig. In tegenstelling tot de kinderen op Sandra's workshop waren deze meiden heel stil en serieus en kreeg ik er niet echt contact mee. Maar vanavond ga ik voor een nieuwe kans.
En dank voor jullie tips. dank2
groetjes
Talent is een aangeboren geluk,
maar het is ook een talent om dat te gebruiken.

gootje
Bead Intelligent
Berichten:1392
Lid geworden op:do 05 feb 2004 21:37
Locatie:nijmegen

Bericht door gootje » di 22 mar 2005 18:49

gatsie...vervelend dat je er zo'n kater aan overgehouden hebt :cry:
ik hoop dat je vanavond een gezellige avond hebt :D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
groetjes gootje

Gebruikersavatar
Jolanda Y
Bead Dreamer
Berichten:687
Lid geworden op:za 19 jun 2004 19:51
Locatie:Deinum
Contacteer:

Bericht door Jolanda Y » di 22 mar 2005 21:35

Okee, hou jullie vast, ik heb eenmaal een heel vervelende workshop mee gemaakt, het was al vervelend voordat de workshop begon.
Het huis waar het was lag nogal afgelegen, ik moest even zoeken waar het was, en toen ik uitstapte om het huisnummer te bekijken dacht ik eerst te zien dat ze binnen leuk aan het stoeien waren. Niet dus, de heer des huizes was woedend, vloeken, tieren, ik kon het buiten allemaal horen, ze stonden ook nog in een sterk verlichte kamer, terwijl het buiten donker was en ze mij dus niet zagen. Meneer was mevrouw en dochter vreselijk aan het behandelen, slaan etc. Ik stond te shaken op mijn benen, was echt aan het ijsberen wat ik doen moest. Net toen mijn mobieltje vergeten natuurlijk, en had geen adres achtergelaten waar ik was (doe ik nu dus wel altijd). Na een paar minuten leek het wat rustiger, kon ze ook niet meer zien. Toen heb ik maar eens aangebeld, deed mevrouw heel gezellig open, lachend en vriendelijk. Had ik het allemaal niet gezien dan had ik niet geloofd dat er net iets heel akeligs gebeurd was.
De workshop liep ook nog eens uit, we hadden afgesproken tot 22.00 uur, het werd ruim 23.00 uur. Een paar pubermeisjes waren erg langzaam, steeds maar weer opnieuw beginnen, en mevrouw zei; we stoppen natuurlijk pas als alles klaar is. Dat is natuurlijk logisch, maar om nu ruim 3 uren te doen over een ketting die alleen maar geregen hoefde te worden vind ik ook iets overdreven. Bovendien haalde mevrouw het onderste uit de kan, op een vervelende manier waarop ik niet de vinger kon leggen. Meneer kwam ook nog even gezellig langs om te kijken hoe het ging.
Walgelijk, wat een poppekast, was er eigenlijk best ziek van. Was superblij toen ik eindelijk naar huis kon.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 22 mar 2005 22:31

jeetje eng zeg....pff dapper dat je toch nog aanbelde....werden ze dus ook geslagen? ik vraag me af of je dat soort dingen niet ergens stiekem kan melden...
en wat betreft onderste uit de kan halen en tijd wat uitloopt: volgens mij maakt iedereen dat weleens mee. ;) hoewel ik dat uitbuiten gelukkig nog niet heb gehad....de workshop gisteren liep wel uit maar ze waren heel aardig, als ik 'n zeur was geweest had ik al eerder weggekund....nu ging ik aan dat hele lieve meisje nog eens precies uitleggen hoe het moest. :lol:

Gebruikersavatar
Jolanda Y
Bead Dreamer
Berichten:687
Lid geworden op:za 19 jun 2004 19:51
Locatie:Deinum
Contacteer:

Bericht door Jolanda Y » di 22 mar 2005 22:37

Tja, ik heb ook nog bedacht of ik er iets mee moest, maar de dame had een overduidelijke houding van; hier is niets gebeurd..............heb het er dus maar bij gelaten.
En wat dat uitlopen betreft, normaal vind ik dat niet zo erg, meestal is het erg gezellig, dan let ik zelf ook niet zo op de tijd. Maar hier was alles gewoon onprettig, bovendien had ik oppas omdat manlief weer op zee zat. Nouja, deze workshop vergeet ik liever snel, hoewel ik er toch nog regelmatig aan moet denken. Voor de rest heb ik eigenlijk alleen heel plezierige workshops, waaraan ik zelf ook veel lol beleef.

Gebruikersavatar
juliet
Bead Dreamer
Berichten:547
Lid geworden op:ma 03 mei 2004 18:10
Locatie:Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door juliet » wo 23 mar 2005 00:10

Zo hoort het dus, vind ik ook Jolanda, een prettige verlopen workshop waar je zelf ook plezier aan beleeft. Ik ben het helemaal met je eens. Vanavond is prima verlopen, 14 dames, en allemaal heel verschillende mooie kettingen gemaakt. De sfeer was goed en men ging heel tevreden de deur uit. Lekker gevoel geeft dat, in tegenstelling tot gisteravond.

Wat een eng verhaal van jou Jolanda, ik weet niet of ik aan had durven bellen en dan doen alsof er niks aan de hand is. Knap hoor dat je doorgezet hebt.
groetjes
Talent is een aangeboren geluk,
maar het is ook een talent om dat te gebruiken.

nathalie_25
Bead Designer
Berichten:932
Lid geworden op:za 31 jan 2004 15:15
Locatie:Obdam
Contacteer:

Bericht door nathalie_25 » wo 23 mar 2005 07:54

Toch vind ik het jammer dat je er niks mee heb gedaan Jolanda, vooral omdat de dochter ook geslagen werd. Zo'n kind kan er ook niks aan doen (niet dat de moeder er wel wat aan kan doen hoor) dus ik had wel de politie gebeld, of die er wat mee doen is een tweede natuurlijk :cry: .

Gebruikersavatar
Jolanda Y
Bead Dreamer
Berichten:687
Lid geworden op:za 19 jun 2004 19:51
Locatie:Deinum
Contacteer:

Bericht door Jolanda Y » wo 23 mar 2005 09:42

Die dochter was ook 18+, en ik voelde het heel erg op een inbreuk op hun privacy. Aan de workshop deden ook twee vriendinnen van de moeder en twee vriendinnen van de dochter mee. Niet dat die het gezien hebben, maar ik hoop dat ze met hun dit soort zaken bespreekt.
Al met al was mijn gevoel van dat ze het me niet in dank af zouden nemen als ik de politie zou bellen, sterker dan het gevoel dat ik actie moest ondernemen.

nathalie_25
Bead Designer
Berichten:932
Lid geworden op:za 31 jan 2004 15:15
Locatie:Obdam
Contacteer:

Bericht door nathalie_25 » wo 23 mar 2005 13:33

Jolanda Y schreef:Die dochter was ook 18+, en ik voelde het heel erg op een inbreuk op hun privacy. Aan de workshop deden ook twee vriendinnen van de moeder en twee vriendinnen van de dochter mee. Niet dat die het gezien hebben, maar ik hoop dat ze met hun dit soort zaken bespreekt.
Al met al was mijn gevoel van dat ze het me niet in dank af zouden nemen als ik de politie zou bellen, sterker dan het gevoel dat ik actie moest ondernemen.
Je moet ook naar je gevoel luisteren hoor! Ik wist niet dat de dochter al zo oud was, had het weer een ander verhaal gevonden als het echt een jong meisje was. Hoewel het vreselijk blijft hoor :(.

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » wo 23 mar 2005 13:52

Mijn tante is 25 jaar lang in elkaar geslagen door haar man... Je kunt pas iets voor iemand doen als ze het zelf ook willen. Want toen bij haar de knop om ging is ze (met hulp van familie en vrienden) pas weggegaan.

Gesloten