Lint bevestigen aan je ketting

Alle tips over producten die niet met kosten besparen te maken heeft kun je hier kwijt.
Gesloten
nessy
Bead Lover
Contacteer:
Lint bevestigen aan je ketting

Bericht door nessy » ma 20 dec 2004 21:49

Hallo allemaal :D ,

Ik zou voor een kerstketting graag een keer met satijnband of lint werken (zilverkleurig), maar weet dan niet goed hoe ik dat het beste kan vast maken. De ketting is geketteld (de Dolce Luna onderdelen :lol: ).
Ik weet dat er van die speciale lange klemmetjes zijn, net zoiets als voor veters. Maar blijft dit goed zitten??? Zou het zonden vinden als mijn ketting tijdens het kerstdiner in mn bord zou vallen :wink:

Alvast bedankt voor de tips!!
Greetz Nessy

miekel
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door miekel » ma 20 dec 2004 22:59

Ik heb weleens kleine veterklemmetjes gebruikt, desnoods wat lijm erbij :wink:
Groetjes, Annemieke

Afbeelding

Zus
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door Zus » ma 20 dec 2004 23:40

Ik heb ook kleine veterklemmetjes gebruikt bij de ketting die laatst heb laten zien.
Groetjes, Zus

bibi
Bead Believer

Bericht door bibi » di 21 dec 2004 08:15

Je kunt ook de wat bredere klemmen gebruiken, dan rimpelt het band niet zo.
Groetjes Bibi

nessy
Bead Lover
Contacteer:

Bericht door nessy » di 21 dec 2004 12:06

miekel schreef:Ik heb weleens kleine veterklemmetjes gebruikt, desnoods wat lijm erbij :wink:
Bij satijnband kan dit dus wel? Kreeg namelijk bij veters de tip om er g??n lijm op te gebruiken. De veter ging los bij het kadootje voor mn vriendin, beetje lullig maja... Er werd gezegd dat dit misschien kwam door de lijm, dat de veter dan iets krimpt en een hard laagje krijgt, waardoor ie uit het klemmetje kan glippen... :?

Dilemma's weer dus... :wink:
Greetz Nessy

Miss B
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Miss B » di 21 dec 2004 13:51

Lint wordt ook hard als je er lijm op doet. Dus dan zou je denk ik het beste in een klein veterklemmetje en heel goed dichtknijpen. En je zou van die klemmetjes met zo'n weerhaakje kunnen gebruiken. Dat haakje houdt het tegen waardoor het er niet uitglijdt.

Groetjes Baukje

N
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door N » di 21 dec 2004 22:55

Ik gebruik ook wel eens satijnband en het blijft goed zitten hoor!
Ik pak dan een smal veterklemmetje (voor 1 veter) en doe eerst over het einde van het satijn (wat in het klemmetje komt), met sterk garen omwinden, dan wordt t wat dikker en ronder en past t klemmetje precies. (evt. wat lijm tussen garen en klemmetje).
Veel succes!
Groetjes, Nicole.

Serena
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Serena » do 13 jan 2005 00:00

even wat anders,
ik vraag me dus wel eens af hoe dat lint eruit gaat zien als je een ketting een tijdje (heftig zwetend in de disco) hebt gedragen...wordt het niet vies? :?
het staat wel leuk enzo, maar ik ben bang dat het vies wordt dus heb ik het nog nooit willen gebruiken, wat is jullie ervaring hiemee?

groetjes Serena

N
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door N » do 13 jan 2005 09:58

Ik merk wel dat veters (suede) in een lichte kleur na een tijdje een beetje groezelig worden (maar alleen als je ze elke dag draagt ofzo), donkere veters en lint heb ik nog niet meegemaakt dat het niet mooi meer is, maar je kunt natuurlijk altijd je veter of lint nog vervangen. :)
Groetjes, Nicole.

Gesloten