wie kan me helpen?

Alle tips over producten die niet met kosten besparen te maken heeft kun je hier kwijt.
Gesloten
suus
Bead Discoverer
Berichten:38
Lid geworden op:zo 31 okt 2004 12:19
Locatie:houten
wie kan me helpen?

Bericht door suus » ma 07 feb 2005 20:43

Ik ben sinds kort bezig met swarovski. Wat een rotwerk dat plakken, maar vind zulke kettingen heeel erg mooi. Hoe doen jullie dat met het plakken. Als je bv een 2 mm steentje wil plakken dan heb je maar een klein vlakje, bij mij wordt dat zo`n zootje. Overal lijm.......hoe doen jullie dat?
groeten susanne

Gebruikersavatar
Fleur
Bead Producer
Berichten:1024
Lid geworden op:zo 06 apr 2003 12:27
Locatie:Deventer
Contacteer:

Bericht door Fleur » ma 07 feb 2005 20:49

Als ik hele kleine oppervlaktes moet beplakken doe ik eerst wat lijm aan een sat?prikker en smeer daarmee de lijm op het ornament...
Ik ben ook nog niet zo lang bezig en vind vooral die hele kleine steentjes erg moeilijk en priegelig :roll:
Ik heb nu bij de kwast een pincet gekocht met een vergrootglas eraan, heb 'm nog niet uitgeprobeerd, maar het leek me wel makkelijk :wink:
Afbeelding Groetjes Marije

suus
Bead Discoverer
Berichten:38
Lid geworden op:zo 31 okt 2004 12:19
Locatie:houten

Bericht door suus » ma 07 feb 2005 20:55

Ben ook bezig geweest met een sate prikker en pincet. Pincet werkt goed alleen alle lijm blijft aan de sateprikker plakken! :?
Andere tips?
Een vergrootglas lijkt me ook erg handig.

groeten susanne

Gebruikersavatar
patericia
Bead Dreamer
Berichten:709
Lid geworden op:ma 18 okt 2004 18:47
Locatie:Rozenburg zh

Bericht door patericia » ma 07 feb 2005 21:11

Je moet er even de "feeling" voor krijgen maar over een tijdje zal je zien dat het een stuk beter gaat :)

Verder misschien een tip: goed je sate prikker rond blijven draaien. Werkt bij mij altijd goed en er blijft niet zoveel lijm op achter.

Irene van der Maas
Bead Producer
Berichten:1166
Lid geworden op:wo 09 jul 2003 06:26
Locatie:Voorschoten
Contacteer:

Bericht door Irene van der Maas » vr 29 apr 2005 12:54

Het vergt wel even oefening:

Je ornament plat op de tafel leggen, lijm direct uit de tube erop spuiten en de tube direct wegtrekken van het ornament. Eventuele draden meteen weghalen met je hand.
En dan gebruik ik zelf een lange, spitse tang om de steentjes in de lijm te laten vallen. Even aandrukken, restanten lijm weghalen met je vinger en klaar!!!
Irene
Irene van der Maas

Gebruikersavatar
Britt
Bead Lover
Berichten:444
Lid geworden op:vr 14 jan 2005 12:39

Bericht door Britt » vr 29 apr 2005 13:43

ik doe altijd een drupje lijm op de plaats waar ik wil plakken en pak daarna met mijn wijsvinger het plaksteentje op en laat hem op zijn plaats vallen.
ik duw dus met mijn wijsvinger op de kristal die met het gekleurde glas naar boven licht en dan blijft ie plakken aan je vinger, met de nagel van mijn duim geef ik hem een zetje en dan valt ie op zijn plaats.
en duw het dan een beetje aan .
:D

Marlies
Bead Intelligent
Berichten:1321
Lid geworden op:vr 07 feb 2003 13:36
Locatie:Oss
Contacteer:

Bericht door Marlies » vr 29 apr 2005 13:53

Ik gebruik ook meestal een satéprikker!
Veel liefs,
Marlies

Frambiej
Bead Dreamer
Berichten:685
Lid geworden op:ma 18 apr 2005 18:13
Locatie:Bemmel

Bericht door Frambiej » vr 29 apr 2005 16:27

Ik doe (bij steentjes van 2 of 3 mm tenminste) eerst lijm in alle gaatjes en dan steek ik de punt van mn pincet in de lijm, zo kan je de steentjes heel makkelijk oppakken en zodra je ze op de juiste plek hebt blijven ze daar in hangen. na afloop zie je er niks van :D
Groetjes

Gebruikersavatar
De plastic kralendoos
Bead Discoverer
Berichten:48
Lid geworden op:ma 29 dec 2003 11:23

Bericht door De plastic kralendoos » wo 04 mei 2005 21:32

Ik volg de werkwijze van Britt. Om de lijm op de goede plaats te krijgen gebruik ik een rubberen penseeltje. Dat werkt prettiger dan een harde satéprikker. Overigens gebruik ik een 2-componentenlijm van UHU. Dan heb je nog 2 uur de tijd om je steentjes eventueel te verplaatsen.

groetjes, cathelijne

1001 Beads Per Minute

Gesloten