Alle tips over producten die niet met kosten besparen te maken heeft kun je hier kwijt.
-
Ilsy81
- Bead Dreamer
Seconden-lijm van de Zeeman
Bericht
door Ilsy81 » ma 22 okt 2007 20:45
Hoi Allemaal,
dit is een tip die ik echt even aan jullie moet vertellen (maar misschien wisten jullie het al

)
De Zeeman heeft hele goede secondenlijm!
Kost 0,59 euro voor 2 tubes met 2 gram lijm.
Ik vind het erg handig omdat die dure flesjes (die net zo goed lijmen) na een paar keer wegzetten niet meer open gaan.
ik gebruik de lijm om fimo-eind-dopjes op mijn memory-wire armbanden te lijmen en dat gaat prima

Groetjes, Ilsy
Al sinds heeeel klein kralenfan, maar pas sinds kort fimo-kralen-fan....

-
MB
- Bead Aholic
-
Contacteer:
Bericht
door MB » ma 22 okt 2007 20:54
Bedankt dat is een goede tip, altijd het proberen waard, het is geen geld

~Groetjes Margriet~
-
Saskia
- Bead Dreamer
-
Contacteer:
Bericht
door Saskia » ma 22 okt 2007 21:31
Goh, ik heb het wel liggen maar nooit bedacht het te geruiken voor sieraden. Bedankt voor de tip

-
Zus
- Bead Lover
-
Contacteer:
Bericht
door Zus » ma 22 okt 2007 21:37
Pas wel op met de secondelijm, er zit aceton in, als je dit gaat gebruiken met je metalen onderdelen en strass slaat het wit uit.
Secondelijm moet je na opening in de koelkast leggen, dan blijft het goed.
Groetjes, Zus
-
Zonneke
- Bead Believer
Bericht
door Zonneke » ma 22 okt 2007 22:00
eerlijk gezegd vind ik het maar rommel. Ik geef liever wat meer geld uit maar dat ik dan weet dat het goed is. Goedkoop is niet altijd bestkoop zeggen wij ...
Het is goed een uiteindelijk doel te hebben om naar toe te reizen, maar het is de reis zelf die er uiteindelijk toe doet.
-
Ilsy81
- Bead Dreamer
Bericht
door Ilsy81 » di 23 okt 2007 12:13
Zonneke schreef:eerlijk gezegd vind ik het maar rommel. Ik geef liever wat meer geld uit maar dat ik dan weet dat het goed is. Goedkoop is niet altijd bestkoop zeggen wij ...
Dat klopt. "goedkoop...duurkoop"
Maar die dure tubes gaan bij mij vaak niet meer open na een paar keer gebruiken. Dichtgelijmd
Dus daarom vind ik af en toe zo'n goedkope tube die ik enkele malen gebruik heeeeel handig. (en werkt prima

)
Ik test het altijd wel op een reststukje, of de lijm het sieraad niet aantast...
Groetjes, Ilsy

-
kraaltje
- Bead Producer
-
Contacteer:
Bericht
door kraaltje » di 23 okt 2007 12:44
bij
http://www.kralenzooi.nl" onclick="window.open(this.href);return false; hebben ze nu super lijm
Je betaalt iets van 9 euro voor een potje van 10 ml maar het werkt super
Het merk is volgens mij van beadalon.
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan
-
Jose86
- Bead Believer
Bericht
door Jose86 » do 25 okt 2007 06:54
Deze secondelijm hebben ze ook bij de action.. alleen weet ik niet hoe duur die daar is..
Ik gebruik die van de action maar niet voor sieraden.. daar heb ik wel altijd iets duurdere omdat ik die gewoon fijner vind werken..
-
lindav36
- Bead Reader
Bericht
door lindav36 » do 25 okt 2007 09:21
die van de action had ik ook.Had ze gebruikt om kunststof plakstenen mee te plakken.nou die gingen helemaal rimpelen.
sindsdien waag ik me daar dus niet meer aan.
Trouwens wel eens geprobeerd om tubes die niet meer open wilden met een tangetje open te draaien ?werkt bij mij prima ,dan kun je net wat meer kracht zetten.
groetjes
linda
-
Saskia
- Bead Dreamer
-
Contacteer:
Bericht
door Saskia » do 25 okt 2007 11:36
lindav36 schreef:Trouwens wel eens geprobeerd om tubes die niet meer open wilden met een tangetje open te draaien ?werkt bij mij prima ,dan kun je net wat meer kracht zetten.
groetjes
linda
Moet je ook mee uitkijken, deed ik ook een keer. Draaide alleen niet het dopje maar de hele tube stuk. Alles over mijn handen en dat is met secondelijm ook geen pretje

-
Jose86
- Bead Believer
Bericht
door Jose86 » do 25 okt 2007 12:16
Saskia schreef:lindav36 schreef:Trouwens wel eens geprobeerd om tubes die niet meer open wilden met een tangetje open te draaien ?werkt bij mij prima ,dan kun je net wat meer kracht zetten.
groetjes
linda
Moet je ook mee uitkijken, deed ik ook een keer. Draaide alleen niet het dopje maar de hele tube stuk. Alles over mijn handen en dat is met secondelijm ook geen pretje

Haha heb ik ook eens gehad.. wilde de tube open draaien met mijn tanden.. Ook niet echt fijn...

-
Saskia
- Bead Dreamer
-
Contacteer:
Bericht
door Saskia » vr 26 okt 2007 10:09
Jose86 schreef:Saskia schreef:lindav36 schreef:Trouwens wel eens geprobeerd om tubes die niet meer open wilden met een tangetje open te draaien ?werkt bij mij prima ,dan kun je net wat meer kracht zetten.
groetjes
linda

Haha heb ik ook eens gehad.. wilde de tube open draaien met mijn tanden.. Ook niet echt fijn...

Ow, dat is ook geen lekkere nee. Zitten je tanden ineens op elkaar geplakt...auw

-
Wicked Flower
- Bead Dreamer
-
Contacteer:
Bericht
door Wicked Flower » vr 26 okt 2007 18:22
Ik had ook een keer goedkope secondelijm, schiet ook de tube open, hele tafel en broek zaten vol... en dat is niet schoon te maken, de tafel is het wel afgespeten, maar mijn broek ging het niet uit
...:::Floortje:::...
-
creanja
- Bead Interested
-
Contacteer:
Bericht
door creanja » do 29 nov 2007 21:21
Ilsy81 schreef:Hoi Allemaal,
dit is een tip die ik echt even aan jullie moet vertellen (maar misschien wisten jullie het al

)
Ik vind het erg handig omdat die dure flesjes (die net zo goed lijmen) na een paar keer wegzetten niet meer open gaan.
ik gebruik de lijm om fimo-eind-dopjes op mijn memory-wire armbanden te lijmen en dat gaat prima

kijk daar maar mee uit bij m,n vader is er van zeeman één opengebarsten, toen hij er lijm uitkneep!
ik ben wat gevorderd!
-
Ilsy81
- Bead Dreamer
Bericht
door Ilsy81 » do 29 nov 2007 21:41
creanja schreef:Ilsy81 schreef:Hoi Allemaal,

)

kijk daar maar mee uit bij m,n vader is er van zeeman één opengebarsten, toen hij er lijm uitkneep!
oooh, auwauw.
Bedankt voor de tip, want dat is idd heeel vervelend...

Groetjes, Ilsy