stiff stuff

Alle tips over producten die niet met kosten besparen te maken heeft kun je hier kwijt.
Gesloten
Gebruikersavatar
moedertje
Bead Designer
Berichten:789
Lid geworden op:vr 07 okt 2011 14:56
Locatie:België
Contacteer:
stiff stuff

Bericht door moedertje » wo 18 jan 2012 15:37

Een kennis van me vroeg of die stiff stuff niet zoiets is als dikke vilt, of ter vervanging kan gebruikt worden. Haar dochter gebruikt vilt om te knutselen en heeft die in verschillende kleuren. Weet iemand of dit gaat?

Gebruikersavatar
KralenHebbedingetjes
Bead Fan
Berichten:393
Lid geworden op:za 21 aug 2010 20:32
Locatie:Lisse
Contacteer:

Re: stiff stuff

Bericht door KralenHebbedingetjes » wo 18 jan 2012 19:09

Ik heb op zowel stiff stuff als vilt gewerkt. Deze haarband heb ik op vilt gemaakt en ging perfect. Mijn keuze gaat nu sneller uit naar vilt en gebruik dat nu dus ook.

Afbeelding
Pluk de dag, no one promised you tomorrow!

Klazine
Bead Starter
Berichten:53
Lid geworden op:zo 06 nov 2011 17:32

Re: stiff stuff

Bericht door Klazine » wo 18 jan 2012 19:10

Mijn moeder heeft voor mij vellen vlieseline (heel goedkoop op de markt) op elkaar gestreken, werkt ook prima. En voordeel is dat dat in allerlei kleuren te koop is.

Gebruikersavatar
Bianc
Bead Fan
Berichten:394
Lid geworden op:zo 16 okt 2011 20:24
Locatie:Harlingen
Contacteer:

Re: stiff stuff

Bericht door Bianc » wo 18 jan 2012 19:21

Ik heb ook op beide vilt en stiff stuff gewerkt...

Stiff stuff is steviger om vast te houden vind ik maar vilt kun je net zo goed gebruiken. Wat ik daarbij doe is aan de achterkant nog eens een stukje gordijnband met daarover een stukje vlieseline overheen strijken. Daarmee wordt het net wat steviger als dat nodig is.

Stiff stuff doet bijna net zo hard pillen (pluizen) als vilt...

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: stiff stuff

Bericht door Sandra » wo 18 jan 2012 20:20

leuk te weten! Ik heb er geen ervaring mee en ga het ook niet doen, maar ik dacht automatisch dat vilt veel meer zou pluizen dan stiff stuff.

Gebruikersavatar
Bianc
Bead Fan
Berichten:394
Lid geworden op:zo 16 okt 2011 20:24
Locatie:Harlingen
Contacteer:

Re: stiff stuff

Bericht door Bianc » wo 18 jan 2012 20:43

Het vilt pluist wel meer... dat is waar maar ik vind dat stiff stuff naast het steviger zijn niet zo heel veel meer waarde geven dan vilt.

Hoewel ik er wel bij moet zeggen dat ik nog maar net begonnen ben met het beadworken en dat er anderen zijn die er meer over kunnen vertellen :D

Gebruikersavatar
KralenHebbedingetjes
Bead Fan
Berichten:393
Lid geworden op:za 21 aug 2010 20:32
Locatie:Lisse
Contacteer:

Re: stiff stuff

Bericht door KralenHebbedingetjes » wo 18 jan 2012 20:54

Ik heb niet de ervaring dat het vilt pluist, ik heb de vilt toevallig vorig jaar een keer gekocht bij de Hema en dat bevalt mij prima. Ik heb het ook geprobeerd met dikkere vlisiline en dat werkt ook maar vilt vind ik fijner. Bij de getoonde haarband heb ik het vilt op foam geplakt voor stevigheid, maar was achteraf niet eens nodig geweest denk ik.
Pluk de dag, no one promised you tomorrow!

Gebruikersavatar
Bianc
Bead Fan
Berichten:394
Lid geworden op:zo 16 okt 2011 20:24
Locatie:Harlingen
Contacteer:

Re: stiff stuff

Bericht door Bianc » wo 18 jan 2012 21:27

Ik heb het vilt bij Jan Sikkes weggehaald... en pluist wel. Kan best zijn omdat ik best wel veel er over heen ga tijdens het kralen... :lol:

Hebben ze bij de hema dan ook vilt?? Kon verdorie vorig jaar echt bijna nergens vilt krijgen... wat een pokkegedoe om dat toen te vinden zeg!

Gebruikersavatar
KralenHebbedingetjes
Bead Fan
Berichten:393
Lid geworden op:za 21 aug 2010 20:32
Locatie:Lisse
Contacteer:

Re: stiff stuff

Bericht door KralenHebbedingetjes » do 19 jan 2012 07:40

Daar heb ik het vorig jaar gekocht, weet dat me zus dit jaar is wezen kijken en het niet heeft kunnen vinden daar....
Pluk de dag, no one promised you tomorrow!

sieraad4u
Bead Interested
Berichten:112
Lid geworden op:wo 28 sep 2011 13:46
Contacteer:

Re: stiff stuff

Bericht door sieraad4u » do 19 jan 2012 08:57

Gordijnband is idd ook een goed alternatief, en niet duur :wink:
Groetjes

Gebruikersavatar
sanegdokter
Moderator
Berichten:3636
Lid geworden op:wo 06 aug 2008 10:52
Locatie:hoevelaken
Contacteer:

Re: stiff stuff

Bericht door sanegdokter » do 19 jan 2012 13:39

Haii! :D Ik heb alles geprobeerd, verschillende soorten vilt, vlieseline en meerdere lagen op elkaar gestreken en stiff stuff maar wat mij betreft gaat er niets boven stiff stuff maar zo ieder zijn eigen ding en je moet alles eens geprobeerd hebben :lol: . Stiff stuff is best kostbaar dus als je een ander alternatief beter vindt is dat natuurlijk beter voor de portefeuille. Maar Stiff stuff pluist bij mij niet, behalve wanneer je je werk uithaalt en blijft lekker stijf zodat je het makkelijk kan vasthouden en er op kan naaien. Er gaat voor mij niets boven het Stiffe Stufje dusss... :lol:
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Re: stiff stuff

Bericht door Jewel » do 19 jan 2012 14:21

sanegdokter schreef:Haii! :D Ik heb alles geprobeerd, verschillende soorten vilt, vlieseline en meerdere lagen op elkaar gestreken en stiff stuff maar wat mij betreft gaat er niets boven stiff stuff maar zo ieder zijn eigen ding en je moet alles eens geprobeerd hebben :lol: . Stiff stuff is best kostbaar dus als je een ander alternatief beter vindt is dat natuurlijk beter voor de portefeuille. Maar Stiff stuff pluist bij mij niet, behalve wanneer je je werk uithaalt en blijft lekker stijf zodat je het makkelijk kan vasthouden en er op kan naaien. Er gaat voor mij niets boven het Stiffe Stufje dusss... :lol:

Mee eens, San. Ik vind dat je met Stiff Stuff over het algemeen strakker kan werken. Maar ik denk ook dat het voor iedereen persoonlijk is.... Ik vind het een beetje hetzelfde als werken met Swarovski of preciosa. Er zijn mensen die het verschil niet zien, maar ik zie het wel.
Als je zelf het verschil toch niet ziet of niet merkt, waarom zou je dan duur kopen?
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Gebruikersavatar
sanegdokter
Moderator
Berichten:3636
Lid geworden op:wo 06 aug 2008 10:52
Locatie:hoevelaken
Contacteer:

Re: stiff stuff

Bericht door sanegdokter » do 19 jan 2012 14:25

Jewel schreef:
sanegdokter schreef:Haii! :D Ik heb alles geprobeerd, verschillende soorten vilt, vlieseline en meerdere lagen op elkaar gestreken en stiff stuff maar wat mij betreft gaat er niets boven stiff stuff maar zo ieder zijn eigen ding en je moet alles eens geprobeerd hebben :lol: . Stiff stuff is best kostbaar dus als je een ander alternatief beter vindt is dat natuurlijk beter voor de portefeuille. Maar Stiff stuff pluist bij mij niet, behalve wanneer je je werk uithaalt en blijft lekker stijf zodat je het makkelijk kan vasthouden en er op kan naaien. Er gaat voor mij niets boven het Stiffe Stufje dusss... :lol:

Mee eens, San. Ik vind dat je met Stiff Stuff over het algemeen strakker kan werken. Maar ik denk ook dat het voor iedereen persoonlijk is.... Ik vind het een beetje hetzelfde als werken met Swarovski of preciosa. Er zijn mensen die het verschil niet zien, maar ik zie het wel.
Als je zelf het verschil toch niet ziet of niet merkt, waarom zou je dan duur kopen?
:thumb:
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

Gebruikersavatar
Bianc
Bead Fan
Berichten:394
Lid geworden op:zo 16 okt 2011 20:24
Locatie:Harlingen
Contacteer:

Re: stiff stuff

Bericht door Bianc » do 19 jan 2012 15:22

Mijn eerste cuff heb ik gemaakt op de manier die ik hierboven had beschreven. Moet zeggen dat ik het niet slecht vind geworden haha :oops:

Het stiff stuff is inderdaad lekker stijf en kan je dus makkelijker vasthouden!

Maar zoals eerder gezegd, ik heb weinig ervaring er nog mee en moet dus eerst meer ervaring opdoen voordat ik hoog van de daken ga schreeuwen :lol:

Gesloten