Vragen over ultra suede

Alle tips over producten die niet met kosten besparen te maken heeft kun je hier kwijt.
Gesloten
Vicky P
Bead Lover
Berichten:492
Lid geworden op:di 12 jul 2011 15:56
Vragen over ultra suede

Bericht door Vicky P » di 29 nov 2011 12:38

Overal zie ik wel dat mensen met bead embroidery gebruik maken van ultrasuede.
Ik weet wel dat je in principe alles kan gebruiken dat niet rafelt, zo gebruik ik veel kunstleer.
Maar nu wil ik me ook eens wagen aan ringetjes.
Dan is het kunstleer dat ik zelf gebruik te dik vind ik voor om en aan een ring.
Nu heb ik nog nooit ultra suede gekocht, en voordat ik eens goed insla zou ik graag van de mensen die het wel veel al gebruiken horen hoe hen dit bevalt;
is het soepel genoeg om makkelijk rond een ringetje te krijgen, zowel aan de buiten als binnenzijde?
hoe bewerkt ultra suede zich; rafelt het of niet?
Hoe sterk is het; kan ik flink kralen aantrekken, of scheurt het dan?
hoe dik is ultrasuede...kan ik het bv vergelijken met de dikte van dun vilt?
Ik hoor graag de ervaringen.....ik heb het al in mooie kleurtjes gezien, en omdat het niet zo goedkoop is, wil ik even goed overwegen voordat ik ga bestellen.

Klazine
Bead Starter
Berichten:53
Lid geworden op:zo 06 nov 2011 17:32

Re: Vragen over ultra suede

Bericht door Klazine » di 29 nov 2011 14:02

Ik gebruik ultrasuede als afwerking van de stiff stuff (vlieseline). Ik borduur er niet direct op. Het is echt heel soepel en zacht, maar ook dun. het plooit overal prima overheen. alleen het laatste randje, om de twee lagen aan elkaar te zetten gaat wel door het stiff stuff. Ik heb het met 11/0 rocailles en fireline aangetrokken en het is helemaal heel gebleven.

Gebruikersavatar
SandraM
Bead Hysteric
Berichten:3238
Lid geworden op:di 17 mei 2011 07:32
Locatie:Etten-Leur
Contacteer:

Re: Vragen over ultra suede

Bericht door SandraM » di 29 nov 2011 14:25

Ik gebruik altijd ultra-suede en het bevalt uitstekend! Om een armband heb ik weleens nepleer gebruikt, maar dat ging erg zweten. Met ultra-suede heb je dat niet, het voelt lekker zacht en soepel aan en het blijft erg mooi. Hier kun je geen miskoop mee doen :byebye

Vicky P
Bead Lover
Berichten:492
Lid geworden op:di 12 jul 2011 15:56

Re: Vragen over ultra suede

Bericht door Vicky P » di 29 nov 2011 14:31

bedankt voor jullie reacties...nou moet dan toch maar eens de ultra suede gaan bestellen.

Krista
Bead Designer
Berichten:779
Lid geworden op:ma 27 sep 2010 14:34
Contacteer:

Re: Vragen over ultra suede

Bericht door Krista » di 29 nov 2011 17:52

Heb je ook gedacht aan heel dun echt leer wat bijv in kleding gebruikt wordt?
Ik haal dat bij iemand die leren kleding en jassen maakt, superdun, heel mooi. En.. zweet niet :wink:
glass is hot

Gebruikersavatar
estherwijma
Bead Monster
Berichten:5644
Lid geworden op:vr 12 sep 2008 12:52
Locatie:Wijk bij Duurstede

Re: Vragen over ultra suede

Bericht door estherwijma » di 29 nov 2011 19:02

Ik vind ultra suede ook prima! Ik ken mensen die er zelfs direct kralen op borduren!
Groetjes Esther

MG Jewelry
Bead Interested
Berichten:167
Lid geworden op:wo 09 feb 2011 19:35
Contacteer:

Re: Vragen over ultra suede

Bericht door MG Jewelry » wo 30 nov 2011 18:56

Ik werk ook graag met ultra suede en borduur er inderdaad op zoals op Romantica(armband in de wekelijkse wedstrijd. Zeker een aanrader.

Gesloten