kvk nummer ivm inkopen?

Alle tips over producten die niet met kosten besparen te maken heeft kun je hier kwijt.
Gesloten
Cassandra
Bead Reader
Berichten:19
Lid geworden op:di 01 mar 2011 12:53
Contacteer:
kvk nummer ivm inkopen?

Bericht door Cassandra » za 18 jun 2011 19:45

Hallo allemaal,

Nog niet zo lang geleden ben ik volledig verslaafd geraakt aan het maken van sieraden. En elke keer weer baal ik als een stekker als mijn kralen weer eens op zijn.

Zo heel af en toe verkoop ik via een website mijn gemaakte sieraden om hier vervolgens weer nieuwe kralen e.d. van te kunnen kopen. Nu heb ik uitgezocht via de belastingdienst dat ik momenteel niet verplicht ben een kvk nummer te hebben.

Echter vroeg ik mij af of het toch nuttig is om een kvk nummer te nemen i.v.m. betere inkoopprijzen. Kan iemand mij hier over adviseren?

Alvast bedankt!

(Alvast excuus als het topic niet op de goede plek staat, kon niet helemaal goed bepalen waar hij moest komen)

Irene van der Maas
Bead Producer
Berichten:1166
Lid geworden op:wo 09 jul 2003 06:26
Locatie:Voorschoten
Contacteer:

Re: kvk nummer ivm inkopen?

Bericht door Irene van der Maas » zo 19 jun 2011 09:12

Je kunt natuurlijk alleen maar inkopen bij groothandels als je een bedrijfje begint met bijpassend KvK-nummer.
Maar je hebt dan natuurlijk ook grotere hoeveelheden en je zult dan ook moeten verkopen.
Meestal werkt het andersom;
je begint, gaat verkopen, en je gaat zoveel verkopen dat het lonend wordt om een bedrijfje te beginnen.
Irene van der Maas

Gebruikersavatar
AnitaD
Bead Fan
Berichten:368
Lid geworden op:wo 02 dec 2009 22:25

Re: kvk nummer ivm inkopen?

Bericht door AnitaD » zo 19 jun 2011 09:26

Je moet vooral uitkijken welke omschrijving je onderneming krijgt.
Uit eerdere berichten heb ik begrepen dat je bij 'detailhandel' verplichte inschrijvingen krijgt bij brancheverenigingen. Die omschrijving zul je nodig hebben om kralen in te kunnen kopen, maar het wordt zo wel een stuk duurder.

Een 'adviesbureau' heeft bijvoorbeeld alleen maar de kvk-inschrijving, maar ik veel groothandels kijken wel naar die omschrijving...

Even goed informeren dus naar de voor- en nadelen!

emma1
Bead Starter
Berichten:69
Lid geworden op:zo 27 feb 2011 15:50

Re: kvk nummer ivm inkopen?

Bericht door emma1 » zo 19 jun 2011 16:21

ik heb dat zelf wel gedaan, ik ben nog ,maar 3 maanden bezig met de hobby, en verkoop niks. nou ja, aan familie :mrgreen: maar ik ben ook nog bezig met mijn voorraad te vergroten, voor straks op de markt. en natuurlijk beter worden in het maken van sieraden :mrgreen:

ik loop wel het risico om een bepaald bedrag aan de brancheorganisatie af te moeten staan, en natuurlijk de kosten voor de KvK.

maar je bent net zo duur uit, als je moet inkopen bij een hobbywinkel. en dan al met al nog wel duurder uit misschien.

rijk zul je echt niet worden van de sieraden bussiness, want er is gewoon te veel aanbod.
maar leuk is het zeker wel !!!

het nadeel van een KvK, is dat je wel alles bij moet houden, en aangifte moet doen voor de belastingdienst.

en ja, ik ben ook nog bezig met andere dingen op te starten voor de verkoop, en heb dus een ruime bedrijfsomschrijving.

Gesloten