Slijpsel!?
Hallo iedereen
Ik heb een armband gemaakt met Italian Style kralen, maar nu komt er allemaal wit slijpsel uit de gaatjes van de kralen. Tenminste volgens mij, komt het door het gaatje dat in de kraal is geboord. Je snapt wel dat dat niet echt elegant staat, zeker niet als je ketting om hebt op een zwarte trui ofzo. Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen??
Bedankt!
Ik heb een armband gemaakt met Italian Style kralen, maar nu komt er allemaal wit slijpsel uit de gaatjes van de kralen. Tenminste volgens mij, komt het door het gaatje dat in de kraal is geboord. Je snapt wel dat dat niet echt elegant staat, zeker niet als je ketting om hebt op een zwarte trui ofzo. Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen??
Bedankt!
Voordat ik glazen kralen ga verwerken, kijk ik altijd eerst of er niet teveel poeder/slijpsel in de gaatjes zit.
Ik verwijder het door de kralen op een wat dikker waxkoordje te rijgen. Daarna neem ik de kralen + 10 per keer, in de hand en haal ze meerdere malen heen en weer over de draad. Hierna is het meeste eruit.
Soms leg ik ze dan ook nog even in een schaaltje water, om de laatste resten in het water op te laten lossen.
Ik verwijder het door de kralen op een wat dikker waxkoordje te rijgen. Daarna neem ik de kralen + 10 per keer, in de hand en haal ze meerdere malen heen en weer over de draad. Hierna is het meeste eruit.
Soms leg ik ze dan ook nog even in een schaaltje water, om de laatste resten in het water op te laten lossen.
- DMBijoux
- Bead Aholic
- Contacteer:
Meiden dit is geen slijpsel hoor
Glazen kralen worden gemaakt met het gat en al, en het poeder is van spul dat om het metalen staafje gaat waar de kraal op gemaakt wordt. Anders laat de kraal nooit meer het staafje los. Wat je kan doen is de kralen voor dat je ze gaat gebruiken even met een heel dun vijltje proberen leeg te halen. meestal lukt dat wel en ze dan in water leggen, afdrogen en het gat even uitblazen.
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
groetjes Ria
groetjes Ria
ria heeft bijna gelijk. kralen worden niet om metalen staafjes gemaakt, want de metaal zou dan heel heet worden. als kralen worden gemaakt, wordt er glas om een glazen staaf heen gedraaiad, want de glas wordt niet helemaal warm. om te zorgen dat de glas voor de kraal en de glazen staaf niet 1 geheel worden, hebben ze een soort pasta om de glazen staaf. op zo 'n manier kan je de kraal na het afkoelen makkelijk van de glazen staaf halen. je kan ook kijken naar de pagina over veneziaanse kralen, te vinden bij inleiding -> belevenissen van kralen.com, veneziaanse kralen worden namelijk ook op zo 'n manier gemaakt.
- DMBijoux
- Bead Aholic
- Contacteer:
Ik(of annemiek) heb hier toch echt een metalen(wat voor metaal weet ik niet) staafje in mijn hand om de glaskraal op te maken! dat was geen glas! Misschien dat mario met glas werkt?? Maar Stephen waar ik de workshop heb gedaan werkte niet met glas! En ik denk dat je een beetje fout zit met het glas wordt niet helemaal warm?? Het glas smelt gewoon weg. Denk dat we beide een heel andere glazen kralen maken workshop hebben gehad! Misschien dat het met Venezianse technieken anders is als gewoon lampwork?

Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
groetjes Ria
groetjes Ria
in ieder geval, dit is wat ik bij de pagina over veneziaanse kralen heb staan:
Door de hitte wordt het glas kneedbaar en soepel. Zodra het soepel genoeg is, kun je het om een metalen staafje wikkelen en de kraal vormen. Het metalen staafje is bedekt met een pasta. Dat voorkomt dat het glas aan het metaal hecht. Dat is de witte substantie die in het gat van de kraal zichtbaar is.
slijpsel
Hoi allemaal,
Ik maak zelf wel eens glazen kralen. Dat witte spul is een soort gips. Het wordt ook wel Trennmittel genoemd (ik neem aan in Duitsland haha), maar in elk geval doe je dat om het metalen staafje heen om te voorkomen dat het glas vastsmelt op het metaal (wat mij overigens toch al verschillende keren overkomen is - ik heb nu een aantal metalen staven met daarop een prachtige, maar onwrikbaar vastzittende kraal). Hoe dan ook, dat gips kun je er uithalen met een soort ragertje.
Groet,
Karen
Ik maak zelf wel eens glazen kralen. Dat witte spul is een soort gips. Het wordt ook wel Trennmittel genoemd (ik neem aan in Duitsland haha), maar in elk geval doe je dat om het metalen staafje heen om te voorkomen dat het glas vastsmelt op het metaal (wat mij overigens toch al verschillende keren overkomen is - ik heb nu een aantal metalen staven met daarop een prachtige, maar onwrikbaar vastzittende kraal). Hoe dan ook, dat gips kun je er uithalen met een soort ragertje.
Groet,
Karen
-
nathalie_25
- Bead Designer
- Contacteer: