Verschillende maten rocailles

Alle tips over producten die niet met kosten besparen te maken heeft kun je hier kwijt.
Gesloten
Gebruikersavatar
Carine
Bead Interested
Berichten:190
Lid geworden op:za 20 mar 2010 14:34
Contacteer:
Verschillende maten rocailles

Bericht door Carine » vr 01 feb 2013 19:24

Vanmiddag - met het maken van foto's van mijn sieraden - heb ik uit gekkigheid wat kralen op de macro gezet om te gebruiken als achtergrondfoto op facebook. Het is een heel leuk effect geworden

Voor de beginners onder ons misschien wel handig, dus vandaar dat ik hem hier ook plaats.

Van links naar rechts is:
Charlotte maat 15/0 - rocaille maat 15/0 - rocaille maat 11/0 (Miyuki) - iets grotere rocaille maat 11/0 (Toho) - rocaille maat 8, Merkloze rocaille (ook gekocht als maat 8, maar is duidelijk groter).

Nu moet ik er wel bij zeggen dat deze keer de miyuki 11/0 ietsjes kleiner is, maar dat dit net zo goed andersom had kunnen zijn. Mijn ervaring tot nu toe is dat vooral de kleur en de soort afwerking bepalend is voor de grootte.

Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Verschillende maten rocailles

Bericht door Sandra » vr 01 feb 2013 20:03

foto is goed gelukt :) maakt het goed duidelijk.
toevallig gebeurd het best weleens dat klanten maat 11/0 kopen en willen ruilen voor 8/0 omdat ze groter hebben verwacht. ik bedacht vandaag, misschien idee om bv zo te doen
15/0 XS
11/0 S
8/0 M
6/0 L

wat denken jullie, is het dan al snel duidelijk dat het over small 11/0 en medium 8/0 gaat?
ik heb dan bv naam
rocailles 6/0 L - rood
miyuki rocailles 11/0 S - opaque black

Gebruikersavatar
Carine
Bead Interested
Berichten:190
Lid geworden op:za 20 mar 2010 14:34
Contacteer:

Re: Verschillende maten rocailles

Bericht door Carine » vr 01 feb 2013 21:04

Denk dat dat inderdaad duidelijk gaat zijn als het er allebei bij staat. De ervaren mensen zullen er vast niet naar kijken, maar als je net begint is het zeker fijn. Weet nog dat ik er in het begin ook niks van snapte :wink:

ester k.
Bead Interested
Berichten:123
Lid geworden op:zo 05 nov 2006 10:39
Locatie:oss
Contacteer:

Re: Verschillende maten rocailles

Bericht door ester k. » za 02 mar 2013 10:12

Hoi San,

lijkt me inderdaad handig en in je "bij"tekst schrijf je wat xs s m l betekent anders denken mensen missschien dat het met de kleur te maken heeft.
Ik denk dat het mensen niet opvalt dat het te maken heeft met de grote.

Groetjes Ester

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: Verschillende maten rocailles

Bericht door JMHols » za 02 mar 2013 17:33

Zou het dan niet handiger zijn om de mm maat erbij te zetten? Volgens mij heb ik nog wel een lijstje met de mm maten.

Gesloten