zeep bewaren?

Alle tips over producten die niet met kosten besparen te maken heeft kun je hier kwijt.
Gebruikersavatar
Ingedinge
Bead Interested
Berichten:141
Lid geworden op:vr 17 aug 2007 14:20
Locatie:haarlem
Contacteer:
Re: zeep bewaren?

Bericht door Ingedinge » ma 11 apr 2011 22:14

Ik bewaar mijn zeepjes "per kleur en geur" in "chineesbakken". Je kan ook van die literbakken van ijs bijv gebruiken. Ik heb nog nooit zeepjes na hoeven te laten drogen op keukenpapier. Na het gieten af laten koelen en klaar, niks meer aan doen!
Wel heb ik ook zeepjes die zijn gaan zweten, eigenlijk meer soort kristallen die erop zijn gekomen, maar dat zijn dan wel zeepjes die bijv al 3x mee naar een markt zijn geweest..... zowel kerstmarkt en jaarmarkt in augustus, dus grote temperatuurverschillen! Als ik per 100 zeepjes die ik maak er 5 heb die gaan zweten op termijn, dan is dat het wel...

DZG
Bead Designer
Berichten:868
Lid geworden op:zo 08 nov 2009 19:16
Locatie:Zaandam
Contacteer:

Re: zeep bewaren?

Bericht door DZG » di 12 apr 2011 18:20

Nou, dan is dit dus echt een vette miskoop geweest als ik het zo lees.
Ik heb ze geleverd gekregen dwars door elkaar heen, wel netjes uitgelegd in een kartonnen doos in bubbelfolie. Maar ja, door het schudden van de doos lagen ze niet allemaal netjes meer.

Op geur en kleur sorteren is met deze niet echt mogelijk. Veel kleurtjes, en net zoveel geurtjes. Maar inkoop ga ik zeker anders doen volgende keer. In pakken in folie doe ik inderdaad wel ja :).

Sandra... waarschijnlijk heb je in het vervolg weer een klantje erbij, als ik de meningen hier zo lees :).

Gebruikersavatar
sanegdokter
Moderator
Berichten:3636
Lid geworden op:wo 06 aug 2008 10:52
Locatie:hoevelaken
Contacteer:

Re: zeep bewaren?

Bericht door sanegdokter » di 12 apr 2011 18:37

Owh jee dat is niet zo netjes zeg.... :shock: dat kan toch niet leveren zonder verpakking. :shock: Je zou moeten eisen dat ze je nieuwe zeepjes stuurt of je je geld teruggeeft. :evil: Ook al zijn de zeepjes droog en je legt verschillende kleuren op elkaar of tegen elkaar aan, het gevaar bestaat altijd dat de kleuren in elkaar overlopen en vooral lichte kleuren zijn heel besmettelijk. Mag ik zo nieuwsgierig zijn en vragen waar je ze hebt gekocht?

Dankjewel lieve Marionbuit voor je goede reclame, daar wordt ik blij van! hug2
En nee ik wil niet zeggen dat het bij mij allemaal maar goed is hoor, :lol: ik heb wel degelijk ook wel eens een ''zwetend'' zeepje maar vaak heeft dat te maken met de invloeden buitenaf en daar kan je niets aan doen met glycerinezeep, dan moet je overstappen op de ''echte'' zeep maar de klant is bij mij altijd koning(in) en bij een klacht los ik het altijd goed op. :wink:
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: zeep bewaren?

Bericht door Kikkertje » wo 13 apr 2011 10:01

Sanegdokter zegt:
de klant is bij mij altijd koning(in) en bij een klacht los ik het altijd goed op.
Daar ben ik het helemaal mee eens! Er kan altijd wat misgaan, als het maar goed opgelost wordt. En ik vind dat je in dit geval zeker nieuwe zeepjes of geld terug mag krijgen.
Groetjes, Marjan

DZG
Bead Designer
Berichten:868
Lid geworden op:zo 08 nov 2009 19:16
Locatie:Zaandam
Contacteer:

Re: zeep bewaren?

Bericht door DZG » wo 13 apr 2011 20:21

Bedankt voor de reacties. Ik zal me er deze week nog eens goed over buigen, wat ik nu ga doen. Ik zal zeker de verkoopster nogmaals mailen met mijn bevindingen over de zeepjes zodra ik ze van de week nog eens goed bekeken heb. Het opbergen na ontvangst is mijn eigen fout geweest, want ik had nog geen idee hoe ik zeepjes het beste kon bewaren. Ik weet nu dat ik ze niet op elkaar moet leggen. Jammer.. maar een goeie les voor de volgende keer.
Ja, het zweten blijft voor mij toch echt een punt waarvan ik denk: hier kan ik niets aan doen, en de zeepjes worden er zeker niet mooier op, als ik ze steeds schoon moet vegen.

Dus... wordt vervolgt. Het was bij stienekes bedankjes of zoiets. Kende de site verder ook nog niet. Ze stond op marktplaats, zeepjes waren ook niet zo duur, dus dacht: mooi.. voor om te beginnen leuk om eens te bestellen.

Gebruikersavatar
Daphne_B
Bead Lover
Berichten:440
Lid geworden op:di 15 feb 2011 09:23
Locatie:Den Haag

Re: zeep bewaren?

Bericht door Daphne_B » wo 13 apr 2011 20:54

Ikzelf heb mijn zeepjes ook altijd bij Sandra besteld :lol: en krijg ze echt altijd keurig netjes verpakt opgestuurd. Ikzelf bewaar ze (tenminste de complete zeepkettingen dan), verpakt in folie in een curverbox in de kelder (lekker koel) en dat gaat prima. Als ik de zeepjes los heb bewaard en ze wil gaan gebruiken leg ik ze (verpakt) vaak paar uur voor gebruik even in koelkast, zijn ze lekker hard en kun je er goed gaatjes in maken. Ik vind dit prettig, maar weet niet of dit echt goede tip is hoor :mrgreen: !
Maar een vriendin had ook keer ergens zeepjes besteld en kreeg gewoon wit en zwart bij elkaar in 1 keukenpapiertje en verder los in envelop, dit had dus ook afgegeven en ze waren beschadigd :? .
Als ik hoor hoeveel zeepjes je besteld had zou ik er echt zeker nog achteraan gaan, want hoe goedkoop ook, dit kan echt niet :shock: (naar mijn bescheiden mening)!

Succes ermee en laat ons nog even de uitkomst weten!!
Groetjes,
Daphne

Gesloten