Hoe toho/miyuki inkopen?

Alle tips over producten die niet met kosten besparen te maken heeft kun je hier kwijt.
Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:
Hoe toho/miyuki inkopen?

Bericht door Zina » zo 23 okt 2011 15:03

Heey ladies,

Ik wil graag binnekort wat toho en/of miyuki inslaan.
Dus ik heb meerdere site's gevonden met deze kraaltjes, alleen heb ik gewoon geen
flauw idee hoe ik dit moet aanpakken.
Er is ZOVEEL keuze! :shock: En ik weet gewoon niet hoe ik dit nou moet inkopen :(

Hoe doen jullie dat?
Kopen jullie kleuren bij een project, of gewoon de kleuren die je mooi vind?
Of anders?
En waar dienen de triangels bijv. voor? Wat kan je daarmee maken? En wat is het verschil tussen delica's en rocailles????

Help!
Want als het aan mij ligt spaar ik even en koop ik ze allemaal maar dat zou onzin zijn :lol:
Altijd aan het kralen...

Gebruikersavatar
evelienzoer
Bead Professional
Berichten:1515
Lid geworden op:zo 10 okt 2010 22:39
Locatie:Oude Pekela
Contacteer:

Re: Hoe toho/miyuki inkopen?

Bericht door evelienzoer » zo 23 okt 2011 17:49

Meestal koop ik ze voor een project.
Maar ook ik zie vaak veel te veel moois, daarom heb ik nu bakken vol gripzakjes rocailles. :mrgreen:
Op zich is dat ook wel weer handig, want dan heb ik voor een nieuw project vaak ook al wel genoeg spullen in huis.

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: Hoe toho/miyuki inkopen?

Bericht door JMHols » zo 23 okt 2011 18:06

Delica's zijn 'platte' kralen, rocailles zijn wat ronder. Voor strak rijgwerk kun je beter delica's gebruiken. Tja, hoe verder het verschil uit te leggen. Toen ik de Pagoda Pendant maakte begon ik met rocailles en hij werd helemaal niet mooi, toen ik hem met delica's maakte werd hij gelijk veel mooier. Meestal staat wel bij een patroon of je delica's of rocaille's moet/mag gebruiken.

Verder koop ik ze voor een patroon, dan heb ik de kleurencombinatie al bedacht maar het loopt meestal uit op toch weer andere kleuren omdat helaas bijna niemand echt veel keuze heeft in verschillende kleuren. Zoek maar eens op paars of lila, moeilijk te vinden. Bijna alle webshops hebben maar weinig keuzes in kleuren. En het is jammer dat je vaak niet de kleuren bij elkaar kunt zien, dat ik dan weer een voordeel bij Creadream, als je de kleuren in je boodschappenmandje hebt, dan kun je de kleuren bij elkaar zien. Daar heb ik daarom ook af en toe al mijn keuze veranderd, omdat ik zag dat de kleuren toch niet zo bij elkaar pasten. Alleen jammer dat ook daar niet zoveel kleurkeuze is.

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: Hoe toho/miyuki inkopen?

Bericht door Zina » zo 23 okt 2011 18:18

Ok bedankt! Maar ik lees wel dat jullie een beetje hetzelfde dilemma hebben dus haha :D
Altijd aan het kralen...

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Hoe toho/miyuki inkopen?

Bericht door Sandra » zo 23 okt 2011 18:48

Er zijn Amerikaanse webshops waar je 'alle' kleuren kan kopen voor een dollar of 2 a 3 duizend. ;) Twijfel wel welke vormen en maten je dan allemaal krijgt....
Ik denk dat je het beste eerst patroon kan zoeken en dan de kralen, omdat je bij sommige patronen bv maat 8/0, 11/0 en 15/0 moet hebben. Hoewel je soms ook gewoon 'n kleur tegenkomt die je erg leuk vindt, zo bouw je ook 'n verzameling op en dan kan je zoeken naar patronen waar die van pas kan komen.

daisy81
Bead Producer
Berichten:1116
Lid geworden op:vr 19 feb 2010 21:46

Re: Hoe toho/miyuki inkopen?

Bericht door daisy81 » zo 23 okt 2011 21:09

ik vind het een beetje afhankelijk van wat je wilt maken , ikzelf doe eingelijk voornamelijk beadwork/ embroidery , en heb dan ook voornamelijk rocailles die vind ik in beadwork mooier dan delicas , heel enkel gebruik ik delica voor t omranden van cabs en wat gewone rijgpatronen, ik koop vaak kleuren voor 1 project en als ik aparte dingen tegenkom die ik ook mooi vind bestel ik die er extra bij .
ik heb inmiddels een behoorlijke voorraad toho en wat myuki "(ben helemaal fan van de toho kleurtjes :wink: )en kan nu ook kleurtjes in het echt bij elkaar leggen om te kijken hoe het bij elkaar past. als ik dan iets maak uit mijn voorraad bestel ik weer een aantal kleurtjes die ik mooi vind om mijn voorraad te behouden :wink:

en tja als je alle kleuren wilt das haast onbetaalbaar der zijn er zoveel , dus gewoon beginnen met kleurtjes waar je wat van wilt maken je voorraad groei vanzelf naarmate je langer bezig bent :D

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: Hoe toho/miyuki inkopen?

Bericht door Zina » zo 23 okt 2011 21:50

Ok bedankt voor de tips allemaal! :D
Altijd aan het kralen...

Gebruikersavatar
estherwijma
Bead Monster
Berichten:5644
Lid geworden op:vr 12 sep 2008 12:52
Locatie:Wijk bij Duurstede

Re: Hoe toho/miyuki inkopen?

Bericht door estherwijma » vr 28 okt 2011 19:04

Ik koop eigenlijk alleen maar voor een project, maar mijn voorrad begint ook wel wat groter te worden :D
Groetjes Esther

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: Hoe toho/miyuki inkopen?

Bericht door Zina » di 08 nov 2011 14:57

Nou ik heb vandaag me eerste bestelling toho binnen! Er zat zelfs een gratis zakje toho kraaltjes bij! :D
Wow wat zijn die 15/0 kraaltjes klein :shock:
Maargoed, nou kan ik wel lekker aan de slag met me broches! :D
Altijd aan het kralen...

Vicky P
Bead Lover
Berichten:492
Lid geworden op:di 12 jul 2011 15:56

Re: Hoe toho/miyuki inkopen?

Bericht door Vicky P » di 08 nov 2011 16:04

ik kocht altijd per project..maar ik merk langzamerhand dat bepaalde kleuren veel door mij gebruikt worden en daarvan koop ik dan maar wat meer ineens. voor mij is dat oa cremetinten, koper, brons, bruin, pastel roze/oranje, zachte goud tinten.
die gebruik ik veel als basis.
en per project koop ik er dan wel een wat bij; soms groen, soms blauw
maar ik combineer de rocailles wel meestal met andere materialen als kleine pareltjes, plakornamentjes.
Ik moet ook niet te veel kijken naar alle sites waar ik alle kleurtjes kan zien, want ik word er veel en veel te hebberig van.
15/0 is ook klein, maar kan zo mooi uitkomen.
Meestal als je ze eenmaal hebt gebruikt, raak je aan het kleine grut gewend.
succes met freubelen.

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Re: Hoe toho/miyuki inkopen?

Bericht door Jewel » di 08 nov 2011 19:53

Ik doe het helemaal anders....

Ik heb een tijdje terug flink geïnvesteerd in het opbouwen van een voorraad en die voorraad is opgebouwd uit kleurtjes (en kralen) die ik mooi vind en mij aanspreken. Dus kleurtjes waar ik eigenlijk vrijwel altijd weer op terugval. ( daarom is het ook belangrijk om je eigen smaak goed te kennen en wat dat betreft vooral bij jezelf te blijven, dan koop je nooit fout in :wink: ) Bij mij zijn dat dus voornamelijk kleurtjes als brons, goud, bruin, cream, metallickleurtjes, kleurtjes met een "iris", olijfgroene kleuren, etc. etc. en daar heb ik dan ook een grote voorraad van. Van kleurtjes die ik mooi vind, maar ik waarschijnlijk alleen maar als accent zal gebruiken of sporadisch, heb ik 1 of enkele buisjes van.

Nu ik inmiddels een leuke voorraad heb, grijp ik vrijwel nooit mis. Ik koop nu de kralen bij die ik heb opgebruikt om mijn voorraad op pijl te houden en als ik dan die kralen bestel, bestel ik gelijk weer wat extra nieuwe kleurtjes mee.

Zo heb ik heel veel verschillende kleurtjes paars ( denk wel 30 ), maar van elk kleurtje paars maar een beperkte voorraad.
En zo zijn er een aantal bruin en bronstinten waar ik zakken van 250 gram van heb, omdat ik die veel en vaak gebruik.

Voor mij werkt dit ideaal, maar zo'n voorraad heb je natuurlijk niet 1,2,3 bij elkaar gekocht. Ik ben begonnen om per project + wat extra's in te kopen.
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

BeadsMe
Bead Reader
Berichten:11
Lid geworden op:ma 22 okt 2012 17:11

Re: Hoe toho/miyuki inkopen?

Bericht door BeadsMe » di 23 okt 2012 12:46

Hoi allemaal,

Ik werk graag met metallic kleuren en dan vooral gouden en zilveren 11/0 kraaltjes. Alleen als ik ze draag beginnen ze vaak binnen een paar dagen al hun kleur te verliezen. Hoe is dit met de Toho en Miyuki kraaltjes? Behouden die wel hun kleur? En welke (nummer/kleur) zijn dit dan?

Groetjes, Krista

DoraM
Bead Believer
Berichten:251
Lid geworden op:ma 24 okt 2011 12:58
Locatie:Spijkenisse

Re: Hoe toho/miyuki inkopen?

Bericht door DoraM » di 23 okt 2012 12:58

Bij http://www.kralenwerk.nl" onclick="window.open(this.href);return false; kan je goed en veel kleuren bekijken
gr Dora

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: Hoe toho/miyuki inkopen?

Bericht door JMHols » di 23 okt 2012 13:08

DoraM schreef:Bij http://www.kralenwerk.nl" onclick="window.open(this.href);return false; kan je goed en veel kleuren bekijken
gr Dora
Klopt, alleen is het dan de vraag of je de juiste kleur ziet, doordat dit ook nog afhankelijk is van de kleurinstellingen van je scherm.

Gebruikersavatar
Ingeborg76
Bead Addict
Berichten:2383
Lid geworden op:vr 23 mar 2012 17:44
Locatie:Amersfoort
Contacteer:

Re: Hoe toho/miyuki inkopen?

Bericht door Ingeborg76 » di 23 okt 2012 17:17

Ik koop de maten van het patroon maar kijk zelf naar de kleur, soms volg ik maar vaak niet...ook handig mixen! Ik heb nu een aantal maten en kleuren verzameld en kom goed uit...

Miyuki bij creadream of kralenwerk

Toho in veel maten te verkrijgen bij czechglaskralen nog niet gekocht

Laast kreeg ik van een website dat ze niet in miyuki handelen vanwege de kleur vastheid (niet goed volgens hun)
Groetjes Ingeborg

Gesloten