Maten kralen Cabochonarmband

Alle tips over producten die niet met kosten besparen te maken heeft kun je hier kwijt.
Gesloten
jolanda1982
Bead Dreamer
Berichten:566
Lid geworden op:di 22 feb 2011 12:59
Maten kralen Cabochonarmband

Bericht door jolanda1982 » ma 10 okt 2011 11:57

Hoihoi

Vroeg me af tot welke maat kralen geschikt is voor cabachonarmbanden.

Vind het altijd zo moeilijk inschatten op de foto´s welke maten er gebruikt zijn.
Heb tot nu toe maat 3mm en 4mm


Groetjes
Jolanda

Vicky P
Bead Lover
Berichten:492
Lid geworden op:di 12 jul 2011 15:56

Re: Maten kralen Cabochonarmband

Bericht door Vicky P » ma 10 okt 2011 12:24

het is net wat jij fijn vindt. Ik gebruik zelf bijna alleen maar rocailles maat 11/0
Verder net wat ik vind...liefst zo klein mogelijke pareltjes, kleine ornamentjes, mini bloemetjes.
Ik probeer altijd, als ik een armband wil maken een verzameling dan op tafel te leggen wat ik vind dat bij elkaar hoort, met de spullen die ik heb.
En dan kijken of ik genoeg heb of niet.
Dat vind ik nou het leuke aan acbouchonarmbanden.
Voor de omranding van de stenen en de afwerkrand, gebruik ik het liefst 11/0 rocailles...dat vind ik zelf het mooist.
Maar om op te vullen en extra apart te maken, kan je alles wel gebruiken...ik google altijd wat af om inspiratie op te doen, ideen....
als ik in winkels kom kijk ik tegenwoordig overal naar......onderdelen, kleuren, voel me net een kraai.

jolanda1982
Bead Dreamer
Berichten:566
Lid geworden op:di 22 feb 2011 12:59

Re: Maten kralen Cabochonarmband

Bericht door jolanda1982 » ma 10 okt 2011 12:32

Hoihoi

Dankjewel Vicky.

Dat is leuk ja zo klein mogelijke pareltjes, kleine ornamentjes, mini bloemetjes.
Maar waar haha.

Had hele leuke edelsteen kralen gezien maar waren 8mm en had het idee dat dat beetje erg groot is.

Het is inderdaad ook om op te vullen en apart te maken.
En google dan ook, maar daar staan geen maten bij van de kralen die ze gebruikt hebben.

Groetjes

Vicky P
Bead Lover
Berichten:492
Lid geworden op:di 12 jul 2011 15:56

Re: Maten kralen Cabochonarmband

Bericht door Vicky P » ma 10 okt 2011 12:36

je kan ook split gebruiken....geeft ook een leuk speelseffect.
Kleine bloempjes zijn er volgens mij ook bij zeepjesenzo.
Kleine pareltjes vind ik soms weleens in de winkel gewoon aan armbanden....goedkope armbandjes, die ik lekker kapot knip.
Soms een wibra, zeeman, action...daar wil ik nog wel eens rondstruinen
Soms is het ook een kwestie van je ogen open houden en mogelijkheden zien.....je kan zoveel gebruiken..maar soms kom je niet op het idee.
zelf gebruik ik uiteraard veel fimo....en ik vind het heerlijk kleine dingetjes ermee te maken. Ik heb laatst al zelf getest om minibloempjes te maken...dat ging goed, dus daar ga ik zeker een reeks van maken in allerlei kleurtjes die ik zelf leuk vind
nu met de eerste kerstartikelen in de winkels, vind je ook wel eens leuke onderdeeltjes...tja, een ander koopt wat voor in de boom, ik om te slopen.

jolanda1982
Bead Dreamer
Berichten:566
Lid geworden op:di 22 feb 2011 12:59

Re: Maten kralen Cabochonarmband

Bericht door jolanda1982 » ma 10 okt 2011 12:46

Split is ook leuk ja.
Maar ook even de goeie maat zoeken.

Inderdaad zal s goed blijven rondkijken.
Want kan inderdaad van alles gebruiken.

Fimobloemetjes wat leuk
Ben er benieuwd naar.
Groetjes

Gebruikersavatar
evelienzoer
Bead Professional
Berichten:1515
Lid geworden op:zo 10 okt 2010 22:39
Locatie:Oude Pekela
Contacteer:

Re: Maten kralen Cabochonarmband

Bericht door evelienzoer » ma 10 okt 2011 18:13

Zelf vind ik het fijn om met 2, 3 en 4 mm kralen te werken. 6 mm zou ook nog kunnen.
8 mm wordt al wel vrij groot, maar als solitair (en dan omranden ofzo) zou misschien een optie zijn.

Gesloten