kralen en opbergen

Alle tips over producten die niet met kosten besparen te maken heeft kun je hier kwijt.
Gesloten
kelly87
Bead Reader
Berichten:15
Lid geworden op:vr 19 mar 2010 16:46
kralen en opbergen

Bericht door kelly87 » do 27 okt 2011 18:22

hey

nu ben ik al heel de tijd aan het zoeken maar kan het nergens vinden
maar als jullie je kralen opbergen in een plastic ( doorzichtig ) bakje steken mogen die in het daglicht gewoon staan of moeten die echt in de donker ?
heb horen zeggen dat als ze gewoon in het licht staan dat de kleuren kunnen afschijnen en dat de kralen niet mooi meer zijn
dus wat kan ik nu het beste doen :?

groetjes

Gebruikersavatar
nienkesieraden
Bead Fanatic
Berichten:1775
Lid geworden op:vr 19 feb 2010 19:23
Locatie:Breda
Contacteer:

Re: kralen en opbergen

Bericht door nienkesieraden » do 27 okt 2011 18:35

Bij mij is er geen hinder van. Heb wel ooit eens voor mijnr aam sieraden op halsjes geetalleerd en toen verkleurde alles. Stiekjes knapten spontaan en de kralen verkleurden. Dus het is vooral zonlicht

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: kralen en opbergen

Bericht door Sandra » do 27 okt 2011 18:37

daar vraag je me wat....nu maakt het wel verschil of het ergens in de kamer staat of echt in de volle zonlicht....Ik heb bv 'n hobby boekje tijdje laten liggen bij het raam en ja die is inmiddels wel verkleurd. Kralen zijn bij mij nooit verkleurd, nu staan ze niet altijd in 'n gesloten kast, maar ook toevallig niet recht voor het raam waar hele dag zon op schijnt.
Gewone daglicht moet dus sowieso kunnen, of het ook tegen felle licht van de zon, dat die er dus echt recht op schijnt kan, durf ik niet te zeggen. Door de materialen waarvan het is gemaakt denk ik het niet maar zou het gokje misschien niet wagen.

Gebruikersavatar
nienkesieraden
Bead Fanatic
Berichten:1775
Lid geworden op:vr 19 feb 2010 19:23
Locatie:Breda
Contacteer:

Re: kralen en opbergen

Bericht door nienkesieraden » do 27 okt 2011 18:43

Ik had het vooral/alleen maar met fel zonlicht. Verder nooit last gehad.

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: kralen en opbergen

Bericht door Zina » do 27 okt 2011 21:59

Ik heb wel op mijn hobbykamer de gordijnen dicht. Ik ben anders bang dat vooral de goedkopere kralen op den duur van kleur veranderen. Maar voor de rest heb ik ook gewoon doorzichtige bakken.
Altijd aan het kralen...

Irene van der Maas
Bead Producer
Berichten:1166
Lid geworden op:wo 09 jul 2003 06:26
Locatie:Voorschoten
Contacteer:

Re: kralen en opbergen

Bericht door Irene van der Maas » vr 28 okt 2011 09:06

Gekleurd glas veranderd niet van kleur, anders zou je nooit glas-in-lood-ramen kunnen hebben....
Plastic, koord, veters, elastiek, houten kralen zijn allemaal wel gevoelig voor licht.
Irene van der Maas

tigra.74
Bead Reader
Berichten:10
Lid geworden op:vr 12 aug 2011 22:14

Re: kralen en opbergen

Bericht door tigra.74 » zo 27 nov 2011 00:41

Volgens mij dat niet uit zolang ze maar niet echt in zonlicht staan want dan "vervluchtigd" de kleur.
Ik heb ze zelf in potjes zitten die ik van mijn vriend krijg. Daar zaten de meetstripjes voor zijn suiker in. Deze potjes zijn niet transparant dus plak ik er een kraal bovenop. Het lijkt mij dat transparant juist alleen maar handiger is, ivm het opzoeken.

Groetjes

Vicky P
Bead Lover
Berichten:492
Lid geworden op:di 12 jul 2011 15:56

Re: kralen en opbergen

Bericht door Vicky P » zo 27 nov 2011 09:59

ik heb alle reacties eens gelezen en zelf gekeken hoe ik dat zelf doe; ik heb alles in transparante bakken en daarin weer de kraaltjes allemaal in transparante potjes/bakjes.
ik wil snel kunnen zien wat ik nodig heb en niet 10 keer moeten graaien en zoeken.
nu werk ik met bijna alleen glaskraaltjes en wat irene al zegt; gekleurd glas verkleurd niet...wellicht wel geschilderd glas.
gekleurd glas kan eenvoudig weg niet verkleuren...inderdaad glas in lood ramen, maar denk ook maar aan gekleurde vazen die in vensterbanken staan....of wat dacht je van kerstballen?
ik heb nog nooit gehad dat kralen van me verkleurden, ik heb ze ook niet echt pal in de zon staan, maar ga ze ook niet bewust uit de zon zetten.
Als alles zomaar zou verkleuren zouden verkocht sieraden in de zomer zo aan het einde van het seizoen de prullenbak in kunnen.
ik dat dat de materialen die verkleuren voornamelijk gelakte kralen zijn...afhankelijk van het soort verfbad zal dat wellicht kunnen verkleuren.
elastiekjes kunnen inderdaad uitdrogen en knappen...althans dat heb ik weleens met gewoon elastiek gehad, maar nog nooit met siliconen elastiek.
ik zou zo de proef op de som durven nemen met een duur gemaakte cuff armband....ben er van overtuigd dat die niet zal verkleuren.

Gesloten