kralen kopen

Alle tips over producten die niet met kosten besparen te maken heeft kun je hier kwijt.
Gesloten
kelly87
Bead Reader
Berichten:15
Lid geworden op:vr 19 mar 2010 16:46
kralen kopen

Bericht door kelly87 » ma 24 okt 2011 15:06

hey

heb een vraagje
als jullie naar een kralen winkel gaan en jullie zien daar mooie kralen liggen hoe weet je nu precies wat je ermee kunt doen en hoeveel je ervan moet hebben ?
want telkens ik ga weet ik echt ni wat te nemen en hoeveel ervan ben ook pas met deze hobby gestart en misschien daarmee dat ik het niet allemaal goed weet . :oops:
please kunnen jullie mij hierbij helpen

groetjes kelly

Gebruikersavatar
SandraM
Bead Hysteric
Berichten:3238
Lid geworden op:di 17 mei 2011 07:32
Locatie:Etten-Leur
Contacteer:

Re: kralen kopen

Bericht door SandraM » ma 24 okt 2011 15:24

Dat is ook moeilijk in het begin. Troost je, na verloop van tijd krijg je hier "ervaring" mee. Je zult vast verschillende "miskopen" doen, maar op een gegeven moment weet je wat je moet kopen, hoeveel je ervan nodig hebt en wat bij elkaar past. Gewoon doen wat je hart je ingeeft en uitproberen. Het voordeel van onze hobby: je kunt het weer uit elkaar halen en opnieuw maken (meestal tenminste). Veel succes. :byebye

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: kralen kopen

Bericht door Zina » ma 24 okt 2011 15:26

Ow ik denk dat iedereen dat anders doet :D
Ik koop zelf wat ik mooi vind, en het ligt een beetje aan de prijs en vorm van de kraal hoeveel ik er mee neem. Als je bijv. mooie kralen ziet voor weinig geld neem ik er altijd genoeg mee voor minstens een armband. Zijn ze duur neem ik er soms zelfs 1 mee en maak er een mixarmband van. Zo moet je een beetje bedenken waar het geschikt voor zou kunnen zijn. kleine kraaltjes koop ik meestal in wat grotere getalen. Want daar heb je er al snel meer van nodig.

Maar ik koop het vaakst eenlingen of goedkopere setjes in de kralenwinkels, omdat het vaak toch duurder is als op internet. Wel is het voordeel aan een kralenwinkel is dat je de kleuren meteen bij elkaar kan zien.
Altijd aan het kralen...

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Re: kralen kopen

Bericht door Ellen » ma 24 okt 2011 17:56

In een kralenwinkel kan ik bijna nooit slagen, ik zie dan teveel ineens, en kan geen keuzes maken..... tot ergernis van mijn familie. Want ik wil wel kijken :lol:
Dus kocht veel via internet... nu even wat minder omdat ik en al heel veel heb, en er minder tijd voor heb ivm studie. Maar ik koop dus wat ik mooi vind, en niet zo, omdat ik er al een sieraad inzie... is erg onvoordelig kopen dus :wink:
Groetjes Ellen.

kelly87
Bead Reader
Berichten:15
Lid geworden op:vr 19 mar 2010 16:46

Re: kralen kopen

Bericht door kelly87 » ma 24 okt 2011 18:16

hoi Ellen

dat is juist ook mijn probleem als ik een kralen winkel binnenstap
dan weet ik even niet meer hoe of wat en snap ook niet hoe jullie op een idee of inspiratie komen voor een ketting te maken

groetjes

Irene van der Maas
Bead Producer
Berichten:1166
Lid geworden op:wo 09 jul 2003 06:26
Locatie:Voorschoten
Contacteer:

Re: kralen kopen

Bericht door Irene van der Maas » ma 24 okt 2011 19:18

Eigenlijk moet je thuis bedenken wat je ongeveer wilt gaan maken.

En zeker ook de kleur, dan weet je waar je naar moet zoeken in een winkel (of op internet).
En ga je voor de stoere, grotere kralen of juist voor de bloemetjes en vlindertjes?

Meestal kun je aan andere kettingen op internet, of in de winkel zien hoeveel je er ongeveer nodig hebt, dan kun je er het beste een paar extra nemen, want het is erg vervelend als je een ketting niet kunt afmaken....

Meestal hebben ze in de winkel ook wel een rijgbordje waar je de kralen even kunt opleggen, kun je meteen zien hoe het ongeveer gaat worden...
Irene van der Maas

kelly87
Bead Reader
Berichten:15
Lid geworden op:vr 19 mar 2010 16:46

Re: kralen kopen

Bericht door kelly87 » di 25 okt 2011 10:55

ok
dan gaan we dat zeker eens proberen als ik in de winkel kom :D
allemaal bedankt voor jullie reactie

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: kralen kopen

Bericht door JMHols » di 25 okt 2011 14:13

Ja, en dan thuis bedenken wat je wilt maken. Ok, dan kom je in de winkel en hebben ze niet wat je nodig hebt. Nou ja, hier in de buurt dan he, hier heb je dan ook geen goede grote kralenwinkels, althans niet dat ik weet. Ik bedenkt dus wel wat ik wil maken en koop het dan op het internet.

Gebruikersavatar
Bianc
Bead Fan
Berichten:394
Lid geworden op:zo 16 okt 2011 20:24
Locatie:Harlingen
Contacteer:

Re: kralen kopen

Bericht door Bianc » di 25 okt 2011 14:51

Mijn inspiratie komt altijd wanneer ik kraaltjes aan het kijken ben. Dus geen vaste hoeveelheden... behalve dan wanneer ik iets met een patroon zal maken. Hoewel ik dat slechts enkele keren doe...

En soms dan heb ik al iets in mijn hoofd...

Waar ik altijd wel voor zorg dan is dat ik in ieder geval genoeg inkoop... je kunt van de restjes dan evt. iets anders maken of verkopen.

Af en toe dan koop ik ook kralen die ik erg mooi vindt en nog geen idee voor heb (zie armband Juliet). Zo liggen er af en toe wel kralen een jaar (of langer) in hun bakje...

Ik koop dus echt bijna nooit in een kralen winkel... ten eerste omdat het nooit iets voor mij heeft in de zin dat ik altijd andere materialen gebruik, ten tweede omdat het dubbel zo duur is en ten derde heb ik gewoon niet een goede kraalwinkel bij mij in de buurt...

Het is dus wel zo dat ik soms uren op het internet aan het surfen ben voor net dat ene kraaltje...

ilontje
Bead Interested
Berichten:193
Lid geworden op:wo 29 jun 2011 20:25

Re: kralen kopen

Bericht door ilontje » di 25 okt 2011 15:33

bij mij werkt het nooit om met een briefje naar de winkel te gaan waar op staat wat ik nodig heb
ik koop dat dan en dan altijd nog meer

laatst ben ik zonder briefje naar de winkel gegaan en zag wat leuke dingetjes waar ik wel oorbellen mee kan maken ik ging voor 5 euro
maar tog liep ik helaas weer met 11 euro minder naar buiten
was dus weer een duur dagje

ik weet zelf ook neit altijd hoe ik het moet doen
maar soms zie ik wat en krijg ik gewoon een leuk idee daar bij

nicky.v25
Bead Believer
Berichten:235
Lid geworden op:vr 28 sep 2007 11:23
Locatie:Oud-Heverlee (België)
Contacteer:

Re: kralen kopen

Bericht door nicky.v25 » wo 26 okt 2011 11:34

Hey,

Ik werk eigenlijk nooit met een patroon. Ik koop kralen en aanverwanten wat ik mooi vind en ik zie wel :D

De inspiratie komt dan meestal wel vanzelf en als ie niet komt, tja, dan blijft het liggen en kopen we toch wat anders?? :D
(¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

kelly87
Bead Reader
Berichten:15
Lid geworden op:vr 19 mar 2010 16:46

Re: kralen kopen

Bericht door kelly87 » wo 26 okt 2011 14:37

inderdaad en zo heb ik een excuus voor kralen bij te kopen :D

Gesloten